Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos laxantes, eficaces contra o estreñimiento

Precísanse máis alimentos ricos en fibra e complementos dietéticos laxantes que medicamentos para tratar este malestar

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 14deFebreirode2009
Img alimentos laxantes alc hd Imaxe: Denira

Hai moita xente que di sufrir estreñimiento, que ten dificultades á hora de evacuar ou que non o fai tantas veces como desexaría; sente molestias no abdome, hinchazón de estómago e gases. Para evitar este malestar, hai quen toma medicamentos laxantes, que son os que lle resolven o problema. No entanto, moitos deles teñen efectos secundarios e fan que o corpo se habitúe a eles, o que dificulta que a situación se resolva consumindo alimentos con fibra ou alimentos laxantes. O seguinte artigo explica como combater o estreñimiento coa dieta e que papel desempeñan algúns complementos dietéticos.

Alimentos e remedios laxantes
Img alimentos laxantes alc 01

As froitas frescas, as desecadas, os froitos secos, as hortalizas e as verduras, así como os legumes, son alimentos con abundante contido de fibra. Dentro destes grupos, existen algúns alimentos que sobresaen polo seu contido neste composto, exclusivamente vexetal, e que resultarán máis útiles á hora de tratar o estreñimiento.

  • Entre as hortalizas e verduras destaca a alcachofa (9,4 g de fibra/100 g).
  • As froitas máis laxantes son as froitas do bosque, como grosellas, frambuesas e mouras (uns 6-7 g de fibra/100 g), a laranxa (8 g/100 g), a granada e o kiwi (3 g/100 g). A cantidade de fibra que achega o resto de froitas rolda os 2 g/100 g.
  • En xeral, os froitos secos (améndoas, piñóns, abelás, noces) e as froitas desecadas (orejones, ciruelas, uvas e higos secos) son os alimentos máis ricos en fibra. O seu consumo será moderado, xa que os primeiros conteñen moita graxa, polo que poden resultar calóricos e indigestos; e os segundos son unha fonte concentrada de azucres. Un puñado de froitos secos, uns 25 gramos, achega de 2,5 a 4 g de fibra. Dentro das froitas desecadas destacan as ciruelas secas (16 g de fibra/100 g) e, ademais, serven como base para elaborar diferentes remedios caseiros moi útiles para o estreñimiento, como a compota de pera ou mazá con ciruelas. Así mesmo, as ciruelas conteñen sorbitol (un tipo de azucre) e derivados da hifroxifenilxantina, sustancias que xunto coa fibra estimulan a actividade dos músculos do colon, o que favorece a evacuación e evita o estreñimiento.
  • Un bo prato de legumes , uns dous cazos, equivale a uns 80-90 g (peso en seco), achega uns 10 g de fibra. Tamén se converten nunha boa alternativa para enriquecer a dieta neste nutriente, que aumentará se se combinan os legumes con verduras.
  • De igual forma, os cereais integrais son outros dos alimentos máis eficaces contra o estreñimiento, polo que, en caso de sufrilo, é aconsellable elixir o pan, os biscotes e as galletas integrais, ademais da pasta e o arroz integrais.
  • Tamén hai evidencias científicas como para recomendar o consumo diario de iogur ou outros leites fermentadas, pola súa eficacia á hora de diminuír o tempo de tránsito intestinal e mellorar o estreñimiento.

Un remedio caseiro para combater o estreñimiento é deixar a remollo un cinco ciruelas nun vaso de auga durante 12 horas e, unha vez transcorrido este tempo, comer as ciruelas e beber a auga en xaxún ou antes de deitarse. Tamén pode tomarse antes de ir á cama un zume de laranxa sen coar (para aproveitar toda a fibra presente na pulpa) con dúas ou tres ciruelas pasas abrandadas no mollo. Outros remedios caseiros resultan efectivos para moitas persoas, como beber en xaxún un zume de laranxa ou un café só con auga tépeda e un kiwi.

Complementos dietéticos contra o estreñimiento
Á hora de tratar un estreñimiento pode ser que a dieta non sexa suficiente. Nese caso será un profesional quen deba valorar a necesidade de tomar un complemento que achegue unha cantidade extra de fibra á dieta.

O salvado de trigo ou o de avena son algunhas das posibilidades. O salvado de trigo é a cuberta exterior do gran de trigo e unha das fontes dietéticas máis ricas en fibra insoluble, eficaz para estimular os músculos intestinais e tratar esta doenza. As presentacións son moi variadas, xa que o salvado pode tomarse en forma de comprimidos, aínda que tamén se engade a cereais de almorzo ou ás galletas. No entanto, tampouco convén ser esaxerado coa toma de complementos. Para o salvado de trigo, non se aconsella tomar máis de 20-30 g ao día para non sentir a consecuencia do exceso, como flatulencia, distensión e dor abdominal.

O glucomanano é outro dos complementos dietéticos máis recorridos en caso de estreñimiento. Trátase dun polisacárido procedente dun tubérculo (Amorphophallus konjac). Este composto ten a cualidade de absorber auga formando un xel espeso, que aumenta o volume do contido intestinal, o que acelera os movementos intestinais e corrixe o estreñimiento.

O uso habitual de complementos ou de medicamentos laxantes pode non ser a mellor solución a longo prazo; a clave para tratar o estreñimiento está en identificar a causa ou as causas que o provocan.

Molesto estreñimiento

O estreñimiento caracterízase por unha redución no número e o peso das deposiciones que, con frecuencia, asóciase a un endurecemento das mesmas. Con todo, o estreñimiento resulta difícil de definir debido a que é un problema subxectivo, con síntomas e molestias moi particulares. É dicir, non é fácil concretar que é un hábito intestinal normal xa que nel inflúen factores diversos.

Para facilitar o seu diagnóstico considérase que nunha poboación sa a frecuencia normal de defecación oscila entre tres deposiciones por semana e tres ao día, que se expulsan sen dificultade no 75% das ocasións. Se as defecaciones teñen lugar menos de tres veces por semana, considérase que existe estreñimiento.

Hai momentos na vida nos que o estreñimiento pode estar máis presente. Os nenos adoitan ser vítimas da dificultade para defecar; o embarazo tamén é unha época crítica; e mesmo coa idade o estreñimiento tende a facerse crónico.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións