Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos paira a vista: como coidar dos nosos ollos coa dieta

Os nutrientes que máis favorecen a saúde dos nosos ollos atópanse nas froitas, as verduras, os aceites de peixe e os aceites vexetais

Img alimentos ojos listp Imaxe: Whitney

Algúns trastornos da vista están relacionados coa diabetes e a obesidade. Afeccións como as cataratas ou a dexeneración macular -moi frecuentes en Occidente- poden acelerarse por non vixiar o sobrepeso, o colesterol e a hipertensión arterial. A explicación é sinxela: os vasos sanguíneos dos ollos son moi pequenos e todas as alteracións continuadas no sistema cardiovascular poden danalos e prexudicar a visión a longo prazo. A dieta é, por tanto, fundamental paira preservar a saúde ocular. Na seguinte reportaxe explícase de que maneira o estilo de vida pode ser un risco paira a vista e cales son os alimentos que mellor coidan dos nosos ollos.

Img alimentos ojos
Imaxe: Whitney

O estilo de vida e os riscos paira a vista

As dietas ricas en graxas saturadas, azucres e proteínas relaciónanse co envellecemento ocular prematuro

O estilo de vida que adoptemos pode supor un risco paira a vista. Os nutrientes que máis favorecen a saúde dos nosos ollos están relacionados coas froitas, as verduras, os aceites de peixe e os aceites vexetais, algo que se asocia cunha dieta sa, máis vegetariana que animal. Por tanto, as dietas pobres nestes alimentos e ricas en graxas saturadas, azucres e proteínas (que favorecen a obesidade, a hipertensión arterial, a diabetes e as hipercolesterolemias) son as que se relacionan co envellecemento prematuro ocular.

As investigacións sobre antioxidantes confirman a hipótese de que aumentar o consumo de vitaminas C e E contribúe a previr ou atrasar algúns tipos de cataratas e a dexeneración macular. Así mesmo, outros nutrientes antioxidantes, como o betacaroteno e a luteína, poden mellorar a visión e a percepción das cores ao longo da vida, á vez que reducen o risco de perder a vista na vellez. Estudos recentes sobre dous destes pigmentos (a luteína e a zeaxantina) suxiren a súa importancia paira o coidado da vista. Estes pigmentos están presentes na retina e crese que manter un nivel elevado deles no sangue podería protexer os ollos de certas lonxitudes de onda da luz, que resultan prexudiciais.

Ademais dalgunhas vitaminas, tamén son esenciais algúns ácidos grasos. O ácido graso docosahexanoico (máis coñecido como DHA) é importante paira o desenvolvemento do cerebro, a vista, o corazón e outras funcións corporais. A opinión científica da Axencia Europea de Seguridade Alimentaria é que existe una relación causa-efecto entre a inxesta diaria de DHA e o mantemento do normal funcionamento do cerebro e da visión. Doutra banda, os ácidos grasos omega 3 teñen tamén efectos saudables no funcionamento do cerebro e da vista. Algúns especialistas sinalan que teñen una función preventiva na dexeneración macular do ollo.

Pero o feito de que as graxas relacionadas coa saúde ocular sexan insaturadas (vexetais ou de peixe) non quere dicir que as graxas saturadas (de orixe animal) non sexan imprescindibles na dieta. A través delas obtemos vitaminas liposolubles fundamentais tamén paira a vista, como son as vitaminas A e D.

Os alimentos que mellor coidan dos nosos ollos

Do grupo dos vexetais, os alimentos que mellor coidan dos nosos ollos son fáciles de lembrar, xa que basta buscar aqueles que teñen as cores máis rechamantes:

  • As verduras e as froitas de cor vermella e amarelo intenso, entre elas, a famosa zanahoria, esencial paira a vista polo seu alto contido en beta-carotenos, que o organismo transforma en vitamina A.
  • As verduras de cor verde intenso e amarelo escuro, como as verduras da familia da col: a coliflor, as coles de Bruxelas e o brécol, sobre todo.

É importante lembrar que, canto máis madura estea una froita, una verdura ou hortaliza e canto máis intenso sexa a súa cor, maior será a concentración de pigmentos e de vitaminas.

A luteína e a zeaxantina atópanse en elevadas cantidades no millo, as espinacas e tamén na xema do ovo. E aínda que a cor non é tan intenso, tamén son importantes os aceites do peixe e o marisco. Destacan o salmón, a anchoa, a sardiña, o arenque, a caballa, a troita, o emperador, o atún e o mexillón, pero tamén o tofu, as améndoas e as noces, así como algúns aceites vexetais como os de linaza, noz e colza, pola súa achegue de DHA e omega-3.

Algúns tratamentos paira adelgazar poden ser un perigo paira a vista

Calquera tratamento de adelgazamento cuxo obxectivo sexa eliminar as graxas da dieta -ou, de forma máis drástica, evitar a súa absorción intestinal- terá consecuencias na nosa vista. Por iso, nin sequera nestas dietas é bo eliminar de maneira radical as graxas. O mellor, paira perder peso e estar en boa forma, é comer de todo con moderación, beber moitos líquidos e facer exercicio de maneira regular. Entre os tratamentos dietéticos que poden prexudicar a vista destacan:

  • A cirurxía bariátrica, á que se someten algunhas persoas que non atoparon mellor opción paira solucionar a súa obesidade. Ten risco de provocar carencias nutricionais por causar una diminución drástica da absorción intestinal, sobre todo, das graxas. Tras unha cirurxía bariátrica describíronse casos de cegueira nocturna por deficiencia en vitamina A (dificultade paira adaptarse a luz de baixa intensidade). A vitamina pódese fornecer paira reverter os síntomas da deficiencia. Con todo, é imprescindible que un médico controle a inxesta polo seu risco de toxicidade no fígado.
  • O orlistat é un fármaco que bloquea e inhibe a función das lipasas, é dicir, das encimas responsables da dixestión das graxas. A súa acción evita que até o 30% destas absórbanse no intestino e favorece que se eliminen logo nas feces. Este fármaco comercialízase baixo prescrición médica (o seu nome é Xenical), pero tamén sen ela, co nome comercial Alli, algo que supón un risco paira a saúde en xeral e paira a vista en particular. Cabe lembrar que a malabsorción das graxas da dieta supón, tamén, a malabsorción das vitaminas liposolubles (A, D, E e K) e que dous delas (A e E) son esenciais na saúde ocular. En calquera caso, una dose excesiva deste fármaco, e sobre todo un uso moi continuado, pode causar deficiencias en vitaminas liposolubles.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións