Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Améndoas garrapiñadas, un aperitivo moi nutritivo

Este alimento, moi enerxético polo seu elevado contido en azucres, hase de contemplar como un doce para consumir en momentos puntuais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 18deMaiode2006

O outono é a tempada de recollida das améndoas. Estes froitos secos pódense comer ao natural ou, grazas á evolución da gastronomía e a cultura culinaria, degustar en populares receitas. Así se conseguiu unha dieta máis variada e saborosa, á vez que se saca o máximo rendemento aos alimentos propios da estación e aprovéitanse os excedentes. Aínda que apenas haxa costume de usar froitos secos na cociña, empregalos nas receitas diarias amplía as posibilidades. No caso das améndoas, un dos produtos máis populares e cotizados nos meses fríos son as preparacións garrapiñadas. No entanto, a combinación de dous ingredientes enerxéticos, as améndoas e o azucre, é razón suficiente para non desvirtuar o equilibrio dietético e degustar unha pequena ración deste potente, calórico e nutritivo aperitivo.

Enerxía garantida

As améndoas garrapiñadas elabóranse a partir de améndoas crúas ás que se engade un recubrimento de azucre caramelizado. Desta forma, os froitos secos adquiren a cor escura típico do azucre tostado e unha textura crujiente característica deste popular doce.

As súas propiedades nutritivas e a súa achegue enerxético resultan da mestura das súas dous únicos ingredientes: as améndoas e o azucre engadido. As améndoas ao natural comparten co resto de froitos secos un elevado achegue enerxético (589 Kcal/100 g) dado o seu alto contido en graxas (54 g/100 g) e en proteínas (19 g/100 g). O azucre caramelizado que as cobre achega o sabor doce e aumenta considerablemente o valor enerxético destes alimentos, xa calóricos por natureza. Dez améndoas garrapiñadas supoñen ao redor de 400 calorías, o equivalente a unhas 14 galletas María.

As améndoas son ricas en fibra de efecto laxante, teñen un achegue sobresaliente en fósforo, magnesio e potasio, un contido destacado de ferro, calcio e cinc, e son fonte de vitaminas como o ácido fólico e a vitamina E, de acción antioxidante. Pero a pesar das bondades nutritivas, o seu excesivo contido en azucres obriga a consideralas como un doce que se debe consumir en pequenas cantidades e en momentos puntuais. É unha maneira sa de gozar da ocasión de saborear unha receita artesá e saborosa, sen deixar de lado o aspecto saudable dos alimentos.

De igual modo, a pesar de que o tipo de graxas das améndoas é saudable -sobresaen as insaturadas- e recoñeceuse o seu papel na prevención e tratamento das dislipemias, o consumo destes doces non se aconsella en caso de hipertrigliceridemia, diabetes, sobrepeso e obesidade.

Sinxela receita

A elaboración de améndoas garrapiñadas é unha tradición moi estendida en diversas localidades da xeografía nacional. En cada lugar aplícase a mesma receita, pero con matices como o punto de almíbar, a cantidade e o tipo de azucre ou a adición de colorantes, que favorece que adquiran un sabor, unha cor e unha textura particulares.

No entanto, o proceso basee de elaboración das garrapiñadas é simple e sinxelo. Consiste nunha mestura de améndoas crúas, auga e azucre, aínda que require atención constante para que o alimento caramelizado non se pegue ao recipiente. Respecto das cantidades, hanse de empregar tantas améndoas como se desexe e engadir a mesma cantidade de azucre e a metade de auga.

Primeiro disponse as améndoas peladas nunha tixola ao lume e, a medida que empezan a tostarse, retíranse nun recipiente. A continuación, engádese auga na tixola e, cando comeza a ferver, agrégase o azucre. Remóvese a mestura ata obter un almíbar claro e, nese momento, vértense as améndoas tostadas. Unha vez que o azucre empeza a caramelizar e cobre as améndoas, retíranse da tixola e déixanse arrefriar nunha fonte, separadas entre si para que queden soltas. Estarán listas para consumir cando se arrefriaron.

GUSTO NA COCIÑA

As améndoas, como froitos secos típicos da rexión mediterránea, forman parte de listaxes interminables de receitas tan saudables como orixinais. A salsa de améndoas utilízase para marcar o sabor de receitas tan variadas como a pasta, a carne de coello ou de pito , ovos escalfados ou peixes como a troita ou a pescada.

As verduras de inverno, como o cardo e as acelgas, non se libran da mestura destes froitos secos. As améndoas sempre serán un recurso saboroso e nutritivo para elaborar deliciosos e enerxéticas sobremesas, como unha variante de torta de mazá, un flan ou un orixinal pastel de cabaza con améndoas. Non pode faltar a referencia aos doces típicos do Nadal, como mazapanes, turróns e guirlaches, onde as améndoas de calidade son os ingredientes por excelencia.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións