Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos paira aliviar as agujetas

A auga con azucre ou bicarbonato son dous remedios populares que só favorecen a hidratación, non alivian a dor das agujetas nin as evita

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 28deAbrilde2008
Img futbol Imaxe: copilot
Img futbol1
Imaxe: copilot

A dor é un dos síntomas específicos das agujetas. Estas molestias aparecen xeralmente en individuos non adestrados cando comezan a practicar algún deporte, ao reintegrarse á práctica deportiva despois dun período de inactividade, ao pasar dun adestramento suave a un intenso ou despois dun esforzo de intensidade non habitual. Polo xeral, prodúcense pasadas unhas horas despois do exercicio.

Mitos e realidades

As agujetas aparecen como consecuencia do sobreesfuerzo da musculatura
As agujetas son una sensación que se produce cando se moven os músculos, parecido ás picadas dunhas agullas. A teoría máis coñecida sobre a súa formación é a que di que se producen polo exceso do ácido láctico que se libera normalmente durante o exercicio. Ao arrefriarse o músculo tras o adestramento, o ácido láctico solidifica e cristaliza, e os cristais crávanse “como agullas” nas fibras musculares. Debido ao feito de que o exercicio fai diminuír a dor críase que a calor producida polo músculo facía que os cristais se desfixesen. Una teoría moi estendida, pero falsa.

En realidade, as agujetas xorden como consecuencia do sobreesfuerzo da musculatura, o cal provoca micro roturas das fibras musculares, dando lugar á inflamación do músculo afectado. É a propia inflamación a que provoca a dor, que adoita chegar ao seu punto álxido entre as 24 e 48 horas do exercicio desmesurado. A dor que aparece atende a dúas razóns: ben porque a fibra muscular é débil e non é capaz de soster o nivel de exercicio, ou ben porque se realiza un traballo muscular cando se está desentrenado e a fibra non é capaz de soportalo.

As zonas máis afectadas por esta dor son as unións musculares e os tendóns preto das articulacións, posto que é na zona músculo-tendinosa onde existen máis fibras musculares débiles e máis tensión. As agujetas acaban coas fibras débiles, e as que conseguen aguantar a presión fanse máis fortes.

Auga con azucre ou bicarbonato?

O bicarbonato ou a auga con azucre, dous remedios populares tan longamente usados paira evitar ou combater as agujetas, poden, no mellor dos casos, axudar a que quen as sofre se hidrate máis, pero non alivia a dor das agujetas nin evita que se produzan. O frío é un bo antídoto paira baixar a inflamación e posto que nas agujetas prodúcese este síntoma, ás veces basta con botar auga fría, ou ben mergullar a articulación ou a zona debilitada nunha palangana con auga e algo de xeo.

Por conseguinte, paira a recuperación das agujetas a única prevención é a práctica de exercicio regular e gradual, a aplicación de frío na zona afectada, sen esquecer que una dieta equilibrada e una boa hidratación debe acompañar a calquera práctica deportiva.

PÓDENSE EVITAR?

As agujetas son parte dun proceso de adaptación muscular, e o único que se pode facer paira evitalas é facer exercicio progresivamente. Se non se está en forma, hai que evitar que as primeiras sesións de adestramento ou de actividade física sexan moi intensas, e en xeral, non aumentar bruscamente a intensidade do exercicio.Cando un deportista baixa o seu nivel de adestramento, moitas fibras musculares se atrofian, cando comeza o adestramento as partes máis débiles rompen, faise una selección das mellores.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións