Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Aperitivos con froitas desecadas

As receitas que inclúen froitas desecadas mesturadas con cereais, froita fresca e froitos secos sacian e evitan o picoteo constante que conduce a engordar

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 26deXaneirode2012
img_manzanas deshidratadas

As froitas desecadas (ciruelas pasas, uvas pasas, higos, orejones) son un “paquete” de nutrientes interesantes en pequenas cantidades: enerxía saudable e azucres acompañados de variedade de nutrientes (fibra, potasio, calcio, magnesio, ferro, carotenoides, vitamina A e vitamina E -ambas as con función antioxidante- e vitamina B3 ou niacina). Pola súa atractiva composición química, estas froitas deberíanse contemplar como alternativa sa a outros tentempiés menos saudables pero máis comúns entre horas. Máis aló de comelas a mancheas, é posible, sinxelo, fácil e rápido, preparar distintos picoteos que conteñan a variedade de froitas desecadas: sopapos ou barritas caseiras para almorzos, xantares e merendas; cremas para untar as torradas, doces batidos ou biscoitos.

Img manzanas
Imaxe: YoTuT

Os alimentos tomados entre horas condicionan en gran medida o equilibrio ou desequilibrio da dieta diaria. En ocasións, coa intención de non comer moito por reparo a engordar cómese algo tan frugal que resulta insuficiente para acougar a fame ata a seguinte comida. Pode ser unha infusión, unha froita, un par de sopapos de millo ou de arroz, un café, etc. O resultado é o picoteo continuo, o que conduce a unha desorde alimentaria que se traduce nunha suma continua de calorías, e na xestación dun círculo vicioso: apetito insatisfeito, ansiedade e pensamento constante en comer, insatisfacción e sufrimento pola falta de vontade para deixar de picotear, ansiedade..

Sete ideas de aperitivos saudables

Animámosche a que probas todas as propostas de picoteos “” saudables a base de froitas desecadas que suxerimos:

  • Barritas ou sopapos de arroz. Cócese unha cunca de arroz (mellor integral) en dúas cuncas de auga, cun chisco de sal mariño durante 25-30 minutos, ou algo máis tempo se é integral. Mestúrase cunha cunca de uvas pasas ou de mestura de dátiles, uvas, higos e froitos secos (todo troceado). Déixase arrefriar e moldéase en forma de barrita ou de sopapo, tipo hamburguesa. Pódense comer tal cal ou tépedas no ferro durante uns minutos.

  • Biscoito con tropezos. Á masa do biscoito tradicional engádense as froitas desecadas escollidas. Ao ser doces, a receita require a metade de azucre do adoitado e se se usa fariña integral, o resultado é un biscoito máis saudable, aínda que non deixa de ser un capricho para comer “en ocasións”.

  • Pastel doce. Os propios cereais en gran ou en copos (arroz, cuscús, mijo, polenta, copos de avena, mijo…) serven de base como ingredientes ‘apelmazantes’ de calquera tipo de pastel doce. Férvense un par de mazás ou peras en zume de mazá natural cunha vaina de vainilla natural (canela ou outra esencia) e un chisco de sal durante 10-15 minutos. Engádese unha parte de cereal e dous partes máis de auga (ou zume) á mestura primeira e remóvese de forma constante durante 15-20 minutos ata que se coza o cereal e espese. Revólvese o anterior cunha mestura de froitas desecadas ou só con aquelas que máis gusten (higos ricos en calcio, ciruela pasa laxante, orejones ricos en potasio…). O conxunto vértese nun molde e déixase arrefriar. Unha vez endurecida a masa, pódese cortar con coitelo e levar a porción correspondente para o xantar ou as merendas.

  • Estrúdel. O estrúdel é unha masa horneada elaborada con fariña, aceite, auga fría e un chisco de sal que serve de base para encher coas ciruelas secas deshuesadas e as abelás ou as améndoas troceadas, que tamén se engadirán algunhas a modo de decoración por encima.

  • Compotas. Cócense as froitas (pera, mazá, plátano, orejones e pasas) a lume medio xunto cun chisco de sal, ralladura de laranxa e vainilla natural (optativo) durante 25 minutos. A mestura, que se pode levar nun táper ao traballo, acompáñase cuns sopapos de arroz. Tamén serve de delicioso e saudable recheo doce duns crepes recentemente feitos.

  • Batidos e cremas. Un batido de mazá e pexego pódese endulzar se se engade un par de ciruelas pasas, de dátiles ou de orejones e bátese o conxunto. Unha mestura de pera e melón ten o seu toque orixinal se se tritura xunto a un par de orejones. Esta idea serve para facer batidos e cremas coa mestura de froitas máis apreciada. Unha crema de albaricoque e ciruelas (sen necesidade de engadir o brandy que inclúe a receita) é o endulzante perfecto para untar unhas torradas ou uns sopapos de arroz.

  • Froitas recheas. Ás mazás propias da tempada, ben lavadas, extráeselles o corazón e énchense de uvas pasas, ciruelas pasas ou orejones. Se espolvorean de améndoa e canela en po, se envasan en papel apto para o forno e se hornean a temperatura media durante 20-30 minutos. Resultan unha merenda enerxética e co toque doce que moitas persoas “golosas” perseguen.

CONTRAPUNTO DOCE EN RECEITAS SALGADAS

As froitas desecadas (ciruelas, uvas, higos, orejones de pexego e albaricoque) convertíanse nunha maneira de aproveitar os excedentes de froita de verán. En tempos atrás onde estaba limitada a produción industrial de alimentos, estas froitas eran propias dos meses de outono e inverno, e obtíñanse despois de semanas de secado natural tras a súa recollida no verán.

Ademais de comelas entre horas a granel, serven para dar o contrapunto doce a un incontable número de receitas, como as de coello , pito e cordeiro, que son moi apropiadas para comerse con ciruelas pasas, uvas pasas e dátiles.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións