Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos energizantes para combater o cansazo

Os alimentos energizantes son imprescindibles na dieta, aínda que é importante saber combinalos e elixir os máis convenientes en cada momento

Os alimentos energizantes proporcionan a vitalidade necesaria para desenvolver as actividades cotiás, así como unha dose extra de enerxía cando o corpo queda sen forzas. O seu efecto máis notable é que axudan a combater o cansazo. Por iso son tan importantes na dieta, aínda que non todos achegan a mesma cantidade de enerxía, nin cumpren as mesmas funcións no organismo. Hai que saber elixir os que máis conveñen en cada momento e como combinalos para favorecer a absorción dos seus nutrientes ao máximo. A continuación detállase cales son os alimentos máis energizantes, como tomalos e de que maneira seguir unha dieta para “cargar as pilas”.

Img alimento energia 01
Imaxe: jules:stonesoup

Os alimentos máis energizantes

Os alimentos que proporcionan ao organismo a enerxía para manter o seu equilibrio son, sobre todo, os hidratos de carbono e as graxas, xa que representan unha fonte de enerxía (calorías) moi notable. Con todo, non todos os carbohidratos nin todas as graxas son igual de interesantes desde o punto de vista nutricional. Hai graxas saudables, como as dos froitos secos, e graxas saturadas e trans, como as que se esconden na pastelería industrial.

  • Froitos secos. Son os alimentos enerxéticos por excelencia. Conteñen unha gran cantidade de acedos grasos esenciais, que o organismo humano non pode sintetizar en por si. Destaca a presenza de minerais (magnesio, fósforo, potasio, calcio, ferro, zinc e selenio), que é superior ao resto das froitas e que, ademais, teñen poder antioxidante. A isto súmanse importantes cantidades de proteína e fibra, que axudan a regular o tránsito intestinal e mellorar a musculatura.

    • As sementes ricas en graxas son: a noz, o anacardo, a améndoa, a abelá, as pipas de girasol e o cacahuete, entre outros.
    • As sementes ricas en hidrato de carbono (almidón) son, sobre todo, as landras e as castañas.

    É un alimento idóneo para levar sempre encima, xa que representa un combustible eficaz a calquera hora do día. É o tentempié perfecto para asegurar a enerxía ao corpo. Con todo, hai que ter en conta o seu elevado contido en graxas, polo que as persoas con sobrepeso deben moderar o seu consumo. O truco consiste en tomar un puñado ao día e seleccionar os froitos secos crus e sen salgar. É un alimento que achega vitalidade e que, ao mesmo tempo, ten un gran poder saciante.

  • Verduras de folla verde. A súa cor verde débese á clorofila. Hai unha gran variedade destes alimentos e son imprescindibles na dieta diaria. O seu escaso achegue de calorías e o seu importante contido en vitaminas dotan a este alimento dun destacable valor energizante. Na súa composición sobresaen as vitaminas A, C, B, E e K, os minerais como o ferro, magnesio, potasio e calcio, e a súa elevada cantidade de fibra. Algúns exemplos destas verduras son: as espinacas, a acelga, o apio, o brócoli, o berro, a coliflor, as coles, a rúcula, a leituga, a escarola ou a achicoria. É fundamental facer especial fincapé na espinaca, xa que conta cun elevado valor nutritivo. A súa riqueza vitamínica e o seu elevado contido en ferro fan deste alimento un aliado estupendo para cargar as pilas do corpo.

  • Chocolate puro. Canto máis puro, mellor. O chocolate é fonte de enerxía e mellora o estado de ánimo. A presenza de estimulantes na súa composición fai deste alimento unha boa elección para manter a enerxía do organismo (ademais de darse o gusto). O chocolate é un alimento rico en magnesio, potasio, fósforo e ferro, vitaminas A, E, B1 e B2, lípidos e proteínas. As súas moléculas conteñen gran cantidade de enerxía que o corpo sabe como utilizar.

  • Hidratos de carbono de absorción lenta. Poderíanse definir como “os preferidos do organismo”, xa que teñen a capacidade de liberar enerxía aos poucos, a medida que o corpo a necesita. O arroz, as patacas, a pasta, o pan, os legumes e a gran maioría de cereais son alimentos ricos en hidratos de carbono que achegan a enerxía necesaria para o bo funcionamento físico e psíquico do organismo. En deportistas, xa sexan profesionais ou afeccionados, é recomendable unha dieta rica nestes alimentos para garantir unha adecuada reserva enerxética.

  • Carne magra. Carne magra significa con pouca graxa, é dicir, a parte do animal con menos cantidade de graxa. A carne magra do porco e a tenreira, o pito sen pel e o pavo son unha importante fonte de proteínas. Sobre todo achegan tirosina, un aminoácido que aumenta a concentración e o estado de alerta. Son carnes cunha elevada cantidade de vitamina B12, que axuda a combater os estados de depresión e cansazo.

Como seguir unha dieta para cargar as pilas

Deben lembrarse algúns aspectos para seguir unha dieta adecuada que achegue enerxía ao organismo. A continuación, proponse algunhas ideas:

  • Beber abundante cantidade de auga (entre dous litros e dous litros e medio ao día).
  • Realizar de cinco a seis comidas diarias.
  • A comida máis importante do día debe ser o almorzo, pois debe achegar a enerxía suficiente para facer fronte a toda a xornada. Non debe faltar: pan integral, proteína magra (como pavo ou xamón doce) e un cítrico que dea unha dose extra de vitamina C.
  • A media mañá, facer un tentempié con froitos secos ou un lácteo.
  • A comida debe ser a base de verdura de folla verde, acompañada de proteínas magras (pito, pavo, tenreira magra) e un hidrato de carbono de absorción lenta, patacas asadas ou unha porción de arroz.
  • Non hai que saltarse a merenda, a base de froita ou torradas integrais.
  • Evitar as ceas pesadas e repetir o consumo de verdura de folla verde con proteína.

Etiquetas:

calorías Dieta

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións