Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos que estimulan o crecemento

Os alimentos ricos en proteínas, carbohidratos, vitaminas e minerais axudan a crecer


  • Este contenido fue elaborado por Natàlia Gimferrer en 30 Outubro de 2012 - Optimizado para SEO por Consumer EROSKI el Mércores, 01deDecembrode2021

A alimentación desempeña un papel imprescindible paira axudar ao organismo a crecer e adaptarse a cada idade. O corpo humano está en continuo cambio e en constante adaptación ás diferentes necesidades de cada etapa da vida. E en todas a dieta é clave. Una adecuada selección dos alimentos -en especial, nos primeiros anos de vida- é crucial paira asegurar o crecemento e a saúde, non só na infancia, senón tamén na etapa adulta e na vellez. Nesta reportaxe explícase a importancia da alimentación no desenvolvemento, indícase que alimentos son os máis recomendados paira crecer e recóllense algúns exercicios paira axudar a aumentar a estatura.

Alimentación e desenvolvemento corporal

O calcio, o ferro, as proteínas e as vitaminas axudan no crecemento corporal

O calcio, o ferro, as proteínas e as vitaminas son nutrientes específicos que axudan no crecemento corporal. Por tanto, todos os alimentos que conteñen estes nutrientes contribúen ao desenvolvemento. En si, máis que os alimentos, son os nutrientes os que desempeñan este rol. Con todo, a clave dun correcto desenvolvemento do organismo, tanto físico como mental, é una alimentación variada e equilibrada e, sobre todo, en cantidades suficientes, non de máis.

No adulto, o crecemento está moi ligado á xenética: os xenes marcan a nosa estatura final. Non hai evidencia científica de que una persoa poida aumentar a súa estatura una vez pasada a puberdade. No entanto, si se poden seguir unhas correctas pautas nutricionais que axudan ao organismo a reparar tecidos, crealos novos, mellorar o alongamento muscular e fortalecer os ósos.

Alimentos paira crecer

Img 148747g

Imaxe: CONSUMER EROSKI

A clave do crecemento está nos músculos e nos ósos. Por esta razón, paira incentivar o seu crecemento, é fundamental una dieta rica en calcio, fósforo e magnesio. As proteínas e os hidratos de carbono, como nutrientes máis complexos, son tamén de vital importancia paira asegurar o crecemento do organismo.

A infancia e a puberdade son as dúas etapas nas que se experimenta o crecemento, por iso é polo que as necesidades de nutrientes sexan fundamentais paira nenos e adolescentes. No entanto, os alimentos paira crecer deben terse en conta durante toda a vida, xa que o corpo humano non deixa nunca de cambiar.

Proteínas

Este nutriente resulta esencial paira o crecemento, polo que nunca debe faltar na dieta diaria, nin dun neno, nin dun adulto. Alimentos como a carne de pito, os lácteos (queixo, leite ou iogur) e o ovo son de vital importancia. A súa principal función é a formación de tecido novo, pero, ademais, ao ser ricos en aminoácidos, ocúpanse de estimular a hormona do crecemento (triptófano, arginina, lisina e tirosina), sobre todo nos máis pequenos.

Hidratos de carbono

Este grupo de alimentos é o encargado de proporcionar enerxía ao corpo e de preservar ás proteínas para que poidan realizar as súas funcións de maneira correcta. Aconséllanse os hidratos de carbono de absorción lenta, os azucres complexos (cereais integrais, legumes, verduras) e, como azucres rápidos que achegan a enerxía de maneira instantánea, a froita.

Graxas insaturadas

As graxas son importantes paira o organismo, posto que son as responsables de protexer o sistema cardiovascular e forman parte das membranas que recubren os órganos. Recoméndase consumir froitos secos, aceite de oliva ou vexetal e todo tipo de sementes.

Auga

A auga é fonte de vida; sen ela, esta é imposible. Ademais, abastece aos músculos cando aumentan de tamaño, de modo que nunca pode faltar. Beber dous litros de auga ao día é suficiente paira cubrir as necesidades do organismo.

Vitaminas

Son responsables en gran medida da reparación tisular (intercambio gaseoso entre o sangue e os diferentes tecidos do corpo). Participan no metabolismo enerxético (obteñen enerxía) e actúan tamén na síntese de colágeno. As seguintes son as principais vitaminas responsables dun correcto crecemento e os alimentos onde se acumulan: alimentos como os cítricos, fonte de vitamina C; as verduras frescas, fonte de vitamina A; o aceite de oliva, fonte de vitamina E; as carnes, leite e iogures, fontes de vitaminas do grupo B; ou o ovo e o peixe, fontes de vitamina D.

Minerais

Calcio, fósforo e ferro son imprescindibles paira un bo crecemento. O calcio áchase no leite e os seus derivados, os legumes, o peixe e os froitos secos. O fósforo atópase nestes mesmos alimentos e na carne. O ferro está presente en verduras de folla verde, legumes, carne e cereais integrais.

Ademais de procurar incluír estes alimentos na dieta, é moi importante evitar o tabaco e o alcol. Está comprobado que os cigarros e o consumo de bebidas alcohólicas inhibe o crecemento e o desenvolvemento hormonal.

Exercicios paira aumentar a estatura

Non todo acaba na puberdade. É posible exercitar os músculos durante toda a vida para que gañen largura. Algúns exercicios, xunto con una dieta equilibrada, permiten gañar centímetros con paciencia e constancia.

  • Barra de colgar: agárrase a barra coas mans e déixase caer o peso morto, sen tocar o chan cos pés. Isto axuda a endereitar a columna vertebral.
  • Tocarse as puntas dos pés: de pé, cos brazos estirados cara arriba, manter as pernas estiradas e baixar aos poucos o tronco até tocar as puntas dos pés. Permanecer nesta posición durante uns segundos. Repetir unhas cinco veces.
  • Boca abaixo coas pernas levantadas: estirados boca abaixo, coas palmas das mans apoiadas no chan, xunto ao corpo. Levantar as pernas tan alto como sexa posible mentres se manteñen os pés xuntos. En cada repetición, tentar permanecer arriba durante catro segundos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións