Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos e plantas para roncar menos

Aínda que a súa efectividade non está demostrada por completo, algúns alimentos contribúen a mellorar a capacidade respiratoria

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 07deDecembrode2009
Img durmiendo5 listado Imaxe: N1NJ4

Os ronquidos son un problema que afecta tanto a quen os sofre como ao acompañante de cama. Na longa lista de produtos e dispositivos antironquidos, destacan as populares tiras nasais para abrir as vías respiratorias, as almofadas especiais que “animan” a cambiar de posición se se rouca demasiado, as aspiracións de vapor ou os sprays nasais e enjuagues con aceites esenciais que desconxestionan as vías respiratorias e axudan a roncar menos. Con todo, aínda que se carece de evidencia científica, algúns alimentos e plantas demostraron ser eficaces contra os ronquidos, xa que melloran a circulación sanguínea e a capacidade respiratoria.

Primeiro paso: perder peso

Os ronquidos orixínanse cando o padal brando e a úvula (coñecida de forma popular como “campanilla”) bloquean de maneira parcial as vías respiratorias mentres se dorme. As causas son tantas e tan variadas, que pór remedio só a unha delas pode provocar frustración porque, aínda que de forma temporal déixase de roncar ou se rouca menos, co tempo o problema reaparece.

Os expertos aseguran que roncar non é unha enfermidade, aínda que a falta de tratamento, se se acompaña de apnea obstructiva (a respiración cesa durante uns segundos), pode provocar serias enfermidades a longo prazo: aumento de risco cardiovascular (hipertensión, arritmias) e fortes cefaleas, entre outras. As causas máis comúns responsables dos ronquidos son a conxestión nasal por arrefriados ou alerxias, o agrandamiento das amígdalas, as deformacións no nariz, como o tabique desviado, e o consumo de alcol.

O exceso de peso tamén contribúe a que se ronque máis; ao entrar o aire, a graxa acumulada na zona do pescozo vibra e xera ruído. En España, segundo a última enquisa nacional de saúde (ENS 2006), un 37,8% dos adultos sofre sobrepeso e un 15,6% ten problemas de obesidade, porcentaxes similares aos rexistrados na etapa infantil e xuvenil (30% de sobrepeso e 13,9% de obesidade).

Moitas persoas teñen máis peso do considerado saudable para a súa idade e condición de saúde. Da mesma maneira, son moitas quen roncan: a metade dos homes e unha cuarta parte das mulleres. Para a maioría, o problema dos ronquidos (e mesmo o da apnea) pódese resolver se baixan de peso. O valor engadido de non roncar é que o corpo descansa máis e iso repercute nunha mellor saúde e calidade de vida durante o día.

Comer ben para un bo descanso

O acervo popular considera que lácteos, alimentos fritos e chocolate son alimentos que non convén tomar para cear porque empeoran a dixestión e acentúan os ronquidos. Pero non hai evidencia científica que asocie o consumo de alimentos concretos a un empeoramento dos ronquidos, a pesar de que despois dunha comida copiosa dórmese peor e se rouca máis, incluso quen non adoitan facelo.

A posibilidade de obter beneficios mediante o uso de plantas deu pé á invención de distintos remedios sen eficacia demostrada

As persoas afectadas -tanto quen rouca como o seu acompañante-, terán que avaliar se notan melloría ou empeoramento segundo o tipo de cea . Alixeirar esta comida para mellorar a dixestión pode axudar a atenuar os ronquidos. O tipo, a cantidade de alimentos escollidos para cear e a forma de cociñalos afectan á dixestión e á capacidade de conciliar o soño.

Convén ser comedido coas cantidades, co fin de non saturar o estómago e alongar a dixestión, e é preferible cociñar con pouca graxa, de maneira sinxela (ao vapor, fervido, ferro, forno, etc.), prescindir de frituras, non abusar dos condimentos fortes e picantes e evitar o café. O efecto do alcol estudouse máis. A inxesta de bebidas alcohólicas, sexa aguda ou crónica, interrompe o soño e favorece o insomnio, empeora os problemas respiratorios, aumenta a incidencia e a duración das apneas obstructivas do soño e, mesmo, empeóraas, o que pode resultar perigoso para quen xa sofren o trastorno.

Os estudos revelan que o alcol induce a hipotonía muscular orofaríngea, que provoca que os tecidos do padal e a parte alta da faringe estean máis brandos e soltos, vibren ao respirar e xérese ruído. Os resultados dun recente ensaio realizado pola Städtische Kliniken Frankfurt (Alemaña), publicado este mes na revista da European Federation of Oto-Rhino-Laryngologycal Societies (EUFOS), confirman esta hipótese e detallan que a inxesta nocturna de alcol afecta en maior grao aos individuos roncadores que a quen non o son.

O papel dos aceites esenciais

Os aerosois, colutorios e infusións con aceites esenciais son unha alternativa máis para axudar a deixar de roncar. Nun ensaio dobre cego controlado con placebo, os investigadores do Royal Shrewsbury Hospital, en Shrewsbury (Reino Unido), valoraron o uso dunha mestura de aceites esenciais extraídos de distintas partes de plantas (follas, pétalos, froitos, raíces) lixeiramente fragantes e ricas en sustancias volátiles. A selección de vexetais fíxose polas súas propiedades antiinflamatorias, antimicrobianas e antivirais, así como polos seus posibles efectos para reducir a tensión e a excitación emocional.

A mestura, á que denominaron “Helps Stop Snoring” (axudas para deixar de roncar) contiña “Mentha arvensis” (menta), “Mentha piperita” (menta piperita), “Citrus limonum” (bálsamo de limón), “Eugenia caryophyllus” (cravo), “Melissa officianalis” (melisa), “Pinus mugo pumilio” (piñeiro anano), “Foeniculum vulgare” (hinojo), “Sarxa officinalis” (sarxa), “Thymus serpyllum” (tomiño), “Cymbopogon vinterianus” (citronella), “Eucalyptys globulus” (eucalipto), “Lavandula angustifolia” (lavanda), “Pistacia lentiscos” (lentisco) e “Pinus sylvestris” (piñeiro silvestre).

Os autores deste proxecto preliminar constataron unha redución significativa dos ronquidos tanto no grupo de voluntarios que usaron o aerosol (spray) de aceites esenciais e que aplicaron na zona orofaríngea, como entre quen empregaron a mesma formulación en forma de líquido (colutorio) para facer gárgaras, en comparación co placebo. A hipótese que apuntan é que a fórmula “pode ter unha acción antiespasmódica sobre o padal brando e a área superior da faringe, ao alterar o ton da musculatura e reducir o aleteo dos tecidos”.

A mestura de aceites esenciais tamén podería aumentar o fluxo de sangue ao padal, causar un aumento moderado da “rixidez” e, desta maneira, reducir o aleteo dos tecidos que provoca o ronquido. Mesmo se a duración da acción dos aceites é curta, pode ser suficiente para que o acompañante concilie o soño. Outros estudos respecto diso non argumentaron resultados positivos con distintas mesturas de plantas, aínda que o denominador común en todos é o pequeno tamaño da mostra e a curta duración do tratamento.

A posibilidade de obter beneficios mediante o uso de plantas deu pé á invención de remedios con diferente formato (desde sprays ata láminas bucofaríngeas, bucais ou nasais) que conteñen variedade de aceites esenciais que se desprenden de forma paulatina. A eficacia de uso destes preparados e mesturas non está demostrada de forma suficiente, aínda que os fabricantes garantan a súa validez e atribúan á composición do preparado supostas propiedades para reducir os ronquidos ao “contraer os tecidos que rodean o padal brando e a úvula”, “desconxestionar as mucosas”, “facilitar a respiración” e/ou “eliminar a mucosidad das fosas nasais”.

REMEDIOS POPULARES

Img cebollas1
Os remedios caseiros súmanse aos produtos que se comercializan co obxectivo de combater os molestos e irritantes ronquidos. Un truco -para o que non hai comprobación científica- que pode resultar efectivo para algunhas persoas, é cortar unha cebola en anacos, fervela durante 15 minutos, coar a preparación, endulzar cun pouco de azucre moreno e beber a infusión unhas dúas horas antes de deitarse. A infusión de sarxa, inxerida unha hora antes de irse a durmir, recoméndase polos seus efectos positivos. Os baños de vapor para desconxestionar os condutos e mellorar a respiración axudan tamén a roncar menos e durmir -ou deixar durmir- máis.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións