Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Alimentos aliados e inimigos dos gases

Para evitar o exceso de gases, é clave consumir fibra insoluble, mentres que os pratos con legumes, coles e allos porros deben prepararse coa técnica máis apropiada

img_manzanilla 1

Un dos principais factores para evitar os molestos gases é seguir unha dieta adecuada e preparar, coa técnica máis apropiada, pratos con legumes, coles e allos porros. Pola súa banda, a fibra insoluble causa unha menor cantidade de gases. Coñecer estes aspectos é clave xa que, co bo tempo, son máis frecuentes os gases ou flatulencias no organismo. Neste artigo destácanse os aspectos máis importantes para evitar e combater os gases. É básico: reducir os hidratos de carbono, ter en conta a relación entre dieta e gases, así como outras recomendacións para evitalos e varias alternativas.

Imaxe: Fall River

Reducir hidratos de carbono

A maioría dos carbohidratos provocan gases, en máis ou menos cantidade, segundo cada persoa. En primeiro lugar, destacan os carbohidratos de absorción lenta, como os legumes (lentellas, feixóns e garavanzos), a pasta e o millo; tamén os lácteos, como o leite de vaca, xeados, nata, crema e queixos curados; e as verduras, como a coliflor, brécol, repolo, cebola, champiñóns, alcachofas, pepino, pemento verde, fabas, rábanos, nabos e espárragos.

A maioría dos alimentos que conteñen carbohidratos poden provocar gases

As bebidas gaseosas e os edulcorantes artificiais, como o manitol, xylitol e o sorbitol, tamén son axentes produtores de gases. Estes localízanse sobre todo nos caramelos e nos chicles ou en bebidas sen azucre.

En canto ás froitas, é recomendable consumilas peladas. Provocan máis gases as mazás, ciruelas, pasas, uvas e peras. Aínda que a fibra é moi importante para o bo funcionamento da flora intestinal, pode ocasionar gases durante a súa dixestión, sobre todo a fibra vexetal, a parte non soluble presente, en menor ou maior cantidade, na parede celular dos vexetais. Doutra banda, a fibra insoluble, ao modificarse pouco durante o seu paso polo tracto gastrointestinal, causa unha menor cantidade de gases. Tamén as proteínas e as graxas xeran pouca cantidade de gases, polo que de cando en cando é necesario eliminalas da dieta en caso de padecer flatulencias.

Dieta e gases

Posto que a produción de gases é inevitable e, aínda que se queira, non se pode evitar, convén destacar varios aspectos.

  • Os gases son aire presente de maneira natural no tracto dixestivo.
  • Case todos os alimentos que conteñen carbohidratos poden provocar gases.
  • As carnes moi fritas, ou frituras en xeral, tamén favorecen os gases.
  • Os alimentos que producen gases a unha persoa non sempre causan o mesmo efecto noutras.
  • Algúns medicamentos tamén son propensos á produción de gases.
  • Os síntomas máis habituais son: hinchazón abdominal, malestar ou dor abdominal, eructos ou gases rectales.
  • A dieta e comer amodo sen tragar demasiado aire son factores crave para evitar o exceso de gases.

Outras recomendacións para evitar os gases

No aparello dixestivo sempre hai gases, que se xeran ao tragar alimentos e por deglución involuntaria do aire ambiental. Unha vez no estómago, o gas pasa primeiro ao intestino delgado, onde se absorbe na súa maioría; o aire que non se absorbe, pasa ao intestino groso e causa o molesto exceso de gases.

A sensación de flatulencia é, a miúdo, o principal indicador de gases, así como a distensión, dor ou hinchazón abdominal ou os eructos. A gravidade do problema está asociada ao volume de gas producido no organismo e a sensibilidade de cada persoa ante leste. Algunhas apenas o notan, mentres que noutras pode ser moi molesto. En casos máis severos, indicaría algunha patoloxía seria.

O principal factor para evitar estes molestos gases é unha dieta adecuada. Substituír os alimentos propensos á formación de gases redúceos, co que se poden suprimir durante algún tempo, ata mellorar os síntomas, e despois, consumilos de novo en pequenas cantidades e comprobar a reacción do organismo. Tomarse o tempo necesario para comer, masticar de forma adecuada e coa boca pechada, comer amodo, sen présas, non falar mentres se come, beber líquido ao terminar para comer e realizar exercicio físico son tamén aspectos fundamentais para a prevención dos gases.

OUTRAS ALTERNATIVAS

Como na maioría das patoloxías, os efectos dos gases pódense paliar de varias maneiras:

  • Romper o hervor mentres se cocen os legumes: ben ao retiralas do lume ou ao engadir auga fría.
  • Consumir piña e papaya, cuxas encimas axudan á dixestión e evitan a formación de gases.
  • Consumir infusións de manzanilla, canela ou cardamomo despois da comida, para unha mellor dixestión.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións