Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Alimentos para mellorar a saúde do cabelo

A alimentación é un dos factores que se deben ter en conta para conservar un cabelo saudable e previr a súa caída prematura

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 04 de Setembro de 2012

Ter un cabelo resistente e cun bo aspecto é un signo de boa saúde. E sen dúbida, a saúde e unha correcta alimentación van da man. Así que un motivo máis para seguir unha dieta sa é, por que non, manter o bo aspecto da nosa melena, aínda que isto non é o único que preocupa aos expertos no coiro cabeludo: a perda do cabelo pode diminuír a confianza en nós mesmos e iso pode xerar, sobre todo en mulleres maiores, unha diminución na frecuencia das relacións sociais, e mesmo, provocar illamento social. Este asunto non é, en absoluto, trivial. Nesta reportaxe, enuméranse as principais causas de perda de cabelo, analízanse as relacionadas coa nutrición e indícase cales son as vitaminas e minerais que inciden na saúde do cabelo.

Imaxe: Martin de Witte

Principais causas de perda de cabelo

A perda de cabelo pode deberse a diversos factores. Entre eles:

  • Envellecemento (é o motivo máis frecuente).
  • Causas xenéticas.
  • Determinadas enfermidades (en particular, as autoinmunes).
  • Uso de certos medicamentos (a perda adoita mellorar ao deixar de tomalos).
  • Cambios hormonais, como os ocorridos durante o embarazo, que se reverten pouco despois do parto.
  • Mal coidado do cabelo por uso frecuente de trenzas apertadas, produtos químicos, calor mediante ferros ou alisadores de pelo, e mesmo, o uso habitual de tinguiduras.
  • Tensión emocional (aínda que parece que o seu efecto é máis ben modesto).
  • Desnutrición.
  • Alcoholismo.
  • Mal funcionamento da glándula tiroides.
  • Seguir unha “dieta milagre”.
  • Déficit de determinadas vitaminas e minerais.

O últimos cinco puntos desta lista están relacionados coa alimentación e, por este motivo, analízanse a continuación con máis detalle.

Nutrición e perda capilar

  1. A desnutrición é moi pouco frecuente en España, salvo en situacións excepcionais, e o seu tratamento debe quedar en mans de especialistas. En calquera caso, a perda de cabelo é o menor dos males en tales circunstancias.

  2. O alcoholismo, con todo, rexistra en España unha das maiores cifras de consumo de alcol per capita de Europa, segundo o último informe respecto diso da Organización Mundial da Saúde. Convén diminuír, sen dúbida, o consumo de bebidas alcohólicas. Se evitar a perda de cabelo contribúe a esta diminución, será unha boa noticia.

  3. Desde un punto de vista nutricional, previr posibles enfermidades da glándula tiroides, como o hipotiroidismo (que pode xerar un pelo áspero, seco e provocar a súa perda) pasa por tomar de forma habitual, aínda que con moderación, sal yodada. Con media cucharada ao día é suficiente, excepto en mulleres embarazadas ou lactantes, que requiren suplementos de iodo. As hormonas tiroideas, que necesitan iodo para a súa correcta formación, participan na actividade dos folículos pilosos.

  4. Un dos moitos efectos secundarios das “dietas milagre” é a perda de cabelo, pero como isto ocorre con lentitude, é posible que non sexa evidente ata pasados varios meses tras o inicio da “dieta”. O máis recente consenso español de prevención e tratamento do sobrepeso e a obesidade en adultos sinala que as dietas moi baixas en calorías inclúen, entre os seus múltiples efectos adversos, a caída de cabelo. Debido aos seus efectos secundarios, e a que a súa eficacia é limitada, estas dietas desaconséllanse.

  5. Habemos de tomar pastillas de vitaminas e minerais para que a nosa melena luza marabillosa? A resposta é non. A pesar de que a nosa alimentación non é do todo saudable, os déficits de vitaminas e minerais que afectarían o noso cabelo son raros en Europa. Unha dieta saudable e equilibrada é capaz de cubrir os requirimentos nutricionais do noso cabelo por si mesma, sen necesidade de acudir aos suplementos.

Vitaminas e minerais para o cabelo

A Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA) sinala que non hai probas suficientes que relacionen a saúde capilar coa inxesta de ferro, beta-carotenos, aminoácidos L-cisteína e L-metionina, isoflavonas da soia ou vitaminas A, B1, B2, B3, B5, B6, B12 ou E.

Os micronutrientes que si contribúen, segundo a EFSA, ao mantemento do cabelo son a biotina, o cobre, o selenio e o zinc. Con todo, a institución tamén detalla que non hai datos que evidencien déficits de tales nutrientes na poboación xeral da Unión Europea.

Tomar suplementos sen indicación médica non fará que o cabelo estea máis san e pode xerar efectos secundarios indesexables. O exceso de selenio pode causar perdas de cabelo. A mellor maneira de inxerir tales nutrientes é mediante unha dieta sa, para o que convén lembrar tres secretos:

  1. Consumir alimentos non procesados ou apenas procesados.
  2. Reducir o tamaño das racións dos alimentos que tomamos.
  3. Priorizar na nosa dieta os alimentos de orixe vexetal.

Cen cabelos ao día

Os adultos perdemos entre 100 e 150 cabelos cada día, pero como ao mesmo tempo crecen outros novos, esta perda é case imperceptible. As mulleres perden o cabelo máis tarde que os homes, aínda que non é tan coñecido que a metade delas experimentan unha perda perceptible de pelo a partir dos 50 anos.

Preto do 75% das mulleres maiores de 65 anos perden un alto número de cabelos a diario. É normal, en suma, que o noso cabelo sexa menos resistente, máis canoso e cáiase máis co paso dos anos. Pero tal como recolle este artigo de EROSKI CONSUMER, un dos segredos dun bo envellecer radica na mocidade interior e na actitude persoal.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións