Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Alternativas á maionesa para os días de calor

Catro ideas para substituír un dos aderezos con máis riscos alimentarios no verán

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 05 de Xullo de 2016
img_alternativas mayonesa listg

A maionesa é unha salsa básica da cociña mundial; un ingrediente imprescindible para moitas receitas, como a ensaladilla rusa, que son difíciles de imaxinar sen ela. Protagonista de preparacións frescas, como sándwiches e bocadillos, diversas ensaladas ou ovos e tomates recheos, esta salsa ten un problema: como se elabora con ovo cru, pode causar salmonelosis, sobre todo no verán. Se se está en casa, coa neveira non hai problema, pero se se come de táper, xa sexa na praia, nun día de campo ou no traballo, non é a mellor opción para levar. No seguinte artigo bríndanse distintas ideas e receitas para substituíla.

Imaxe: 5PH

A maionesa é unha salsa saborosa e a súa preparación é moi sinxela: basta bater un ovo cru lixeiramente aderezado cunhas pingas de vinagre ou de limón e un chisco de sal e agregar aceite á vez que se vai emulsionando. Con todo, ten un gran risco de intoxicación alimentaria. O ovo cru pode ser portador de Salmonella e transmitila á salsa, sobre todo se a maionesa non se consome ao momento ou non está gardada nunha contorna pechada e fría, a uns 4 ºC.

Para evitar o devandito perigo -sobre todo, cando se come algo caseiro, pero fose do fogar- pódense utilizar salsas semellantes en textura e aparencia nas que se substitúe o ovo por leite, xa sexa de vaca ou de soia. Tamén, no canto de usar leite líquido, pódense realizar estas salsas con iogur. Desta maneira evítase o perigo de contaminación, á vez que se goza da salsa como se faría coa maionesa.

Ademais da lactonesa, que sería a principal salsa substituta da maionesa, tamén hai posibilidade de preparar outros aderezos que, sen ter a textura da maionesa, dan opcións ao facer pratos estivais con salsas refrescantes.

1. Salsa lactonesa: substituír o ovo por leite

As proporcións son as seguintes: por cada medio litro de aceite, 100 ml de leite; é dicir, cinco partes de aceite e unha de leite. O vinagre e o sal son ao gusto.

Para preparala, vértese o leite nun vaso de batidora, agrégase sal e un pouco de zume de limón. Hai que bater a mestura e, cando espese, engadir, aos poucos e sen deixar de bater, o aceite de girasol e un pouco de aceite de oliva ata formar unha salsa compacta e cremosa.

A principal utilidade desta salsa é a de acompañar todo tipo de alimentos (peixes cocidos, á prancha e fritos, entrantes, mariscos, ovos ou patacas fritas), como elemento aglutinante nas ensaladillas e para elaborar salsas derivadas.

Pódense dar variacións na súa composición. Isto quere dicir que é posible utilizar calquera tipo de aceite, incluso mesturándoos; usar leite de vaca ou de soia; e, no canto de vinagre, empregar zume de limón. Se queda moi espesa, pódese alixeirar con auga, leite, zume de froitas e de verduras.

2. Salsa de tofu cun toque de allo

Ingredientes: 40 gramos de tofu cremoso, dous cucharadas de zume de limón, medio ou un cuarto de dente de allo pelado e 100 ml de aceite de oliva suave.

Mestúranse todos os ingredientes nun vaso de batidora e se trituran a potencia media ata formar unha crema uniforme. Ponse a piques de sabor cun toque de pementa branca ou unhas gotitas de salsa de soia para darlle un toque saladito.

Esta salsa é idónea para acompañar ensaladas, marisco cocido e á prancha, peixes asados, fritos ou rebozados e pechuga á prancha.

3. Aderezo de iogur para ensaladillas

Ingredientes: un iogur natural, 100 ml de aceite de oliva, dúas cucharaditas de vinagre ou zume de limón e un pouco de sal e cebollino troceado.

Mestúrase todo ata formar unha salsa homoxénea e que a textura e consistencia da salsa sexa do gusto do chef. As cantidades poden variar un pouco segundo os gustos e a textura que se lle queira dar ao final. Se se prefire que quede un pouco máis cremoso, usarase máis iogur. Se, en cambio, apetece que sexa un pouco máis lixeiro, se empleatá máis de aceite, pero sen pasarse, xa que a textura debe ser cremosa.

4. Crema de aguacate ou guacamole ao noso estilo

Ingredientes: dous aguacates, un trocito de cebola, medio dente de allo, un trocito de chile jalapeño, unhas follas de cilantro, o zume de medio limón e un par de cucharadas de aceite de oliva.

Hai que partir os aguacates pola metade e baleirar a pulpa nun recipiente. Despois, débense pelar e triturar coa batidora un trocito de cebola, medio dente de allo, un trocito de chile jalapeño e unhas follas de cilantro, ata formar unha crema. Esta mestúrase co aguacate no recipiente e esmágase ata que quede como unha papilla, á que se lle engade o zume de medio limón e un par de cucharadas de aceite de oliva, mesturando todo moi ben. Se sazona mesturando de novo todo o conxunto e leva o guacamole á neveira ata o momento en que se use.

Se a crema de aguacate resulta moi picante, pódese prescindir do chile jalapeño; desta maneira terase unha crema máis suave, moi saudable e coa que é posible elaborar sándwiches, canapés, ensaladas e picoteo en xeral.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións