Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos lixeiro

O consumo de alimentos lixeiro supón una redución nas calorías da dieta só si tenche en conta a cantidade consumida e a frecuencia coa que se come

  • Autor: Por

  • Data de publicación: Venres, 22deFebreirode2008
Img sacarina Imaxe: Mgus

Elixir con sentido común

/imgs/2008/02/quesolight1.jpg

Segundo datos do Observatorio do Consumo e a Distribución Alimentaria, levado a cabo polo Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación durante o ano 2006, os alimentos lixeiro forman parte dos produtos nos que menos confía o consumidor porque «non creen que non acheguen calorías». Este dato parece, cando menos, curioso dado que cada vez son máis numerosos os produtos que se comercializan con distintas denominacións: lixeiro, lixeiro, alixeirado, con menos graxa ou sen azucre, entre outros. Estas mensaxes dan a entender que o produto é menos calórico e, por tanto, máis saudable, e así é como o percibe o consumidor.

Con todo, aínda que os cidadáns cada vez son máis conscientes de que cando elixen un produto que di ser lixeiro non o fan porque o produto non teña calorías, seguen sendo moitos os que creen que a maioría de produtos lixeiro ten bastantes menos calorías. Neste sentido, CONSUMER EROSKI realizou una exhaustiva investigación na que se analizaba a etiquetaxe nutricional de 52 alimentos lixeiro e daba a coñecer ao consumidor as verdadeiras características dos produtos comercializados como talles. A conclusión máis relevante da investigación foi que «un terzo dos alimentos etiquetaxes como lixeiro non o son en realidade».

A diferenza entre una cucharada sopera de marmelada normal e a súa homóloga máis lixeira oscila entre 8 e 25 caloríasAtendendo a estas evidencias, a regra de ouro paira afixese comer máis lixeiro é ter en conta que non é necesario nin conveniente consumir por costume produtos lixeiro. É importante ser selectivos á hora de elixilos, analizar a etiqueta e comparar os datos relativos ao contido enerxético, graso e azucarado, entre dous produtos da mesma marca ou de distinta marca, un tradicional e o seu homólogo lixeiro. Para que o consumo dun alimento lixeiro tradúzase nunha redución substancial de calorías da dieta, é preciso ter en conta dous aspectos: cantidade que consumimos de devandito alimento e frecuencia coa que o comemos.

Frecuencia de consumo

Paira iso, é necesario analizar que uso facemos de produtos como marmeladas, manteigas, margarinas, galletas, maionesas, xeados ou iogures, entre outros, e valorar se realmente merece a pena investir neles. Que necesidade teñen moitas persoas de tomar marmelada lixeiro si non almorzan cada día con marmelada, ou si xa adquiriron o costume de engadir pouca cantidade? Segundo a marca elixida, a diferenza de calorías entre una cucharada sopera (25 gramos) de marmelada normal e a súa homóloga máis lixeira pode oscilar entre 8 e 25 calorías. A diferenza resulta pouco significativa, atendendo ao valor enerxético total da dieta, aínda que esta sexa hipocalórica de 1500 Kcal.

O mesmo caso pódese trasladar a mahonesas, margarinas, manteigas, refrescos e, mesmo, o azucre. Aínda que a diferenza de calorías entre as versións tradicionais e as lixeiras, ou no caso do azucre, comparándoa cos edulcorantes sen calorías como sacarina, aspartame, ciclamato e similares, son substanciais, se non se ten costume de tomar estes alimentos, a diferenza enerxética non vai alterar as calorías da dieta. No entanto, nestes casos sería oportuno analizar o momento no que se consumen. Por exemplo, se estes alimentos van formar parte dunha comida copiosa, pódense empregar as versións máis lixeiras destes produtos porque ademais de alixeirar o menú, facilitarán a dixestión.

O exame de conciencia tamén o faremos mesmo con alimentos máis comúns como o leite. Apenas son 25 calorías a diferenza entre tomar un vaso de leite semidesnatada e un de desnatada. A elección da desnatada será conveniente paira reducir ao máximo as graxas e as calorías se se toman dúas ou máis vasos enteiros (non medios vasos se se mesturan con café), ou ante problemas de saúde do corazón ou arteriais. Con todo, non é relevante paira quen apenas toman leite. Nestes casos, será máis saudable escoller os iogures desnatados si tense costume de tomar estes lácteos en lugar de leite.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións