Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Antiácidos naturais tras os excesos do Nadal

Unha adecuada selección de alimentos, condimentos e infusións axuda a aliviar os problemas dixestivos da embarazada, máis acusados en Nadal tras as comidas copiosas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 14deDecembrode2004

En Nadal son frecuentes as comidas copiosas entre todos os comensais e é difícil resistirse a tanta tentación. Mesmo no caso das mulleres embarazadas, aínda que o propio estado predispone a coidar a dieta dos excesos de graxas e azucres, tanto pola saúde do neno como polas molestias dixestivas que pode experimentar a muller. Os excesos plásmanse en comer máis cantidade da considerada adecuada, xa sexa ensalada condimentada con abundante salsa, o típico guiso de carne -tan delicioso como contundente- ou as densas sobremesas tradicionais, como polvorones, mazapanes e turróns. A limitación á inxesta de certos medicamentos durante o embarazo obriga a pensar en formas naturais de aliviar e combater as molestias dixestivas e as dores de cabeza derivados dun empacho. A clave está en seleccionar alimentos, condimentos e infusións que polas súas propiedades antiácidas naturais pódense incluír con naturalidade nos menús festivos. No entanto, estes consellos son útiles para calquera persoa que teña o estómago delicado ou que note con facilidade as molestias derivadas dunha comida abundante.

Antiácidos naturais para combater a acidez

A acidez na muller gestante débese en gran medida á presión que exercen o feto e a placenta sobre os órganos dixestivos conforme progresa o embarazo. Esta situación provoca que os ácidos do estómago refluyan cara ao esófago e causen malestar, con sensación de ardor ou quemazón na boca do estómago como síntoma máis característico.

No entanto, na época do Nadal súmanse outros factores que agravan a situación de acidez común durante o embarazo. As comidas moi copiosas, graxas e con exceso de condimentos, a inxesta de café ou outras bebidas irritantes da mucosa gástrica, son exemplos comúns dos excesos do Nadal. Ademais, botar a sesta despois de comer axuda ao descanso pero non á dixestión, xa que en posición horizontal aumenta a posibilidade de reflujo gastroesofágico.

Para mellorar o malestar dixestivo, convén comezar por unha boa selección de alimentos que, polas súas propiedades naturais, axudan a neutralizar a acidez ou, polo menos, non a acentúan. Débense incluír no resto das comidas semanais pratos suaves de arroz, cenoria cocida e mazá cocida ou asada, que pola súa sinxela e suave dixestión contribúen a neutralizar a acidez e a que se desinflame antes a mucosa dixestiva irritada. Nos almorzos ou nos tentempiés, a media mañá ou a metade da tarde, pódense incluír copos de avena, ricos en mucílagos, un tipo de fibra con efecto emoliente.

A esta sinxela selección de alimentos súmanse unha serie de consellos que teñen a finalidade de combater o malestar consecuente dos excesos do Nadal.

  • Distribuír a alimentación en cinco ou máis comidas ao día, para reducir o volume de alimentos por toma e non deixar pasar máis de tres horas sen comer ou beber algo, mellora as molestias estomacais.
  • Comer amodo e masticar o suficiente cada bocado.
  • Deixar pasar polo menos dúas horas despois de comer ou para cear para deitarse.
  • Preferir alimentos zumentos que apenas precisan graxa nin cocción prolongada.
  • Reducir o consumo de alimentos grasos e evitar os moi salgados, afumados ou en escabeche.
  • Limitar as salsas moi graxas elaboradas con ovo, exceso de aceite, nata ou queixo, tipo maionesa, carbonara ou holandesa.
  • Evitar alimentos que estimulan a secreción aceda gástrica como o café ou os ácidos (salsa de tomate, zumes e froitas acedas), en particular se xa se padecen trastornos dixestivos.
  • Non consumir moi seguido cantidades excesivas de azucre ou de doces, xa que se enlentece a dixestión.

Ao sazonar os pratos teranse en conta as propiedades dos condimentos e as especias. Entre os ácidos, é preferible empregar o vinagre de mazá e o zume de limón ao vinagre de viño. Pódense utilizar como aderezo de ensaladas, ou como ingrediente de bebidas, a auga de limón ou o mollo de cenoria e limón. As verduras aliáceas como o allo, a cebola en todas as súas variedades ou o allo porro dixírense mellor cocidas que crúas.

Entre as herbas aromáticas, hainas que axudan á dixestión, como o estragón, o eneldo, o loureiro, o tomiño, o anís estrelado, o hinojo e o comiño. Se se van a usar especias no cociñado das receitas, convén lembrar que as pementas nas súas distintas variedades e presentacións (negra, branca, cayena e verde), o pemento picante e a guindilla son fortes para os estómagos delicados.

DE SOBREMESA, INFUSIÓN

Img infusion escaramujo1

As plantas conteñen sustancias, os denominados principios activos, que exercen funcións específicas nos distintos órganos e sistemas do corpo.

Algunhas delas destacan polas súas propiedades dixestivas e carminativas porque alivian os gases derivados dunha mala dixestión debido a unha comida abundante, demasiado graxa, moi condimentada ou á combinación de todos estes factores. Despois de comer, tomar unha infusión dixestiva axuda a eliminar os gases e as molestias dixestivas, a dor e a pesadez de cabeza ou as náuseas asociadas ao empacho.

As infusións máis adecuadas prepáranse con manzanilla, melisa, tila, herba luisa e regaliz. O té suave e repousado tamén pode resultar beneficioso dada a súa riqueza en taninos, compostos que axudan a desinflamar a mucosa gástrica.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións