Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Alimentos contra a depresión postvacacional

A desazón e a preguiza da volta á rutina pódense afrontar mellor por medio dunha selección intelixente de alimentos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 29 de Agosto de 2013

Termínanse as vacacións. Despois de días de descanso sen horarios nin grandes responsabilidades, volve a rutina, o ritmo diario coas súas obrigacións, demandas e esixencias. Síntomas físicos como o cansazo, as molestias dixestivas, a dor de cabeza e o insomnio, ou psíquicos como a ansiedade, apatía, irritabilidad, tristeza e falta de interese son, segundo a Sociedade Española de Medicamento de Familia e Comunitaria (semFYC), característicos da chamada “síndrome postvacacional”. Os erros alimentarios mantidos durante a época estival afectan en gran medida tanto ao estado físico como ao emocional. Mentres dura o período de asueto, as sensacións de certo malestar derivadas de continuos excesos dietéticos pásanse por alto ou están “camufladas” polo acougo que dá “estar de vacacións”, pero non tardan en percibirse como tales en canto vólvese á rutina. Ante este escenario de “síndrome postvacacional”, podemos combater a desazón ou a preguiza cunha dieta adecuada? No seguinte artigo proponse cinco ideas prácticas para conseguilo.

Imaxe: chispita_666

Cinco alimentos para a volta de vacacións

Dentro das recomendacións da SemFYC para superar a síndrome postvacacional, menciónase a importancia de recuperar unha alimentación equilibrada "na que non falten alimentos reguladores como froitas, verduras e ensaladas". As vitaminas do grupo B e certos oligoelementos (magnesio, zinc...) son elementais para mellorar tanto o estado físico como o benestar psicolóxico.

Imaxe: CONSUMER EROSKI

Aínda que non existen alimentos "curalotodo", ordenar a alimentación é vital. Isto esixe escoller os alimentos máis adecuados dentro de cada grupo como apoio para equilibrar o sistema nervioso -centro regulador das emocións-. Un paso esencial é conseguir unha boa regulación da glucemia, que non haxa altibaixos de glicosa en sangue, e neste aspecto a elección alimentaria é clave. Tamén se expón necesaria unha boa nutrición dos órganos depurativos (fígado, riles), co fin de eliminar refugallos e toxinas, que é a base troncal cara a un mellor estado anímico e de benestar.

  1. Arroz integral, ata no almorzo. O arroz proponse como exemplo de cereal integral rico en carbohidratos complexos e en fibra e fonte de proteína vexetal e de nutrientes reguladores (magnesio, zinc, potasio e vitaminas do grupo B). En conxunto, é un alimento que axuda a equilibrar o sistema nervioso e do cerebro ao achegar ao organismo enerxía (glicosa) de forma gradual. Aínda que non é un costume incluír o arroz integral cociñado nos almorzos, resultan saborosas e revitalizantes as receitas tradicionais que o incorporan como ingrediente principal, como o arroz con leite, mesturado con froitas secas ou en forma de arroz inflado. Tomar cereais non refinados e non azucarados no almorzo é unha maneira saudable de comezar ao día, xusto o contrario ao típico almorzo de leite con cacao, galletas e zume. Esta opción tan común prové azucres rápidos que elevan de inmediato a sensación de enerxía pero, ao pouco tempo, percíbese o baixón asociado á hipoglucemia. Alternativas equivalentes: a avena en copos tan usada no muesli pode empregarse tamén para espesar cremas de verduras, purés e sopas.
  2. Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Mazá: cocida, asada ou en compota. A froita cociñada concentra os seus azucres ao caramelizarse por efecto da calor. É unha forma menos habitual para comer a froita, aínda que saudable, e un bo substituto doce dos produtos azucarados dos que se abusou durante o verán, como chocolates, galletas, bolos ou xeados. Se a mazá acompáñase de ciruelas pasas, uvas pasas ou dátiles (ou se espolvorea con canela), acentúase aínda máis o sabor doce natural e o resultado é máis gustoso. Algunhas suxestións: asadas á canela, en compota mesturada con cenoria ou con pera á vainilla. Acompañar a mazá ou a pera asada, cocida ou en compota cuns sopapos de arroz ou multicereales é un tentempié equilibrado que axuda a normalizar a glucemia.

  3. Cabaza, dulzor natural. Hai variedades de cabaza, como a potimarrón ou Hokkaido, que concentra máis dulzor que outras da súa mesma familia. Esta cabaza, engadida aos guisos, confírelles un sabor máis doce e unha textura cremosa. Esta hortaliza ofrece múltiples posibilidades culinarias; mesmo se pode comer como guarnición en substitución ás patacas fritas, cortada en dados ou en tiras, cocíñase ao forno e queda zumenta e dulzona.

  4. Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Verduras de folla pequena, verdes e un tanto amargas. O exceso de azucres, graxas e alcol, tripla combinación tan nociva como frecuente durante as vacacións, excede a capacidade natural de funcionamento do fígado. Se o fígado non traballa a un ritmo normal porque está saturado, redúcese a capacidade depurativa, e isto reflíctese no modo de estar, sentirse e comportarse. Adoita ser á volta de vacacións cando xorden os síntomas deste abuso alimentario. A frase "ponme do fígado" reflicte esta alteración, e cando un sente así, enfádase enseguida, todo lle molesta, está máis irascible. Para harmonizar a función hepática convén incluír na dieta verduras de pequena folla verde (cóengos, rúcula, berros), brotes ou germinados e guisantes, así como verduras un tanto amargas (escarola, apio, allo porro, coles, cardo e endibias). Para estimular a función depurativa hepática pode servir de axuda tomar infusións de plantas ás que se identificou fitoquímicos con actividade hepatoprotectora, como cardo mariano (similarina), cúrcuma (curcumina) e outras comúns como dente de león e alcachofa; pero sempre con prescrición médica, dado que algunhas plantas interferen no efecto de certos medicamentos.

  5. Glutamina. É un aminoácido que ten a particularidade de ser fonte de enerxía para o cerebro e un elemento esencial na metabolización de diversos neurotrasmisores, moléculas que transmiten información entre unha neurona e outra. En investigación clínica, á glutamina considéraselle como un axente "neuroprotector". Entre os alimentos máis ricos en glutamina -que resulta interesante incorporar de maneira habitual na dieta- destacan as améndoas, a soia, o pavo e os feixóns secos.

Obxectivo: un mes sen azucres

As perturbacións nos niveis de azucre en sangue ou glucemia asócianse de maneira directa cos altibaixos emocionais. Aínda que non é patolóxico, si afecta o ritmo de vida e ao benestar individual. A irritabilidad, o cansazo sen causa aparente, a somnolencia ou o insomnio, así como a falta de atención e concentración poden ser consecuencia de sucesivas ou marcadas hipoglucemias.

O correcto funcionamento do cerebro depende dunha subministración constante de glicosa, polo que, tal como suxire o experto Felipe Hernández, a hipoglucemia prexudica a eficiencia do cerebro, o cal se asocia a desordes relacionadas co comportamento.

O tratamento dietético para evitar hipoglucemias debe ser drástico e consiste en eliminar todo tipo de azucres e produtos azucarados; en particular, os industriais. A inxesta de azucres fai que aumente o azucre en sangue, a glucemia, de forma súbita, polo que se libera demasiada insulina para compensar o devandito aumento e, en consecuencia, prodúcese un brusco descenso do azucre en sangue (hipoglucemia).

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto