Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Alimentos para uns dentes máis brancos e sans

Certos hábitos alimentarios inflúen de maneira directa na saúde e a brancura dental

A brancura e a saúde dos nosos dentes depende, en gran medida, dos hábitos de consumo e alimentarios que se teñan. O tabaco é a principal causa de manchas pola acción do alcatrán. Mentres, a nicotina favorece o desenvolvemento de carie, xa que tende a diminuír o fluxo salival. Do mesmo xeito, sustancias como as bebidas de cola, o té, o café ou o viño tinto afectan á coloración dos dentes e xeran manchas. Agora ben, hai alimentos capaces de facer xusto o contrario? O seguinte artigo sinala que alimentos poden axudar a manter os dentes brancos e cales se deben evitar despois dun blanqueamiento dental, ademais de recompilar os hábitos alimentarios que inflúen na saúde bucodental.

Imaxe: Lighthunter

Alimentos e dentes brancos: verdades e mentiras

Hai alimentos capaces de blanquear os dentes? A experiencia popular di que si, aínda que boa parte desas afirmacións baséanse en mitos. Entre outros, suxírese que:

  • Comer unha mazá, unha cenoria ou un apio a dentadas é bo para limpar e puír dentes e encías. Ademais, estes alimentos incrementan a produción de saliva, que é un protector natural dos dentes.
    • Non está demostrado que estes alimentos estimulen máis a produción de saliva que outros. En xeral, a produción de saliva aumenta cos alimentos acedos.
  • As fresas conteñen unha encima que se atopa na maioría das pastas dentífricas blanqueadoras, o ácido málico. Convén comelas a dentadas para que se freguen cos nosos dentes.

    • Isto é falso. Como sinala o odontólogo Ricardo Lau, os alimentos que máis acedo málico conteñen son a mazá e a uva; e o ácido málico non se usa como blanqueante. O que conteñen os dentífricos blanqueantes son partículas de diferentes tamaños de produtos abrasivos, como sílice e carbonato cálcico. Doutra banda, as fresas, pola súa cor e por ser acedas, poderían producir máis tinción que blanquear os dentes; aínda que conteñen moitas outras propiedades nutritivas.
  • Os cítricos conteñen importantes cantidades de vitamina C, que contribúe a aumentar a produción de saliva e favorece o blanqueamiento natural e a limpeza bucal en xeral. Ademais, os cítricos teñen a particularidade de achegar brillo aos dentes.

    • A vitamina C é antioxidante, elimina radicais libres e, en certo xeito, actúa como “antibacteriana”. Tamén axuda á cicatrización pola estimulación da síntese de colágeno. Por iso, o seu papel máis ben é de axudar á saúde gingival. Non se recomendan algunhas prácticas frecuentes, como fregar os dentes
      con mollo de limón e de pomelo.

En suma, o fundamental é levar unha alimentación variada e completa. Evitar o picoteo, comer unha froita ou unha hortaliza a dentadas de cando en vez e evitar hábitos prexudiciais, como o tabaco ou o café en exceso, favorecerá unha dentadura sa e con bo aspecto.

Que alimentos evitar despois dun blanqueamiento dental?

Durante as 24 ou 48 horas seguintes a un blanqueamiento dental débense escoller alimentos sen cor

Na actualidade, hai técnicas odontológicas para blanquear os dentes e quitar as manchas. Esta opción é efectiva, sobre todo, para quen padeceron algunhas enfermidades infantís ou tomaron certos medicamentos na infancia, durante a formación dos dentes. Estes casos teñen difícil solución a través da propia alimentación. Con todo, os alimentos si desempeñan un papel importante tras recorrer a este tipo de tratamentos.

Despois dun blanqueamiento dental, durante as seguintes 24 ou 48 horas é importante levar unha “dieta branca”, é dicir, escoller os alimentos sen cor e evitar outros que si o teñen.

  • Alimentos sen cor: arroz branco, pasta con queixo ou nata, carnes brancas, peixe branco, lácteos, chocolate branco…
  • Alimentos con cor: arroz de paella (con colorante), pastas con salsa de tomate, carnes vermellas, peixe azul, kétchup, mostaza, café só, té só, viño tinto, chocolate negro…

Hábitos alimentarios que inflúen na saúde e a estética bucodental

A saúde dos dentes e a boca está relacionada de moitas maneiras coa saúde e o benestar xeral. A capacidade de masticar e tragar a comida é esencial para obter os nutrientes necesarios para o organismo. Pero ademais, un problema estético nos dentes pode afectar de forma negativa á capacidade de comunicación, ao falar e ao rir, e, en consecuencia, repercutir na autoestima.

Hai tres grandes tipos de enfermidades bucais:

  • 1. As caries.
  • 2. A erosión e o desgaste dos dentes.
  • 3. As enfermidades periodontales ou enfermidades das encías.

De todas elas, a carie é a enfermidade máis común dos dentes. Os principais factores para previla son: a hixiene bucal, o uso de flúor e o consumo moderado de alimentos cariogénicos, é dicir, azucres e carbohidratos de todo tipo. Pero que máis se debe ter en conta?

  • Crese que os azucres simples (azucre de mesa, caramelos, lambetadas…) son máis cariogénicos que a pasta, o arroz, o pan ou as froitas. Con todo, na actualidade, sábese que calquera alimento que conteña carbohidratos contribúe na mesma medida ás caries. Incluso o pan, nalgúns casos, pode resultar máis prexudicial que algunhas lambetadas.
  • En función de canto se pega aos dentes un alimento, leste ten máis risco de causar carie, en comparación cos alimentos que desaparecen da boca con rapidez. As patacas fritas e as galletas péganse aos dentes durante máis tempo que os caramelos e xeran máis acidez. Os azucres solubles das lambetadas dilúense en menos tempo e, por tanto, prexudican menos aos dentes.
  • Comer ou beber con moita frecuencia tamén é prexudicial porque non se lle dá tempo ao esmalte dos dentes a remineralizarse por completo. Por iso, o mellor consello é limitar o número de inxestas (consumo de comida e/ou bebidas) con carbohidratos a un máximo de seis veces ao día.
  • Os queixos curados aumentan o fluxo de saliva e protexen os dentes. O queixo, ademais, contén calcio, fosfatos e caseína, unha proteína láctea que protexe contra a desmineralización. Acabar unha comida cun anaco de queixo axuda a contrarrestar a acción dos ácidos producidos polos alimentos ricos en carbohidratos consumidos na mesma comida.
  • O leite tamén contén calcio, fosfato e caseína, mentres que o azucre do leite, a lactosa, é menos cariogénico que outros azucres. O café e o té manchan menos os dentes cando se toman con leite.
  • Os edulcorantes intensos (como sacarina, ciclamato, acesulfamo-K e aspartamo) e os substitutos do azucre (como isomalt, sorbitol e xylitol) non poden fermentarse polas bacterias da boca e non a prexudican. De feito, os chicles sen azucre estimulan o fluxo de saliva, contribúen á prevención de carie e, consumidos tras unha comida, aceleran a limpeza dos restos de alimentos.

A erosión dental é a perda do tecido dental duro que se localiza na superficie dos dentes, debido a procesos químicos -polo xeral, a un ataque acedo- sen involucrar á placa bacteriana. Na dieta, hai bebidas e alimentos ricos en ácidos que aceleran a erosión dos dentes segundo a capacidade de protección natural de cada persoa.

  • É aconsellable evitar bebidas e alimentos acedos durante o día, limitar o seu consumo ás comidas principais e cepillarse os dentes polo menos dúas veces ao día con pasta de dentes con flúor. Un exemplo claro é a insistencia dos odontólogos en que os nenos non leven para o xantar do colexio zumes envasados.
  • Suxeriuse que debería evitarse o cepillado de dentes se se acaba de inxerir este tipo de alimentos e bebidas, xa que en presenza de ácidos pode aumentar o desgaste dos dentes.
  • Masticar chicle sen azucre tamén axuda a neutralizar os efectos dos ácidos.

Etiquetas:

Dieta saúde dental

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións