Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Antioxidantes

Protexen ao organismo fronte a numerosas enfermidades e preveñen o envellecemento precoz

Os antioxidantes son unhas sustancias presentes en numerosos alimentos que nos protexen fronte aos radicais libres, causantes do envellecemento e dalgunhas enfermidades. Os expertos aseguran que seguir una dieta rica e equilibrada é a mellor maneira de achegar ao noso organismo a maior cantidade posible de antioxidantes. Por iso non son partidarios dos suplementos vitamínicos non naturais, xa que ademais, nalgúns casos, o exceso de certas vitaminas pode ter efectos prexudiciais paira a saúde. Entre os alimentos máis ricos en antioxidantes están os aguacates, as bayas (mouras, fresas, frambuesas ou arándanos), o brécol ou a zanahoria.

Tipos de antioxidantes e alimentos que os conteñen

Ademais dos que produce o corpo en por si, existen tres grupos de antioxidantes presentes en diferentes alimentos:

  • Vitaminas A, E, C
  • Oligoelementos: Selenio e Zinc
  • Polifenoles

A vitamina A atópase sobre todo nos alimentos de cor laranxa: zanahoria, manteiga, xema do ovo, mandarinas, albaricoque, cabaza, melón, pexego, etc. Tamén está presente en produtos doutras cores como perexil e espinacas. E por último, esta vitamina está en varios peixes: peixe espada, anguía, sardiña, atún, e sobre todo no fígado de calquera peixe, aínda que segundo afirma o doutor Pedro Ramos, “non é recomendable comelo con frecuencia. Pero en xeral o peixe é moi rico en antioxidantes”.

A vitamina C está presente case sempre en froitas e verduras de cor verde e vermello: perexil, tomate, pepino, cítricos, melón, pemento, kiwi, brócoli, grosellas, fresas, fresones, cereixa, etc. A vitamina E atópase principalmente nos aceites de orixe vexetal (oliva, millo e girasol), froitos secos, sementes e cereais.

O selenio é un oligoelemento que está nos ovos, os cogomelos, os cereais (canto menos manipulados e máis naturais mellor), o marisco, pipas de girasol, allo, etc. O zinc é un antioxidante que atopamos sobre todo nos cereais, as ostras e froitos secos. Por último os polifenoles están presentes nas froitas vermellas, os cítricos (mandarina, laranxa e limón), o aceite, a uva e derivados, o pole, o té, as olivas ou os legumes que, a xuízo do doutor Ramos, “é un dos alimentos máis completos que existen porque ten proteínas e apenas contén graxa, ademais de moitos antioxidantes e fibra”.

A Asociación de Ciencia e Tecnoloxía dos Alimentos de Euskadi (ACTAE), achega una lista onde se inclúen os dez alimentos máis ricos en antioxidantes:

  • Os aguacates
  • As bayas: mouras, fresas, frambuesas, arándanos…
  • O brécol
  • O repolo e todas as coles en xeral
  • As zanahorias
  • Os cítricos
  • As uvas (que conteñen até vinte antioxidantes)
  • As cebolas (sobre todo as moradas)
  • As espinacas
  • Os tomates

Aínda que son moitos os alimentos ricos en antioxidantes que preveñen contra enfermidades, os expertos consultados coinciden en que a mellor recomendación é seguir una dieta equilibrada. “Non se trata de consumir o maior número posible de antioxidantes, senón que se ha de tomar a cantidade adecuada a cada situación, xa que o exceso de vitaminas tamén pode ser prexudicial. Ademais, convén levar una vida moderadamente activa, evitar fumar, a tensión ou a contaminación ambiental, así como a sobre-exposición solar”, comenta o profesor Rodríguez. Esa dieta equilibrada suporía inxerir ao día unhas cinco racións de froitas, hortalizas e verduras, sobre todo frescas. Tamén inclúe entre tres e catro racións de peixe á semana, dúas ou tres de carne, legumes, lácteos e cereais.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións