Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos para previr e aliviar as chagas na boca

O ferro e as vitaminas do grupo B son moi efectivos para previr as aftas bucais, mentres que os alimentos probióticos e con omega-3 manteñen a saúde da boca

Img llagas boca listp Imaxe: Eggybird

As chagas bucais son úlceras pequenas no interior da boca. Son molestas, dolorosas e bastante comúns na poboación adulta, xa que algunhas das súas causas -como a tensión emocional ou os cambios hormonais- son tamén habituais. Pero as chagas poden ter a súa orixe en déficits nutricionais ou alerxias alimentarias e, do mesmo xeito, certos alimentos axudan a previlas ou alivian o malestar. Na seguinte reportaxe explícase que son e por que se forman as chagas bucais, detállanse pautas dietéticas para previlas e información sobre os alimentos funcionais para manter a saúde da boca, así como indicacións para atenuar a dor.

Img llagas boca

Imaxe: Eggybird

Chagas bucais, que son e por que se forman?

Algunhas chagas débense á carencia de certas vitaminas e minerais, como ferro, vitaminas do grupo B e acedo fólico

As chagas bucais son úlceras pequenas coa base gris ou branca e o bordo vermello. Poden formarse unha ou varias á vez e son moi comúns e repetitivas. Son chagas abertas e dolorosas, coñecidas tamén como aftas ou úlceras bucais. É importante non confundilas cos herpes labiales ou as úlceras febrís (chamados “lumes” ou “quenturas”) porque teñen causas e tratamentos distintos. A diferenza principal é clara: as chagas fórmanse sempre dentro da boca, mentres que os herpes e as úlceras febrís localízanse fóra.

As chagas poden deberse a infeccións virales, aínda que a maioría das veces non resulta sinxelo determinar a súa orixe, xa que hai múltiples causas posibles. Entre elas:

  • Lesión bucal debido a un arranxo dental.
  • Tensión emocional.
  • Carencia de certas vitaminas e minerais (en especial, ferro, vitaminas do grupo B e acedo fólico).
  • Períodos menstruales.
  • Cambios hormonais.
  • Reacción alérxica a un ou varios alimentos.

Tamén pode haber un compoñente hereditario e as mulleres son máis propensas a contraelas que os homes. Asímismo pódenas sufrir tanto os adultos como os nenos.

Pautas dietéticas para previr chagas na boca

Os únicos nutrientes que se identificaron e relacionado coas afeccións na boca son algunha vitaminas e o ferro. Entre as primeiras, resaltan as do grupo B, abundantes en alimentos ricos en proteínas, tanto vexetais como animais:

  • Vitamina B2 ou riboflavina. Ademais de gretas nas comisuras da boca e outras afeccións da pel, o seu déficit tamén se relaciona coa anemia. É unha vitamina que se atopa no pan, debido ao fermento, os cereais integrais, as verduras de folla verde, o leite e os ovos. Segundo o Consello Europeo de Información sobre Alimentación (EUFIC), a principal fonte desta vitamina é o leite.
  • Niacina ou vitamina B3, presente en carnes vermellas e brancas, peixes, cereais fortificados con esta vitamina, cacahuetes, lácteos e ovos.
  • Ácido fólico. Do mesmo xeito que a vitamina B2, atópase nas verduras de folla verde. A súa abundancia é maior nas lentellas, as fabas e os guisantes. Como ocorre coa vitamina B2, a súa carencia favorece a anemia. No entanto, en doses altas pode ser prexudicial, polo que a inxesta de suplementos debe controlarse por un médico. A carencia desta vitamina é moi frecuente en mulleres embarazadas, as cales teñen tamén risco de anemia e alteracións bucais.
  • Vitamina B12 ou cobalamina. Presente en carnes , mariscos e lácteos, do mesmo xeito que a niacina, require o consumo de alimentos de orixe animal.
  • Vitamina C. A súa carencia non provoca úlceras bucais, pero si encías inflamadas e sanguentos. Localízase nos cítricos, sobre todo, e en todo tipo de froitas e verduras. As persoas fumadoras teñen a miúdo necesidades maiores de vitamina C.

Por outra banda, débense evitar os alimentos moi quentes, duros ou moi condimentados para impedir que aumente a dor.

Alimentos funcionais para manter a saúde bucal

Un alimento considérase funcional cando, ademais de destacar polas súas propiedades nutritivas, contén certos elementos cuxo consumo diario -nunha dieta equilibrada- contribúe a manter ou mellorar o noso estado de saúde e benestar.

Hai dous tipos de alimentos funcionais que se relacionaron coa saúde oral: os alimentos probióticos e os que conteñen omega-3, polo seu poder antiinflamatorio. Así mesmo, un estudo do Center for Oral Health Research situado no Colexio de Dentistas da Universidade de Kentucky demostra a potencial actividade antibacteriana dos ácidos grasos omega-3 fronte aos patógenos orais.

Os compoñentes que fan que un alimento sexa funcional estiveron sempre presentes na natureza, pero é nas últimas décadas cando os investigadores comezaron a identificalos de forma illada e a determinar os beneficios concretos que proporcionan ao noso organismo. Por este motivo, podemos aproveitar os alimentos que por si mesmos conteñen estas sustancias beneficiosas, é dicir, alimentos naturais, sen necesidade de recorrer sempre aos alimentos enriquecidos ou modificados que se engloban no concepto de alimento
funcional.

  • Os alimentos probióticos de forma natural son os iogures frescos e os leites fermentadas.
  • Os alimentos naturais ricos en ácidos grasos omega-3 son os peixes, o aceite de girasol e os froitos secos.

No entanto, é importante lembrar que, aínda que tomar estes alimentos de forma habitual na nosa dieta constitúe unha axuda, non é un método infalible para previr ou curar as chagas bucais.

Como curar as aftas e atenuar a dor

Segundo a Asociación Americana Dental (ADA), na maioría dos casos, as chagas da boca desaparecen por si soas e non requiren tratamento. O habitual será que a dor diminúa nuns cuantos días e que o resto de síntomas supérense ao cabo de dúas semanas. No entanto, a súa curación pode acelerarse:

  • Con enjuagues bucais suaves que se comercializan.
  • Con enjuagues de auga e sal ou auga e bicarbonato.
  • Ao aplicar sobre as chagas unha mestura de auga e auga osixenada cun algodón.

Todos estes métodos poden aplicarse cantas veces quéirase e, a maior frecuencia, máis rápida será a curación, segundo información revisada pola URAC, American Accreditation HealthCare Commission.

Despois dos tratamentos, que poden resultar dolorosos, un remedio caseiro para aliviar a dor consiste en aplicar de maneira directa a pulpa dunha folla de Aloe Beira. O uso do Aloe Beira na zona bucal non está demasiado estendido. Con todo, achega moitas solucións efectivas e de forma natural a distintas afeccións que se desenvolven na boca, entre elas: aftas, herpes, abscesos, gretas nos beizos, feridas, úlceras bucais, inflamacións e irritacións provocadas por dentaduras postizas ou aparellos de ortodoncia, así como despois da extracción dun molar.

O Aloe Beira ten un poder antiinflamatorio e reconstituyente celular que axuda ao alivio das distintas afeccións. Para aplicalo, recoméndase esperar ao redor de 15 minutos despois de cepillarse os dentes, xa que o flúor anula o efecto. Unha vez que se estende o xel de Aloe Beira, convén mantelo na boca entre cinco e dez minutos. Se despois de aplicar os remedios caseiros a dor persiste e impide facer unha vida normal, comer con normalidade ou conciliar o soño, deberase acudir a un médico. Tamén é recomendable consultar a un especialista se as chagas, xa sexan brancas ou non, fórmanse 2 ou 3 veces por ano.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións