Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Almorzos enerxéticos mediante arroz

A preparación e condimentación dos alimentos inflúe na enerxía que reportan ao organismo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 19 de Novembro de 2009
img_cereales 5

O almorzo ha de ser nutricionalmente equilibrado e supor entre o 20 e o 25% das calorías inxeridas ao longo da xornada. Todos sabemos que é a comida máis importante do día e que no noso país componse de farináceos -pan de barra, molde e tostado-, cereais, lácteos, froitas e zumes. Con todo, noutros países o almorzo está formado por arroz, principalmente. Un paseo virtual ao redor do mundo permite coñecer os distintos costumes no almorzo. En cada rexión, búscanse os alimentos máis apetecibles que proporcionen enerxía, forza e vitalidade para facer fronte ás tarefas da primeira parte do día. As propostas duns países resultan sorprendentes para outros debido ao costume de axustarse a comidas típicas, con apenas cambios nos ingredientes e a forma de preparación. Unha idea nova é usar o arroz en gran como compoñente elemental.

Arroz para almorzar

En Xapón, o Ministerio de Agricultura promove o consumo de arroz como almorzo tradicional entre os seus habitantes, mediante carteis coa lema “Have a rice day”, en alusión á expresión inglesa “Have a nice day” (“Ten un bo día”).

A vantaxe de consumir arroz en gran como ingrediente elemental é que se pode cocer unha cantidade de arroz suficiente para almorzar durante toda a semana ou, polo menos, varios días. O resultado é un prato moi diferente ao almorzo habitual, pero que prové de enerxía para boa parte da mañá. Adoitarse a preparar o arroz con antelación axuda a adquirir o hábito de consumilo polas mañás, cuxos bos resultados se aprecian. É unha oportunidade para reivindicar o almorzo típico oriental, aínda que con matices que o diferencian da receita orixinal dos países do extremo oriente.

Se parte de arroz redondo (a elección máis completa é un almorzo composto por arroz integral e biolóxico), lávase con auga ata eliminar os restos de impurezas e po, e se escurre nun colador. Aínda húmido, o arroz tóstase nunha tixola e remóvese cunha culler de madeira ata que estea seco e adquira un ton dourado. A continuación, férvese nunha pota a presión ou nunha cazuela con 1,5 partes de auga por cada parte de arroz e un pouco de sal mariño. Cando a válvula da pota avisa -ou cando comeza a ferver se se opta pola cazuela-, báixase o lume ao mínimo e mantense a cocción uns 45 minutos. Pasado este tempo, retírase do lume e déixase repousar un cuarto de hora. O prato xa está listo para comer.

Se se desexa unha receita doce, pódese mesturar a ración de arroz con medio vaso de leite (as de avena ou arroz son máis doces) e un puñado de uvas pasas de Corinto, e aromatizar con canela , unha versión distinta ao arroz con leite tradicional. Para un almorzo salgado, acompáñase con sementes de sésamo tostado, pipas de girasol ou de cabaza e, os máis atrevidos, poden aderezalo con gomasio e unhas gotitas de tamari .

Gran enteiro, en lugar de cereal procesado

O Goberno español, na campaña “Esperta, almorza, come san e móveche”, traslada á poboación o concepto de almorzo equilibrado, composto dun lácteo, froita ou zume e un cereal (galletas, pan, copos, etc.), que pode completarse con outros complementos (marmelada, mel, fiambres, aceite de oliva, margarina ou manteiga).

A forma na que se mostren os alimentos, a maneira de preparalos e como se condimenten inflúe na enerxía que reportan ao organismo, non só entendida como calorías, senón tamén como a sensación de vitalidade, forza e soporte físico e mental que se experimenta tras o seu consumo.

O denominador común nos almorzos é o achegue elemental de hidratos de carbono, nas diferentes versións de cereais e derivados. Son os alimentos de consumo máis usual. Os cereais en gran achegan unha enerxía máis duradeira ao non estar procesados e cocerse o tempo xusto. Séguenlles os copos e as sémolas, ademais dos produtos máis procesados, como os cereais de almorzo e os elaborados con fariñas (galletas, biscoitos, pastelería, etc.), que en xeral son moi azucarados.

Os cereais en gran achegan enerxía durante máis tempo posto que non están procesados e porque se cocen o tempo exacto

A elaboración, cociñado, condimentación e acompañamento dos cereais teñen efecto directo na dixestión e metabolismo. Estes factores poden conseguir unha resposta de enerxía máis duradeira, sen sufrir sensación de fame ata o mediodía ou o efecto contrario; é posible sentir fame de forma repentina ao pouco tempo de almorzar.

O consumo frecuente de azucres nesta comida (azucre, cacao ou mel) ou alimentos doces (marmelada, chocolate, pastelería, zume, cereais azucarados, chocolateados ou con mel) favorece que a dixestión dos mesmos sexa moi rápida (nalgúns casos, case inmediata) e a sensación de enerxía, vitalidade e mente despexada dura menos tempo.

PARA TODOS Os GUSTOS

As novas suxestións de almorzos enerxéticos que se expoñen son diferentes ás habituais. Entre unhas e outras, cada persoa atopa a que máis lle satisfai. Non se debería considerar esta comida como unha obrigación, nin esquecer o gusto por comer e o goce dun almorzo pracenteiro, senón que os alimentos deben sentirse como un vehículo para o benestar, a fortaleza, a enerxía, a vitalidade e o bo ánimo.

Estas son algunhas propostas de almorzos diferentes para todos os gustos:

  • Copos de cereais ao natural, nin azucarados nin salgados; como os de millo, avena ou arroz inflado.
  • Muesli caseiro cun toque persoal, como o de tres cereais con mazá e noces.
  • Copos de avena finos, pola súa fácil asimilación e a súa riqueza en nutrientes para o cerebro. Os copos cócense a lume baixo con auga suficiente (espesa con facilidade) e un chisco de sal mariño. Remóvense e, antes de retiralos do lume, pódense engadir uvas pasas (previamente remojadas) e un pouco de leite. Cocíñase o conxunto uns minutos, para mesturar os sabores, e se se desexa doce, pódense engadir uns fíos de mel. É posible preparar esta receita con antelación e quentala no momento, aínda que só se tardan uns minutos en facela.
  • Pan integral ou con cereais, untado cun pouco de mel e tahini, pasta de sementes de sésamo machucadas.
  • Pan integral tostado con aceite de oliva, sal e un complemento salgado, como atún, xamón serrano, anchoas ou queixo.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións