Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos cunha inxusta mala fama

Existen alimentos saudables e cun perfil nutricional moi interesante que, con todo, cargan co estigma de ser malos para a saúde

img_alimentos demonizados hd Imaxe: belchonock

No mundo da nutrición mantivéronse numerosos mitos alimentarios sen ningún fundamento rigoroso polo simple feito de repetilos ata a saciedade. Entre estes mitos e falacias, hai unha colección de alimentos que teñen unha mala fama inmerecida. En xeral, isto sucede porque se cre que provocan enfermidades e problemas ou que conteñen sustancias nocivas que en realidade non o son. A mala reputación tamén se alimenta de expectativas defraudadas, cando as supostas propiedades que se lles atribúen afástanse moito da realidade. No artigo de hoxe faise un repaso dos alimentos máis inxustamente demonizados.

Img alimentos demonizados
Imaxe: belchonock

Froitos secos

Díxose deles que engordan. Esta afirmación baséase no seu elevado achegue enerxético. E é certo, os froitos secos teñen moitas calorías, pero isto non quere dicir que engorden, tal e como se explica no artigo ‘As dietas baixas en graxa non son boas para adelgazar‘.

Os froitos secos son alimentos ricos en proteína, graxa e fibra. Isto convérteos non só en alimentos concentrados e nutritivos, senón tamén en máis saciantes. Aínda por riba, o aproveitamento que fai o corpo da enerxía que se inxere a través dos froitos secos é menor porque unha parte desta enerxía pérdese polas feces. Á súa vez, consumir froitos secos aumenta parcialmente o propio gasto calórico, sacia e, en consecuencia, fai que logo se coma menos cantidade. Como se ve no seguinte gráfico, esta dinámica fai que, ao final, os froitos secos non acheguen tantas calorías como se pensaba.

Img grafico kcal frutos secos
Imaxe: Richard D. Mattes et ao. J. Nutr

Ademais, os froitos secos son unha excelente opción para mellorar os marcadores cardiovasculares. Por tanto, non hai que temer o seu consumo. Son unha alternativa estupenda para reforzar comidas ou gozar entre horas.

Lácteos enteiros

Foron moi criticados debido a que na súa composición teñen máis graxa saturada e máis colesterol que as versións desnatadas. Isto, que a priori podería parecer unha desvantaxe, non os converte en menos saudables. A día de hoxe, non se pode dicir que tomar lácteos enteiros sexa peor que consumir desnatados desde unha perspectiva de saúde. Pola contra, ao inxerir as versións desnatadas quítanse nutrientes que, entre outras cuestións, contribúen á saciedade. Dáse o paradoxo de que quen toman máis produtos desnatados tenden a comer máis durante odía , debido a que se subestiman as calorías que teñen os produtos “baixos en graxa”. Non se pode concluír, por tanto, que os lácteos desnatados sexan máis sans que os enteiros.

Ovos

Img leche aligerar recetas
Imaxe: yelenayemchuk

Limitados durante moito tempo a “como moito, tres á semana”, os ovos foron un dos alimentos máis inxustamente apartados da alimentación saudable.

Cunha calidade proteica excepcional, ademais dun perfil graso moi interesante, o ovo constitúe unha opción xenial para poder consumir incluso a diario. O feito de que posúe un alto contido de colesterol é irrelevante. Por unha banda, porque o colesterol dietético de alimentos como o ovo non contribúe á subida do colesterol sanguíneo. E, por outro, porque tampouco afecta a ningún outro marcador bioquímico. É máis, é un alimento que sacia moito e que non está vinculado ao risco cardiovascular.

Legumes

Img legumbres elegir propiedades
Imaxe: Madllen

Non só díxose delas que engordan ou son pratos moi calóricos, senón que son alimentos “incompletos”. Isto é falso. O consumo de legumes relaciónase cun menor peso, polo que resultan unha ferramenta moi útil en dietas de adelgazamento. Os legumes son fonte de proteína e de fibra , dous compoñentes que as fan saciantes.

En canto ao aspecto proteico dos legumes, é común escoitar que a súa proteína non é completa e que hai que complementala con outros alimentos (como, por exemplo, os cereais). Isto non é certo, xa que os legumes como a soia, os feixóns ou os garavanzos teñen un aminograma completo, é dicir, que a calidade da súa proteína é óptima.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións