Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Alimentos crus: beneficios para a saúde

O consumo habitual de alimentos crus favorece a dixestión, o control da glucemia e do peso, atrasa o envellecemento e aumenta a vitalidade

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 17 de Xullo de 2012
img_alimentos crudos listp

Aumentar o consumo de alimentos crus prevén diversas enfermidades, mellora os síntomas de varios trastornos dixestivos (como hinchazón abdominal, gases, flatulencias ou dispepsias), axuda a atrasar o envellecemento e achega vitalidade. Isto débese en gran medida á densidade nutritiva dos alimentos que se comen, xa que son ricos en nutrientes reguladores e antioxidantes, e a que os alimentos crus conteñen encimas que axudan a mellorar moito as dixestións e, con iso, optimízase o aproveitamento dos nutrientes dos alimentos. Nesta reportaxe apúntanse os principais beneficios para comer alimentos crus e indícanse catro que non poden faltar na mesa: ensaladas, froita fresca, froitos secos e froitas desecadas.

Imaxe: Martin Cathrae

Os beneficios para comer alimentos crus

Os alimentos crus son ricos en vitaminas, sales minerais e oligoelementos, fibra, encimas e outros fitoquímicos que protexen a saúde. O seu consumo diario, coas debidas precaucións de hixiene, supón distintas melloras:

  • Máis masticación, menos hinchazón abdominal. Os alimentos crus, para tragarse ben, requiren masticarse. Isto redunda nunha mellor dixestión e, en consecuencia, nunha menor hinchazón abdominal e menos gases. Ademais, os vexetais crus conteñen encimas que axudan a mellorar as dixestións, polo que combaten a dispepsia e a flatulencia.

  • Mellora do equilibrio intestinal, mellores dixestións. Unha alimentación rica en alimentos crus e cun achegar xusto de proteína animal favorece o equilibrio entre as distintas colonias de microorganismos que colonizan o intestino. Este equilibrio é necesario para a correcta absorción de nutrientes e a fabricación de sustancias de gran importancia, como a serotonina, un neurotransmisor cerebral relacionado co bo estado de ánimo.

  • Máis enerxía vital. A calor ao que se someten moitos alimentos durante o cociñado fai que se perda ou se reduza de forma substancial o seu contido en vitaminas e antioxidantes, e que parte dos seus sales minerais queden disoltos no caldo de cocción. Aínda que hai excepcións (como o tomate, cuxo licopeno antioxidante é máis activo cando o tomate se cociñou), en xeral, os alimentos crus conteñen unha maior densidade de nutrientes reguladores. Estes nutrientes están implicados en procesos de obtención de enerxía, mediante un maior e mellor aproveitamento dos nutrientes (hidratos, proteínas, graxas). O resultado é un organismo máis nutrido, con máis vitalidade e enerxía.

  • Freo ao envellecemento. O reloxo biolóxico non se para, envellecemos cada segundo, cada minuto que pasa. Pero o envellecemento acelérase se o organismo non recibe suficientes antioxidantes que compensen a acción oxidante do osíxeno que respiramos e dos radicais libres, produto do metabolismo ou da exposición ambiental (ao tabaco, a polución, a exposición ao sol…). Os alimentos máis antioxidantes son certos vexetais crus. Estudos realizados polo USDA no Centro de Investigación sobre nutrición humana da Universidade de Tufts, en Boston, suxiren que consumir as froitas e verduras máis antioxidantes axuda a retardar o proceso de envellecemento no organismo e no cerebro, relacionado co cancro, as enfermidades cardiovasculares e as dexenerativas, como o Parkinson ou o Alzheimer.

  • Equilibrio entre sodio e potasio. Os estudos sobre hábitos alimentarios nacionais e internacionais confirman un consumo excesivo de sodio -case duplicado- con respecto ás necesidades nutricionais, estimadas en 2,4 gramos diarios. Os vexetais crus son unha excelente fonte natural de potasio , elemento mineral que debe estar en equilibrio co sodio para contrarrestar os efectos patolóxicos deste último no aparello circulatorio.

  • Estreñimiento. O malestar mellora se se toman alimentos crus ricos en fibra, que acelera o movemento intestinal, capta auga, aumenta o volume fecal e favorece a evacuación. A fibra tamén axuda a controlar mellor a glucemia e o peso corporal, polo que os alimentos crus han de estar presentes a diario nos menús das persoas con diabetes e con obesidade..

Alimentos crus na mesa: catro clásicos que non poden faltar

Alimentos que por tradición se comen crus -como hortalizas na ensalada, froitas frescas, sementes, froitos secos ou froitas desecadas- son indispensables dos menús diarios. Son fáciles de servir, a súa preparación non é laboriosa e apenas requiren aliños ou aderezos. Entre eles, destacan:

  1. Ensaladas. En todas as súas versións, formas, elaboracións, combinacións e presentacións. Poden estar compostas polos ingredientes máis populares, como a leituga ou a escarola, ou mesturadas con follas máis selectas, como a rúcula, a acedera ou os cóengos. Combinados con outros vexetais, estimulan o cinco sentidos polas súas cores, aromas, variedade de sabores e crujiente textura.

  2. Froita fresca, en todos os formatos, texturas e formas (ao natural, en espetos, en macedonia…). Unha idea orixinal é mesturar anacos de froita fresca coa marmelada das torradas para o almorzo. É unha oportunidade de aproveitar a curta tempada das bayas vermellas (mouras, frambuesas e arándanos) para elaborar con elas deliciosas marmeladas naturais.

  3. Puñado de froitos secos. As castañas e as abelás identificáronse como as máis ricas en antioxidantes, pero todos os froitos secos reúnen un valioso valor nutricional. As sementes de cabaza, de liño ou de sésamo pódense engadir ás ensaladas ou ás cremas para facelas máis interesantes.

  4. Mestura de froitas desecadas. As uvas e ciruelas, os higos, orejones e dátiles son unha potente fonte de enerxía que concentra os nutrientes valiosos da froita fresca, como minerais, fibra e algunhas vitaminas. Un puñado de uvas pasas na ensalada ou uns orejones mesturados cos copos do almorzo son dúas fórmulas deliciosas para comer máis froitas doces.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións