Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Almorzos vegetarianos: vitalidade e enerxía paira comezar ben a xornada

A primeira comida do día debe fornecer una cuarta parte da enerxía da dieta diaria

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 25deAbrilde2003

O almorzo, segundo os expertos

Debe estar composto dun lácteo (leite, iogur, kefir, etc.) ou ben
de batido de soia ou arroz ou de leite de almedras, etc. e dun cereal (galletas
integrais ou cereais en copos ou muesli ou pan ou torradas integrais) e complementos
(manteiga ou aceite, mel ou marmelada, froitos e froitas secas, salvado, xerme
de trigo, fermento de cervexa, etc.) e, con menor frecuencia, de produtos de
repostaría.

Si ademais inclúese una froita ou o seu zume ou un mollo de froitas e hortalizas,
mellor que mellor.
Convén levantarse con tempo, dedicarse ás actividades de aseo e coidado
persoal antes de tomalo paira así xerar sensación de fame,
xa que un almorzo con présas equivale a un almorzo pobre.

Mellor estado nutritivo e rendemento físico e intelectual

Tomar un bo almorzo axuda a ter inxestas máis altas de
a maior parte dos nutrientes que o organismo precisa ao longo do día.
As persoas que non almorzan adoitan ter una dieta de peor calidade, mentres
que quen o fan adecuadamente, adoitan facer una dieta menos graxa, máis
rica en carbohidratos, fibra, vitaminas e minerais.

Un almorzo adecuado,
axuda a reducir o contido graso e calórico da dieta diaria e evita
que se pique fose das principais comidas

Distribuír as calorías durante o día en 4 ó 5 tomas fai
que non se sobrecargue o resto das comidas do día. Un almorzo adecuado,
axuda a reducir o contido graso e calórico da dieta diaria e evita
que se pique fose das principais comidas, factor moi importante á hora
de manter un peso adecuado.

Si se omite o almorzo, o noso corpo pon en marcha una serie de mecanismos
(descenso da hormona insulina e aumento de cortisol, catecolaminas…)
paira manter a glucemia (nivel de azucre no sangue) en niveis normais.
Estes cambios hormonais poden alterar ou condicionar a conduta e influír
negativamente no rendemento físico e intelectual.

Alternativas saudables

Almorzo I:
* Un iogur ou outro leite fermentada.
* Froitos secos oleaginosos, mellor crus: noces, améndoas, avellanas, sementes
de sésamo, etc.
* Cereais completos: muesli ou ben copos de avena ou de trigo ou arroz integrais…
* Una ou dúas froitas de tempada.
* Complementos: mel e xerme de trigo.
* Paira enriquecelo máis en fibra pódese engadir una cucharada
de salvado ao iogur.

Almorzo II:
* Un pouco de queixo pouco graso.
* Froitos secos oleaginosos, mellor crus: noces, améndoas, avellanas, sementes
de sésamo, etc.
* Dous cucharadas de café de aceite de oliva ou sementes de primeira presión
en frío e pan integral.
* Una ou dúas froitas de tempada.
* Complementos: mel ou azucre moreno.

Almorzo III:
* Dous cucharadas de trigo integral e catro de auga.
* Dous ou tres froitas desecadas (pasas, ciruelas pasas, dátiles…).
* Froita fresca de tempada.
* Froitos secos oleaginosos, mellor crus: dous ou tres noces ou améndoas ou avellanas
ou una cucharadita de sementes de sésamo, etc.
* Complementos: mel.

COMO SE PREPARA

Estes almorzos prepáranse de véspera. Se muele o trigo cun molinillo de café, se remoja coa auga, cóbrese cun trapo e déixase así toda una noite para que fermente. Este proceso aumenta o seu digestibilidad e valor nutritivo. Doutra banda, pícanse e ponse en remollo as froitas desecadas. Á mañá seguinte, agrégase á crema obtida do trigo remojado en auga, as froitas desecadas rehidratadas, a froita fresca rallada e os froitos secos picados.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións