Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos que axudan a deixar de fumar

Un estudo afirma que certos alimentos empeoran o sabor dos cigarros, mentres que outros o realzan

A obsesión por engordar cando se quere deixar de fumar supón a miúdo o abandono do intento. Con todo, un recente estudo demostrou que unha alimentación sa pode non só minimizar este aumento de peso ao ser máis saudable, senón que tamén pode facilitar o abandono do hábito. Así, a investigación demostra que as froitas, as hortalizas ou os lácteos empeoran o sabor do cigarro. Pola contra, a carne, o alcol ou o café realzan o seu sabor, facendo máis atractivo o hábito de fumar. Demóstrase así que a alimentación pode converterse nunha aliada para abandonar o tabaco.

ImgImagen: Georgios MW
Para moitos fumadores habituais, deixar de fumar pode chegar a ser unha odisea. O primeiro paso, o máis importante e difícil de dar, é querer abandonar o hábito. Non só a propia adicción leva a non querer facelo. Fumar, en multitude de casos, é unha cuestión social, e o feito de facer o cigarro e charlar mentres se toma un café pódese converter nunha rutina diaria en grao sumo agradable, sen ser consciente de que ese momento tan pracenteiro está a prexudicar a saúde. A falta de motivación e a tensión acompañada da coñecida frase agora non é o momento son dous exemplos máis que poden dificultar o cesamento do hábito.

Pero cando se decide dar o paso, outras cuestións poden determinar de maneira crave o posible éxito ou fracaso do intento: a ansiedade, o medo ao mono, a difícil situación sen o cigarro despois de comer ou o medo a engordar. É precisamente este último aspecto o que leva de cabeza a moitos fumadores, que asocian o cesamento a un aumento proporcional dos quilos.

De feito, existen factores tanto físicos como psicolóxicos que converten esta afirmación en certa. Deixar o tabaquismo afecta as hormonas, ao sistema nervioso, ao sentido do gusto e do olfacto, á capacidade de dixerir e asimilar os nutrientes dos alimentos. Doutra banda, a inevitable ansiedade téntase superar habitualmente coa comida que, ademais, adoita inxerirse compulsivamente e de forma desordenada.

O hábito de fumar refórzase co consumo habitual de certos alimentos que potencian o seu sabor, sobre todo café e alcol

Alimentos que axudan ao cesamento

Con todo, un estudo demostrou a xa existente noción de que unha alimentación sa pode non só minimizar este aumento de peso ao ser máis saudable, senón que ademais pode facilitar o abandono do hábito. Segundo a Universidade Duke de Carolina do Norte (EEUU), que levou a cabo a investigación, hai alimentos que empeoran o sabor do cigarro, como as froitas, as hortalizas ou os produtos lácteos. Pola contra, consumir abundante carne, alcol ou café produce o efecto contrario, xa que realza o seu sabor, facendo máis atractivo o hábito de fumar. O estudo demostra, pois, que o hábito de fumar parece estar reforzado polo consumo habitual de certos alimentos que potencian o seu sabor.

Liderado polo Doutor Joseph McClernon, profesor asistente no departamento de psiquiatría e ciencias do comportamento do Centro Médico da Universidade de Duke en Durham, no estudo analizouse o comportamento de 209 fumadores, aos que se lles preguntou sobre os alimentos que fan empeorar ou realzar o sabor do tabaco. Os lácteos (leite ou queixos), as bebidas sen cafeína (auga ou zumes), as froitas e os vexetais foron os alimentos que reiteradamente se nomearon como protagonistas do empeoramento do sabor dos cigarros, un 19%, un 14% e un 16% respectivamente. O 44% dos participantes afirmaron que as bebidas alcohólicas realzan o seu sabor, e o 45% as bebidas con cafeína (té, bebida de cola ou café). O 11% nomeou á carne.

Unha dieta rápida

Segundo os investigadores da Universidade Duke, os resultados poderían axudar á creación dunha dieta rápida para deixar de fumar, así como o desenvolvemento de chicles ou pastillas que diminúan a palatabilidad do cigarro. McClernon afirma: “Con pequenas modificacións na dieta, consumindo produtos que empeoran o sabor do cigarro, como o leite ou un vaso de auga fría, e evitando os que realzan o seu sabor, como a cervexa, os fumadores poderían deixar de fumar moito máis rápida e facilmente”.

Os resultados do estudo poden axudar á creación dunha dieta rápida para deixar de fumar que potencie os alimentos que empeoran o sabor do cigarro

A comida convértese, tras o estudo, nunha aliada para quen desexa deixar de fumar, e non nunha escusa para non facelo. Se, finalmente, combínase cunha terapia de substitución da nicotina e con exercicio continuado, o cesamento do hábito non debería ser, ao fin, un proceso tan difícil de conseguir.

Unha vez pasadas o primeiras tres ou seis semanas poderíase retomar progresivamente o consumo moderado dos produtos que realzan o sabor do cigarro, aínda que en cantidades moderadas.

Os autores da investigación reivindican ser os primeiros en relacionar a alteración na palatabilidad dos cigarros coas comidas e as bebidas, e afirman que o estudo abre novas portas comerciais e de mercadotecnia para certos produtos. O director do estudo, McClernon, recoñeceu que, con todo, é necesario investigar máis para determinar exactamente que alimentos afectan o sabor do cigarro e se alterar a dieta podería mellorar o éxito de deixar de fumar.

Comer ben durante catro semanas

O menú ideal para deixar de fumar sen engordar considerablemente debería permitir adquirir hábitos alimentarios saudables, considerando os criterios dunha dieta variada e equilibrada, así como establecer unha orde de comidas que evite picar entre horas e romper coa monotonía.

O cumprimento da dieta é moi importante. É imprescindible, por tanto, non saltarse ningunha comida para non chegar á seguinte toma con moita máis ansiedade, o que con frecuencia conduce a comer máis do debido.

Existen dietas que poden axudar a levar a cabo unha adecuada deshabituación do tabaco minimizando a adquisición de quilos de máis. Un exemplo é a dieta de catro semanas que ofrece a páxina de CONSUMER EROSKI.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións