Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Alimentos para coidar a pel desde dentro

Alimentación, hidratación e actividade física moderada son a tripla receita para lograr unha pel sa e relucente

O verán é tempo de ensinar a pel e, tamén, de protexela . Nos anuncios publicitarios, infinidade de produtos cosméticos propoñen alternativas para lucir peles perfectas, pero é posible conseguir ese obxectivo dunha maneira natural e saudable? A resposta é afirmativa. Ademais de ser prudentes coa exposición aos raios solares e de facer exercicio de maneira habitual, múltiples alimentos contribúen a coidar a pel desde dentro. Nesta reportaxe, explícase que nutrientes coidan mellor nosa pel e en que alimentos atópanse, xunto con consellos prácticos para aproveitar mellor eses nutrientes e información para coñecer por que é importante hidratarse e tomar sol con precaución.

Imaxe: tommerton2010

Nutrientes que coidan mellor a pel e en que alimentos atópanse

Unha boa hidratación, unha actividade física moderada e unha alimentación equilibrada conforman a tripla receita para lograr unha pel sa e relucente. A hidratación favorece a saúde e o bo aspecto cutáneo. O exercicio mellora o humor e o ton muscular, polo que tamén é importante para realzar a aparencia da pel. E a boa alimentación é fundamental para manter a súa luminosidade (así como o xaxún prolongado é pernicioso porque provoca o efecto contrario). Os nutrientes que mellor coidan a pel son:

  • O beta-caroteno, precursor da vitamina A, tamén chamado retinol, ou o licopeno, pigmento vexetal carotenoide. A principal fonte é o tomate e os seus produtos derivados (zumes, sopas, salsas). Ademais, os científicos afirman que o tomate procesado e enlatado constitúe unha fonte maior de carotenoides, xa que facilita a absorción no intestino. Outros alimentos que o conteñen son: froitas e verduras amarelas ou alaranxadas (cenoria, cabaza, boniato, pexego, cereixas, nectarinas, etc.), verduras de folla verde, fígado e produtos lácteos.
  • A vitamina B6. Está en moitos alimentos proteicos: peixe azul, ovo, froitos secos, fermento de cervexa, carnes magras, plátano, pasas, feixóns, cereais integrais e aguacates.
  • A vitamina E. Presente en alimentos de orixe vexetal: cereais fortificados, froitos secos, xerme de trigo, aceites vexetais e verduras de folla verde.
  • A vitamina C e o colágeno. As mellores fontes de vitamina C son as froitas, como os cítricos, as fresas, as mouras ou os kiwis. Tamén se atopa en verduras como os pementos, a col ou os tomates. Ten unha potente acción antioxidante e está relacionada coa produción de colágeno, que non se pode incorporar ao organismo de forma externa e, con todo, é unha proteína básica para manter a pel tersa e sen engurras.
  • Cobre. Áchase en carnes, crustáceos, verduras secas, auga potable e cacao.
  • Selenio. Concéntrase en carnes, ovos, marisco, certos cogomelos e cereais.

Consellos prácticos para aproveitar os nutrientes que coidan a pel

Para conservar as vitaminas dos alimentos recomendados, é importante:

  • Servir as froitas e as verduras crúas, e mantelas cubertas e refrigeradas.
  • Cocer as verduras ao vapor.
  • Asar as carnes ou facelas á prancha.
  • Almacenar en envases herméticos, lonxe da luz, os alimentos que non necesitan gardarse na neveira.
  • Consumir cereais enriquecidos en vitamina E.

Para aumentar o consumo dos minerais recomendados, suxírese:

  • Cociñar o alimento na menor cantidade de auga e no menor tempo posibles.
  • Aumentar o consumo de alimentos integrais.

Para evitar contratempos, convén lembrar que:

  • As vitaminas A e B6 poden ser tóxicas en altas doses, por iso non se aconsella tomar suplementos se non é por indicación médica.
  • Os nutricosméticos fotoprotectores son un complemento, estimulan o bronceado e as defensas naturais, pero non son sustitutivos de todas as recomendacións anteriores.

Coidar a pel: a hidratación como fonte de beleza

A auga mantén a pel hidratada e, ao mesmo tempo, permite eliminar con facilidade as toxinas que a prexudican. Ademais, proporciona nutrientes como o cobre, o selenio e o sulfuro, necesarios para unha pel coidada e sa.

O segredo radica en inxerir líquidos con regularidade durante o día, sen esperar a sentir sede

O segredo radica en inxerir líquidos con regularidade durante o día. Con todo, se se practica algún deporte, débese controlar a cantidade de líquido que se bebe. Para iso, o deportista debe pesarse antes e despois da actividade física e beber o peso perdido. En calquera caso, a norma xeral é tomar un litro de auga por cada hora de exercicio e débese beber antes, durante e despois da actividade física.

Manter un bo nivel de líquidos non só contribúe a que a persoa senta ben e a que mellore a súa saúde, tamén é unha importante fonte de beleza: axuda a conservar a pel hidratada e a ter un aspecto saudable.

Tomar o sol con precaución tamén nutre a pel

A OMS recomenda expor a cara e os brazos ao sol durante 30 minutos ao día

Cando a luz solar entra en contacto coa pel, o colesterol produce vitamina D. A fracción ultravioleta B da luz solar fai que esta se forme a partir do seu precursor, o 7-dehidrocolesterol. A Organización Mundial da Saúde (OMS) recomenda expor a cara e os brazos ao sol durante uns 30 minutos ao día, coa precaución de non queimarse, para lograr unha produción adecuada de vitamina D. Calquera excedente desta sustancia liposoluble producido durante o verán pode almacenarse no tecido graso para o seu uso posterior. É imposible obter demasiada vitamina D a través da exposición solar, debido a un mecanismo autorregulador que provoca a súa descomposición inducida.

Segundo a OMS, as persoas que non saen de casa ou as persoas de pel escura poden sufrir carencia de vitamina D. Por iso, a vitamina D de orixe alimentaria desempeña unha función moi importante. Esta sustancia é fundamental para manter os ósos sans, ademais de ser necesaria para o funcionamento dos músculos e o equilibrio. A súa escaseza pode derivar nun maior risco de padecer fracturas.

Débense protexer as zonas máis sensibles: a pel do escote, o coiro cabeludo, a cara, as mamas e os ombreiros. Ricardo Ruiz Rodríguez, director da Clínica Dermatológica Internacional e xefe da Unidade de Dermatoloxía da Clínica Ruber, aconsella ter especial coidado co nariz, as orellas e os beizos, xa que é onde máis melanomas se operan en consulta.

Os dermatólogos insisten en que se debe preservar a pel dos raios ultravioletas, que son moi perigosos porque interveñen na xeración do cancro de pel. No verán, a mellor protección é a pantalla física (chapeus, panos, lentes, camisetas…) e as cremas protectoras. A hidratación, neste caso, funciona como un complemento á adecuada exposición solar. É dicir, hai que coidarse por dentro e ser prudente por fóra.

Etiquetas:

Dieta piel-gl saúde

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións