Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Almorzos nutritivos para afrontar con éxito os exames

Os almorzos tradicionais non son os mellores aliados en época de exames se se quere ter a mente despexada, máis concentración e máis axilidade mental

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 07deXuñode2012
Img muesli Imaxe: DJane88

En plena época de exames, o tipo de alimentación que se siga -xa sexa durante os días de estudo como despois das probas-, é clave para lograr o máximo rendemento intelectual. Para quen madrugan e aproveitan as horas matutinas para estudar a fondo, o seguinte artigo propón diferentes tipos de almorzos , cunha selección de alimentos e nutrientes pensada para sacar o máximo potencial á actividade mental. No entanto, o tipo de cea tamén importa, e moito, máis se se aproveita a tranquilidade e o silencio da noite para estudar.

Img muesli
Imaxe: DJane88

O almorzo: alimento para o cerebro

Img ceral frutas 01
Imaxe: Musicfanatic29

A selección de alimentos que se faga na primeira hora do día, para o almorzo, é clave para o rendemento físico e mental, xa que o organismo acusa a baixada de glicosa propia de tantas horas de xaxún. Elixir doces e alimentos azucarados nesta primeira comida do día non é o máis apropiado, posto que proporcionan un estímulo de enerxía inmediata pero, ao metabolizarse tan rápido os azucres, enseguida senten síntomas de hipoglucemia. Estes afectarán o rendemento en forma de falta de concentración, cansazo e fatiga mental e, mesmo, adormecemento e mal xenio porque non se asimila a lección tan rápido como cabía esperar.

Moitos almorzos típicos e tradicionais non son os mellores aliados nestas circunstancias. A continuación, destácanse catro propostas de cambio para os almorzos que convén exporse. Pódense integrar durante o período de exames, aínda que estes bos costumes deberían perdurar para toda a vida.

  1. Un vaso de leite con cacao ou café e galletas pódese substituír por cacao natural (rico en antioxidantes e teobromina, con efecto excitante e despejante) disolto en auga quente e un pouco de leite ou bebida de avena. Este acompáñase cunha rebanada de pan de muesli, pan de pasas, con froitos secos ou con pebidas de chocolate e dúas galletas.

    Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Convén que o alimento enerxético de base no almorzo proporcione unha boa dose de hidratos de carbono complexos. Por iso, aconséllase o pan ou un tazón de arroz con leite, muesli ou cereais ao natural. As galletas, ademais de hidratos de carbono complexos, conteñen azucres simples en abundancia, polo que se han de considerar como un alimento doce e, como tal, son un complemento ao almorzo e non unha ración principal. Pódense tomar dous ou tres galletas para satisfacer a apetencia polo doce ou se pode optar por elaborar galletas caseiras, como as galletas de avena ou as integrais á laranxa con froitos secos.

  2. Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Café con leite e azucre e madalenas ou un anaco de biscoito. Coas madalenas, a pastelería e o biscoito sucede algo similar que coas galletas. Ao ser alimentos azucarados, poden degustarse en pequena cantidade no almorzo se apetece algo doce. Se gusta cociñar, pódense elaborar biscoitos caseiros máis nutritivos e sans, como o biscoito con mestura de améndoas, abelás e pasas (pódese prescindir da cobertura de chocolate) ou o sopapo de froitos secos. Como alternativa de almorzo máis acertada, serviría a proposta anterior.

  3. Img desayex02
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Café con leite e azucre, e tostadas con marmelada e zume pódese substituír por té , en lugar de café, e torradas. Estas poden ser de pan integral ou de multicereales, con aceite de oliva e xamón ibérico ou bonito, ou ben un sándwich integral mixto e unha torrada untada cun pouco de marmelada. Para aproveitarse do dulzor e do sabor máis natural da froita, convén comparar os ingredientes das distintas marmeladas e escoller as elaboradas cunha maior proporción de froita natural. Hai notables diferenzas e, a miúdo, a falta de froita natural resólvese con máis cantidade de azucre, aditivos espesantes e estabilizantes.

  4. Cereais de almorzo chocolateados con leite e un zume de froitas pódese substituír por té verde ou té um e muesli de tres cereais con mazá e noces, mesturado con bebida de avena. Outra variedade caseira de muesli idónea para o estudante é o composto de arroz integral cocido (ou arroz inflado) con copos de millo, pasas e améndoa moída. A avena en copos é outra proposta acertada para os almorzos, así como copos de avena con mazá rallada e leite de avena ou porridge, unha crema elaborada tamén con copos de avena e que é moi enerxética.

Un almorzo con enerxía máis duradeira e que achega unha mellor nutrición ao cerebro é o elaborado con cereais ao natural, os menos procesados e menos azucarados ou edulcorados. Se apetece froita, é mellor comela ao natural, en lugar de consumila en zume.

Mente esperta sen tanto café

Img tetera
Imaxe: A Girl With Tea

Poida que xusto en plena época de exames non sexa o mellor momento (ou si, cabería exporllo) para quitarse a dependencia marcada do café. Polo seu contido en cafeína, reporta a quen lle gusta e tolérao un efecto excitante, fai sentirse máis despexado e en estado de alerta. Pero a dependencia que crea, como o é a necesidade que senten moitas persoas por tomar tres ou catro cafés diarios (mesmo máis), supón, a medio e longo prazo, máis prexuízo para o organismo que o beneficio momentáneo e pasaxeiro.

Hai alternativas ao café ou ás bebidas estimulantes, como distintos tipos de tés, que proporcionan o estímulo que se espera e sente tras tomar unha cunca de café. Iso si, menos marcado, pero suficiente para sentirse ben. Pódese comezar por probar algúns deles, como o té verde (moi rico en antioxidantes) ou o té mú. Este último, ademais de té, contén unha mestura de especias vigorizantes, como o jengibre e a canela.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións