Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Almorzo de bufé libre

Sacarlle bo proveito é clave para que as vacacións non arruínen o esforzo que supón o coidado da saúde durante o resto do ano

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 10deXuñode2010

Nesta época do ano, cada vez son máis os hoteis e complexos onde se poden contratar pensións e servizos “todo incluído”, unha práctica que pon ao alcance dos hóspedes grandes cantidades de alimentos e bebidas acotío. Esta oferta, que propón tentacións difíciles de vencer, pode resultar moi positiva se se aproveitan as súas vantaxes e descártanse os alimentos innecesarios. A clave é conseguir que o bufé libre convértase nunha opción sa, en lugar de sinónimo de abuso.

Elixir os alimentos saborosos e diferentes

Img desayuno

Ovos fritos, patacas, bacon ou touciño entrefebrado, feixóns en salsa de tomate, queixos, salchichas. Pasteis, churros, bolos, sobremesas. Torradas, manteiga, marmeladas, chocolates e cremas. Que menú pódese elixir ante semellante escaparate de viandas para un almorzo? Non é fácil descartar os alimentos prohibidos durante o resto do ano e é difícil non sucumbir ao razoamento de ampliar as vacacións á dieta. Pero hai que facelo e, ademais, sen renunciar ao sabor nin á súa vertente lúdica.

Hai que partir dun convencemento: un mal almorzo pode resultar tan excesivo, que represente a metade das calorías e o total (ou case) de graxas, azucres e colesterol recomendados para todo o día. Altérase a dieta dunha maneira innecesaria, co agravante de non ser consciente diso.

Sen moito apetito e sen querelo, unha persoa adoitada a almorzar un café con leite cun par de torradas e un zume pode terminar por comer un ovo frito, unha salchicha, unha loncha de bacon, dúas lonchas de queixo, un par de bolos de pan, un croissant, dous zumes e un café con leite azucarado. En total: 1.250 calorías, a metade das necesarias a diario e ás que se suman as do resto de alimentos que se ten costume para comer durante o día.

Un almorzo de bufé libre pode supor a metade das calorías diarias necesarias

Pero hai outra maneira máis saborosa e máis sa de beneficiarse dun bufé libre: cambiar todos os días de menú. Aproveitar que non hai que cociñar, senón que a mesa está posta e os alimentos preparados, e optar, en lugar de por a cantidade, pola variedade. Estas son algunhas suxestións apetecibles, tan saciantes como saudables, para comezar o día:

  • Bocadillo de xamón serrano en pan untado con tomate e aceite de oliva virxe.
  • Bocadillo vexetal con pan integral, queixo e ovo duro.
  • Sándwich mixto con xamón e queixo (opcional, o ovo á prancha).
  • Sándwich vexetal con atún e un pouco de maionesa.
  • Bol de muesli ou copos de avena mesturados con iogur e froitos secos e un tazón con anacos de froita.
  • Prato combinado: tortilla ou ovo á prancha, xamón york ou serrano e pan integral untado con tomate natural e aceite de oliva.
  • Torradas integrais con queixo fresco (en lugar de manteiga ou margarina) e marmelada ou uns hilitos de mel.

Descartar comida hipercalórica, hipergrasa e hiperproteica

Sexan vacacións ou non, deben consumirse ao redor de 2.000 Kilocalorías diarias como media. Esta cantidade conforma a dieta equilibrada dunha persoa adulta sa. En proporción a estas calorías, a cantidade diaria orientativa (CDO) de azucres ascende a 90 gramos. Cun almorzo composto por alimentos doces (azucre ou mel como endulzantes, marmelada, pastelería, chocolate, zumes, etc.), é fácil inxerir a metade dos azucres recomendados para todo o día, só nesta primeira comida.

As CDO para as graxas totais sitúanse en 70 gramos, mentres que para as graxas saturadas redúcense a 20 gramos. O obxectivo nutricional para o colesterol é non superar os 300 miligramos diarios. A tendencia para comer o almorzo típico anglosaxón durante os días de asueto é un exemplo de desorde alimentaria, por considerarse hiperenergético, hipergraso e hiperproteico, cos efectos prexudiciais que estes excesos teñen en caso de trastornos cardiovasculares, dislipemias, hipertensión, hiperuricemia, sobrepeso e obesidade. Esta é unha razón máis que xustificada para considerar o almorzo como unha oportunidade de comida consistente, que supoña unha elección saudable e relegue as comidas abundantes para días concretos ou ocasións especiais.

ImgImagen: CONSUMER EROSKI

O RECUNCHO DIETÉTICO

Desde hai décadas, algúns hoteis exponse o obxectivo de axudar a perder peso aos seus hóspedes. A novidade neste século son os establecementos que non teñen a función de deseñar dietas hipocalóricas para os seus clientes, pero que nos seus principios de calidade proponse cartas de menús equilibrados. Non buscan pór a dieta a ninguén, senón permitir unha alimentación saudable. O comensal que chega ao salón do almorzo, accede a unha oferta de bufé con alimentos, pratos e receitas dietéticas e saborosas, pero con menos calorías, menos graxas e menos azucres.

O escaparate dietético componse de leite e lácteos desnatados (iogures, queixos frescos, quesitos), xunto con alternativas como a bebida e as sobremesas lácteas de soia, variedade de pans e galletas integrais, marmeladas sen azucre de multitude de sabores, xamón serrano, xamón cocido baixo en sal e fiambres de pavo, margarinas lixeiras ou, mesmo, margarina enriquecida con esteroles vexetais (para quen teñen o colesterol elevado).

Esta variedade complétase cunha extensa gama de infusións e froita fresca que varía segundo a tempada. Esta práctica, que se segue no hotel onde o dietista e cociñeiro Juan Carlos Fernández dirixe o servizo de alimentación, é unha tendencia iniciada por pequenos aloxamentos que buscaban distinguirse pero que, como toda tendencia que triunfa, cada vez está máis presente en cadeas hoteleiras internacionais.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións