Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Alimentos que están de moda, son para tanto?

Un repaso ás propiedades de cinco alimentos que se puxeron de moda, desde o sirope de agave ata a papaya ou o baobab

Img beneficios papaya hd Imaxe: efired

Vivimos a moda instagramer do aguacate e o pudin de chía, como tamén lido mil artigos en blogues de todo tipo (dos máis científicos a revistas de moda) sobre as bondades do coco e de como puideramos vivir sen el ata agora. E habemos visto que o supermercado de barrio engade kale (col rizada) e quinoa á súa oferta de produtos, como a gran industria alimentaria empeza a enriquecer os seus produtos con baobab e que pasamos do agave ao leite dourado sen despeitearnos na mesma tempada. Pero en realidade eses alimentos achegan beneficios indiscutibles á dieta? Neste artigo analízanse cinco dos produtos máis en boga.

Img beneficios papaya 01
Imaxe: efired

Igual que cada tempada cambia a moda téxtil, e se onte levaban os cadros hoxe son as raias, tamén varían as modas alimentarias. Hai produtos que van e veñen, que quedan para sempre, que teñen un momento de gloria curto e intenso… O auxe das redes sociais ha contribuído en gran maneira a esta corrente. A proliferación destes produtos é unha consecuencia favorable da globalización que veu a diversificar e achegar un plus de saúde á nosa dieta? Ou é pura mercadotecnia? Arroxamos un pouco de luz sobre iso, porque todo depende principalmente de que alimentos estea a falarse.

1. Sirope de agave

Chegou ás nosas mesas durante a demonización do azucre como solución para non ter que renunciar ao doce. Cumpría todos os requisitos de publicidade que parecen ter estes produtos: natural, exótico, un pouco caro… Vendeuse como a panacea de baixo índice glucémico, aínda que se sabe que iso non achega vantaxe ningunha de seu, e como o azucre saudable que ía permitir seguir gozando sen culpa da repostaría caseira por só uns poucos euros máis.

A realidade é que o sirope de agave, planta orixinaria de zonas tropicais e subtropicales (por tanto nin local, nin sustentable), é un jarabe rico en fructosa e un azucre engadido máis que hai que evitar na dieta. Non achega beneficios reseñables sobre a sacarosa, e envolvelo nese halo de salubridade só fai que se aumente o consumo de maneira irresponsable.

2. Coco

No caso do coco e os seus distintos subproductos (auga de coco, aceite virxe extra, pulpa) si son certos os adxectivos saudables que se lle aplican. O aceite de coco é un aceite saudable e ten todo o sentido do mundo usalo na cociña… se se vive no Caribe, en Indonesia ou en Tailandia. Pretender implantalo como graxa de referencia en España, onde se produce outra graxa saudable de referencia como é o aceite de oliva, é un completo sinsentido desde o punto de vista máis básico da eficiencia e a sustentabilidade.

3. Baobab

O baobab é unha árbore africana e un ingrediente de moi recente incorporación á dieta occidental, pero que vén pisando forte. Xa non só véndese en po como “superalimento”, senón que marcas de gran consumo empezan a usalo como reclamo nos seus produtos. Atribúeselle ao seu froito un gran contido en fibra, calcio, vitamina C, antioxidantes e potente efecto prebiótico. Estes efectos, en principio, pódense pór bastante en dúbida, se se atende á evidencia científica existente sobre o produto que sinala que está non demasiado ben caracterizado e que, ademais, os procesos aos que é sometido para o seu transporte minguan as súas hipotéticas propiedades.

Pensar que non se poden obter eses beneficios de froitas, verduras e demais alimentos locais, e que é necesario pagar un prezo moi elevado por un froito cultivado a miles de quilómetros, secado e pulverizado, ensina a perfecta foto da desinformación nutricional na que hoxe en día vivimos.

4. Maca

A maca é unha planta herbácea orixinaria de Ándelos peruanos. Atribúenselle propiedades vigorizantes, energizantes e mesmo de aumentar a “potencia sexual” e a fertilidade, aínda que esas alegacións non teñen unha evidencia clara detrás e o seu consumo non afecta os niveis de hormonas sexuais. A maca é o novo ginseng, pero non hai argumentos sólidos que xustifiquen traer ese produto de, literalmente, o outro lado do mundo.

5. Papaya

Esta froita tropical está a empezarse a facer un oco nas fotos de postureo nutricional desta zona do planeta. A súa bonita cor laranxa e as súas brillantes sementes negras dan esplendor a calquera almorzo.

Como calquera froita, a papaya é saudable, e contén encimas proteolíticas (igual que a piña) que poden favorecer a dixestión, pero máis usadas como suplemento que como alimento. Igual que sucede co mango, cultívase papaya na costa tropical andaluza (Málaga). Sería moi interesante que se se compra, óptese por esta, en lugar pola que vén cruzando o océano. E se non hai papaya nacional, pódese substituír por calquera outra froita de tempada.

En resumo, antes de lanzarnos a incluír algún alimento exótico na nosa alimentación, valoremos o seu impacto, a veracidade dos efectos para a saúde con que o publicitan ou os contidos en nutrientes que se lle atribúen e a necesidade real de incluílo na nosa dieta facendo pagar ao planeta, e a miúdo a outros seres humanos, un prezo tan elevado.

Img proximidad d
Imaxe: Virginia García

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións