Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Alimentos para unhas uñas máis sas

Algúns alimentos, como os ricos en selenio, proteínas, ferro e vitamina B, poden axudar a ter unhas uñas bonitas e sas
Por Alma Palau Ferré 25 de Outubro de 2012
Img alimentos unas listp
Imagen: Ali Smiles

As uñas falan da nosa saúde e o noso estado nutricional, do mesmo xeito que a pel e o cabelo . Por iso é habitual que, nunha visita ao médico, este revise as uñas do paciente para facerse unha idea do seu estado xeral e detectar posibles afeccións. Pero así como o aspecto das uñas pode suxerir deficiencias nutricionais, unha correcta alimentación pode mellorar a saúde e fortalecer as uñas. No seguinte artigo recompílanse os principais defectos relacionados coa nutrición e detállase que alimentos son beneficiosos para o coidado das uñas , así como cambios importantes nas uñas das persoas maiores e o papel das proteínas na súa formación .

Defectos das uñas relacionados coa nutrición

As uñas saudables adoitan ser lisas e cunha cor uniforme. Por esa razón, tal como afirma o endocrinólogo Steven Dowshen , as alteracións na súa textura, a súa pigmentación ou o seu crecemento poden indicar diferentes afeccións, desde enfermidades renais e hepáticas até problemas cardiopulmonares, diabetes e anemia, entre outras deficiencias nutricionais. Algúns sinais que deben terse en conta son:

  • A coiloniquia. É unha deformación das uñas, que as torna delgadas, fráxiles e cóncavas. Este trastorno está asociado coa anemia ferropénica . O risco de padecer esta doenza rexístrase en todos os países do mundo, en todas as clases sociais e en todas as idades e sexos, aínda que é máis habitual en nenos e adolescentes, en mulleres en idade fértil e en persoas maiores. Como se corrixe? O tratamento debe realizarse por vía oral con preparados de ferro que conteñan altas concentracións deste metal e durante períodos prolongados, xa que ningún alimento contén suficientes cantidades de ferro para poder constituír un remedio práctico nos estados de carencia do mesmo. A absorción de ferro intestinal é baixa, aínda en condicións de absorción aumentada, por iso é polo que se requiran doses moi elevadas de ferro para conseguir a absorción da cantidade necesaria. Ademais, a anemia ferropénica pode estar relacionada con enfermidades de malabsorción intestinal.
  • As liñas de Beau. Son depresións ou hendiduras na uña. Poden producirse despois dunha enfermidade, tras unha lesión da uña e cando se está desnutrido.
  • As manchas brancas nas uñas . Aínda que nalgúns casos poden ser inofensivas, noutros poden ter relación con algunha carencia nutricional, segundo información acreditada pola URAC, American Accreditation HealthCare Commission .

Alimentos beneficiosos para o coidado das uñas

A composición nutricional dalgúns alimentos resulta moi beneficiosa para as uñas. Por este motivo, se se consomen de maneira habitual, poden axudar a ter unhas uñas saudables e bonitas.

  • Fermento de cervexa. De fácil digestibilidad e rápida absorción por parte do organismo, é un complemento rico en proteínas e en todas as vitaminas do grupo B. O valor biolóxico da proteína do fermento de cervexa é similar á do ovo ou o leite e ten unha boa composición en aminoácidos.
  • Xerme de trigo . O xerme é a parte máis nutritiva do gran do trigo e é rica en proteínas, vitaminas do grupo B e ácidos graxos esenciais. Ademais, é moi rico en vitamina E e en zinc, polo que a súa inxesta habitual contribúe ao coidado das uñas.
  • Noces e sementes de liño. Ambas son moi ricas en ácidos graxos esenciais omega 6 e omega 3, e as noces son ricas en selenio. O achegue de graxas saudables é importante para proporcionar vistosidade ás uñas, ademais de elasticidade.
  • Froitos vermellos. Son alimentos con gran cantidade de vitamina C e de antioxidantes e axudan a fortalecer e evitar a rotura das uñas, ademais de favorecer a absorción do ferro.
  • Moluscos. Son ricos en iodo e en zinc. Os mexillóns e os berberechos, en particular, son fonte de ferro que o noso corpo asimila con facilidade. O zinc e o ferro son minerais esenciais para a produción de queratina nas uñas, polo que é aconsellable o seu consumo 2 ou 3 veces á semana, no marco dunha dieta sa e equilibrada.

O apropiado sería consumir algún destes alimentos a diario. Un modo práctico de facelo consiste en preparar un almorzo completo, nun só tazón, onde poden mesturarse:

  • Un yogurt, enteiro ou desnatado (dependerá do peso da persoa e da súa saúde cardiovascular).
  • Unha cucharadita de fermento de cervexa.
  • Unha cucharadita de xerme de trigo.
  • Unha noz troceada.
  • Unha cucharadita de sementes de liño moídas.
  • Un puñado de froitos vermellos (frambuesas, arándanos, mouras, grosellas…).
  • Unha cucharadita de mel.
  • Dous cucharadas de copos de avena.
Cambios importantes nas uñas das persoas maiores

As uñas tamén cambian co proceso de envellecemento: crecen con máis lentitude e vólvense pálidas e fráxiles. A cor pode pasar de translúcido a amarelado e opaco. As uñas, en especial as dos pés, poden tornarse duras e grosas e encarnarse con máis frecuencia, mentres que as puntas das uñas das mans pódense partir.

Nalgunhas ocasións, desenvólvense rebordes lonxitudinais nas uñas das mans e os pés. Este pode ser un cambio normal do envellecemento. Con todo, algunhas alteracións nas uñas poden estar causadas por infeccións, problemas nutricionais, traumas e outros trastornos. É aconsellable consultar co médico se as uñas desenvolven hoyuelos, rebordes, liñas ou cambios no contorno, xa que poden estar relacionados con deficiencia de ferro, enfermidade renal e deficiencias nutricionais .

O papel das proteínas na formación das uñas

Do mesmo xeito que o cabelo, as uñas fórmanse por queratinización. A queratina é unha proteína fibrosa, rica en xofre, que constitúe as capas máis externas da pel. A principal función das proteínas é estrutural: interveñen no crecemento e a reparación dos tecidos, xa sexan da pel, os músculos, os ósos ou, tamén, das uñas. De feito, estas desenvólvense nos pliegues profundos da pel dos dedos.

A medida que as células epidérmicas debaixo da raíz da uña desprázanse cara á superficie, aumentan en número. Cada célula transfórmase nunha placa fina que, xunto con moitas outras, se apila en capas para formar a uña. Cando as células se acumulan, a uña desprázase cara adiante. As uñas dos dedos das mans crecen catro ou cinco veces máis rápido que as uñas dos dedos dos pés e, como ocorre co pelo, as uñas crecen con máis rapidez no verán que no inverno.