Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos para uns dentes máis brancos e sans

Certos hábitos alimentarios inflúen de maneira directa na saúde e a brancura dental

img_alimentos dientes blancos hd

A brancura e a saúde dos nosos dentes depende, en gran medida, dos hábitos de consumo e alimentarios que se teñan. O tabaco é a principal causa de manchas pola acción do alcatrán. Mentres, a nicotina favorece o desenvolvemento de carie, xa que tende a diminuír o fluxo salival. Do mesmo xeito, sustancias como as bebidas de cola, o té, o café ou o viño tinto afectan á coloración dos dentes e xeran manchas. Agora ben, hai alimentos capaces de facer xusto o contrario? O seguinte artigo sinala que alimentos poden axudar a manter os dentes brancos e cales se deben evitar despois dun blanqueamiento dental, ademais de recompilar os hábitos alimentarios que inflúen na saúde bucodental.

Img alimentos dientes blancos
Imaxe: Lighthunter

Alimentos e dentes brancos: verdades e mentiras

Hai alimentos capaces de blanquear os dentes? A experiencia popular di que si, aínda que boa parte desas afirmacións baséanse en mitos. Entre outros, suxírese que:

  • Comer unha mazá, unha cenoria ou un apio a dentadas é bo para limpar e puír dentes e encías. Ademais, estes alimentos incrementan a produción de saliva, que é un protector natural dos dentes.
    • Non está demostrado que estes alimentos estimulen máis a produción de saliva que outros. En xeral, a produción de saliva aumenta cos alimentos acedos.
  • As fresas conteñen unha encima que se atopa na maioría das pastas dentífricas blanqueadoras, o ácido málico. Convén comelas a dentadas para que se freguen cos nosos dentes.

    • Isto é falso. Como sinala o odontólogo Ricardo Lau, os alimentos que máis acedo málico conteñen son a mazá e a uva; e o ácido málico non se usa como blanqueante. O que conteñen os dentífricos blanqueantes son partículas de diferentes tamaños de produtos abrasivos, como sílice e carbonato cálcico. Doutra banda, as fresas, pola súa cor e por ser acedas, poderían producir máis tinción que blanquear os dentes; aínda que conteñen moitas outras propiedades nutritivas.
  • Os cítricos conteñen importantes cantidades de vitamina C, que contribúe a aumentar a produción de saliva e favorece o blanqueamiento natural e a limpeza bucal en xeral. Ademais, os cítricos teñen a particularidade de achegar brillo aos dentes.

    • A vitamina C é antioxidante, elimina radicais libres e, en certo xeito, actúa como “antibacteriana”. Tamén axuda á cicatrización pola estimulación da síntese de colágeno. Por iso, o seu papel máis ben é de axudar á saúde gingival. Non se recomendan algunhas prácticas frecuentes, como fregar os dentes
      con mollo de limón e de pomelo.

En suma, o fundamental é levar unha alimentación variada e completa. Evitar o picoteo, comer unha froita ou unha hortaliza a dentadas de cando en vez e evitar hábitos prexudiciais, como o tabaco ou o café en exceso, favorecerá unha dentadura sa e con bo aspecto.

Que alimentos evitar despois dun blanqueamiento dental?

Durante as 24 ou 48 horas seguintes a un blanqueamiento dental débense escoller alimentos sen cor

Na actualidade, hai técnicas odontológicas para blanquear os dentes e quitar as manchas. Esta opción é efectiva, sobre todo, para quen padeceron algunhas enfermidades infantís ou tomaron certos medicamentos na infancia, durante a formación dos dentes. Estes casos teñen difícil solución a través da propia alimentación. Con todo, os alimentos si desempeñan un papel importante tras recorrer a este tipo de tratamentos.

Despois dun blanqueamiento dental, durante as seguintes 24 ou 48 horas é importante levar unha “dieta branca”, é dicir, escoller os alimentos sen cor e evitar outros que si o teñen.

  • Alimentos sen cor: arroz branco, pasta con queixo ou nata, carnes brancas, peixe branco, lácteos, chocolate branco…
  • Alimentos con cor: arroz de paella (con colorante), pastas con salsa de tomate, carnes vermellas, peixe azul, kétchup, mostaza, café só, té só, viño tinto, chocolate negro…

Hábitos alimentarios que inflúen na saúde e a estética bucodental

A saúde dos dentes e a boca está relacionada de moitas maneiras coa saúde e o benestar xeral. A capacidade de masticar e tragar a comida é esencial para obter os nutrientes necesarios para o organismo. Pero ademais, un problema estético nos dentes pode afectar de forma negativa á capacidade de comunicación, ao falar e ao rir, e, en consecuencia, repercutir na autoestima.

Hai tres grandes tipos de enfermidades bucais:

  • 1. As caries.
  • 2. A erosión e o desgaste dos dentes.
  • 3. As enfermidades periodontales ou enfermidades das encías.

De todas elas, a carie é a enfermidade máis común dos dentes. Os principais factores para previla son: a hixiene bucal, o uso de flúor e o consumo moderado de alimentos cariogénicos, é dicir, azucres e carbohidratos de todo tipo. Pero que máis se debe ter en conta?

  • Crese que os azucres simples (azucre de mesa, caramelos, lambetadas…) son máis cariogénicos que a pasta, o arroz, o pan ou as froitas. Con todo, na actualidade, sábese que calquera alimento que conteña carbohidratos contribúe na mesma medida ás caries. Incluso o pan, nalgúns casos, pode resultar máis prexudicial que algunhas lambetadas.
  • En función de canto se pega aos dentes un alimento, leste ten máis risco de causar carie, en comparación cos alimentos que desaparecen da boca con rapidez. As patacas fritas e as galletas péganse aos dentes durante máis tempo que os caramelos e xeran máis acidez. Os azucres solubles das lambetadas dilúense en menos tempo e, por tanto, prexudican menos aos dentes.
  • Comer ou beber con moita frecuencia tamén é prexudicial porque non se lle dá tempo ao esmalte dos dentes a remineralizarse por completo. Por iso, o mellor consello é limitar o número de inxestas (consumo de comida e/ou bebidas) con carbohidratos a un máximo de seis veces ao día.
  • Os queixos curados aumentan o fluxo de saliva e protexen os dentes. O queixo, ademais, contén calcio, fosfatos e caseína, unha proteína láctea que protexe contra a desmineralización. Acabar unha comida cun anaco de queixo axuda a contrarrestar a acción dos ácidos producidos polos alimentos ricos en carbohidratos consumidos na mesma comida.
  • O leite tamén contén calcio, fosfato e caseína, mentres que o azucre do leite, a lactosa, é menos cariogénico que outros azucres. O café e o té manchan menos os dentes cando se toman con leite.
  • Os edulcorantes intensos (como sacarina, ciclamato, acesulfamo-K e aspartamo) e os substitutos do azucre (como isomalt, sorbitol e xylitol) non poden fermentarse polas bacterias da boca e non a prexudican. De feito, os chicles sen azucre estimulan o fluxo de saliva, contribúen á prevención de carie e, consumidos tras unha comida, aceleran a limpeza dos restos de alimentos.

A erosión dental é a perda do tecido dental duro que se localiza na superficie dos dentes, debido a procesos químicos -polo xeral, a un ataque acedo- sen involucrar á placa bacteriana. Na dieta, hai bebidas e alimentos ricos en ácidos que aceleran a erosión dos dentes segundo a capacidade de protección natural de cada persoa.

  • É aconsellable evitar bebidas e alimentos acedos durante o día, limitar o seu consumo ás comidas principais e cepillarse os dentes polo menos dúas veces ao día con pasta de dentes con flúor. Un exemplo claro é a insistencia dos odontólogos en que os nenos non leven para o xantar do colexio zumes envasados.
  • Suxeriuse que debería evitarse o cepillado de dentes se se acaba de inxerir este tipo de alimentos e bebidas, xa que en presenza de ácidos pode aumentar o desgaste dos dentes.
  • Masticar chicle sen azucre tamén axuda a neutralizar os efectos dos ácidos.

Etiquetas:

Dieta saúde dental

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións