Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Almorzos frescos para os días de calor

Consellos e ideas prácticas para incorporar froitas na primeira comida do día e encher as mañás de sabor, cor e saúde

Img yogur con fresas hd Imaxe: Dream79

A calor achégase e cada vez resultan máis apetecibles os alimentos frescos e de tempada. Esta época do ano é excelente para aumentar o consumo de froitas , verduras e hortalizas, cuxa variedade e cantidade multiplícase nos meses máis cálidos. A idea é preparar almorzos frescos, ricos e sans dándolle prioridade á inxesta de alimentos vexetais. O almorzo é unha das comidas que máis rutineira se volve e o inminente verán pode servir para aumentar a presenza destes alimentos tan saudables na dieta. A continuación detállanse as características nutricionais das froitas e ofrécense varias ideas para incorporalas na primeira comida do día.

Img yogur con fresas
Imaxe: Dream79

Importancia da froita na dieta

As froitas son alimentos imprescindibles dentro do marco de calquera dieta equilibrada. Ricos en auga, axudan a promover un óptimo estado de hidratación e cun baixo achegar calórico, unhas 70-100 Kcal por ración. O seu achegue de calorías vén dado polo seu contido en carbohidratos, xa que o de proteínas e graxa é escaso. As froitas son ricas en vitaminas e elementos minerais e tamén son unha das fontes dietéticas máis importantes de fibra alimentaria.

Todas as sociedades científicas relacionadas coa alimentación coinciden en recomendar unha elevada inxesta de froita e verdura para potenciar un bo estado de saúde, ademais de que existen evidencias que relacionan o elevado consumo de froita e verdura cunha maior facilidade para perder peso e manter o peso perdido. Os estudos sobre consumo alimentario realizados nos últimos anos pon de manifesto que a inxesta de froita e verdura diminuíu nas sociedades industrializadas e é un dos posibles mecanismos relacionados cun aumento da incidencia de enfermidades cada vez máis frecuentes como obesidade, dislipemia, hipertensión ou cancro. Por iso, hoxe día están a levarse a cabo políticas para potenciar a inxesta de froita e verdura, como a iniciativa 5 aodía , un programa que promove o consumo de polo menos cinco racións de froita e verdura diarias.

Almorzos equilibrados con froitas

Un almorzo san e equilibrado debería estar composto por algún alimento feculento (pan, tostadas, cereais…), un lácteo (leite, iogur ou queixo) e unha ración de froita. En ocasións pode conter tamén algún alimento proteico. Ademais, seguindo as directrices dietéticas actuais, non debería ser rico en azucres nin en graxas saturadas, de maneira que se tería que evitar incluír nos almorzos alimentos como o azucre, os doces, a pastelería (croissants, brioches, galletas, palmeiras ou outros similares), os zumes de froitas (sobre todo se son azucarados) ou os alimentos ricos en graxas saturadas, como manteiga, margarina ou embutidos grasos (chourizo, fuet, sobrasada, etc.).

Así, para manter este equilibrio dietético, deberíanse buscar ideas prácticas e orixinais que axuden a organizar os almorzos.

Ideas prácticas e exemplos para almorzar ben

Os seguintes son sete exemplos de almorzos para planificar e gozar todos os días da semana:

  • Luns: vaso de leite, pan tostado con aceite de oliva e xamón de pavo e dous kiwis.
  • Martes: vaso de leite con copos de millo e unha macedonia de froitas (pexego, pera e cereixas).
  • Mércores: vaso de leite con bocadillito integral de queixo fresco (pan con tomate e aceite de oliva) e unha laranxa.
  • Xoves: iogur natural con macedonia de sandía, ademais de torradas con aceite de oliva e xamón serrano.
  • Venres: vaso de leite con muesli e unha mazá ao forno.
  • Sábado: vaso de leite con bocadillito de berenjena cocida e queixo (pan con aceite de oliva), ademais dunha macedonia de plátano, papaya e ciruela.
  • Domingo: vaso de leite, tostadas con queixo de untar baixo en graxa e compota caseira de mazá, ademais de fresas.

Batidos e licuados de froitas para comezar o día

Outra excelente idea é aproveitar as froitas de tempada para preparar triturados naturais, ben sexa coa froita soa ou con algún lácteo, como leite ou iogur. Algúns exemplos de smoothies serían os seguintes:

  • Batido de plátano e iogur.
  • Triturado de melón.
  • Batido de fresas con leite.
  • Triturado de mango e leite.
  • Sopa de sandía (pode prepararse con sandía só ou engadir tomate).
  • Triturado de zume de laranxa e pexego.
  • Batido de zume de laranxa e cereixas.
  • Batido de pera e abelá.
  • Batido de nectarina e zume de limón.
  • Batido de iogur e mouras.
  • Triturado de pexego e plátano.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións