Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Aperitivos de peixe saudables

Os bocados de produtos do mar sacian o apetito sen cargar a dieta diaria de calorías, graxas e colesterol

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 30 de Xuño de 2010
img_mejillones2def listado2

O tempo de lecer nos días de asueto cópase, en parte, con encontros gastronómicos a media mañá ou media tarde para tomar o aperitivo. En bares, tabernas e restaurantes, as tapas máis comúns son bocados pequenos pero moi calóricos, ben porque están fritos, como croquetas, tigres, gambas, rabas ou pementos, ou porque os seus ingredientes son moi grasos e salgados, como embutidos e queixos. Por saúde, convén buscar o punto de equilibrio e tomar entre horas aperitivos máis lixeiros, saudables e dixestivos. Unha elección adecuada é decidirse entre a variedade de bocados deliciosos con produtos do mar combinados con verduras de tempada, marinados ou encurtidos, que sacian por un momento o apetito, sen cargar de calorías, graxas e colesterol a dieta diaria.

A variedade de tapas nos chiringuitos de praia
ou nos bares limítase, en gran medida, a alimentos fritos ou recubertos de salsas graxas, que resultan máis zumentos e se resecan menos co paso das horas, como croquetas e similares, tortillas de patacas, patacas bravas ou pescaditos fritos, entre os máis comúns. Como contrapartida destaca, con todo, o exceso de calorías, graxas, colesterol e sal, que pode descompensar o esforzo e a vontade de seguir unha dieta equilibrada o resto do ano.

Aperitivos de mar caseiros

Unha alternativa máis saudable é decantarse polos aperitivos elaborados con produtos do mar e prescindir das salsas graxas que, polo xeral, acompañan a estas tapas, como maionesa, salsa rosa, tártara e alioli. Se a variedade deste tipo de pratos escasea, talvez quede a posibilidade de alternar o vermú en casa con preparacións sinxelas, rápidas e máis saudables. A clave para non excederse na cantidade está en ser consciente de que é un aperitivo, un bocado pequeno, que pode servirse en recipientes unitarios, de uso individual como mini boles, bandexas ou culleres pequenas.

En tempada, son deliciosos os bocados de marisco, como os chipirones encebollados, o salpicón de cangrexo, os mexillóns ao vapor con tomate picante ou á mariñeira. Un puñado de ameixas frescas son o deleite para quen gustan deste delicado molusco, se se serven salteadas con perexil e aceite de oliva virxe, en salsa verde, á parmesana ou con salsa de tomate picante.

O verán é plena tempada de anchoas e sardiñas que resultan moi gustosas se se preparan marinadas en zume de froitas á pementa ou con escabeche de verduras troceadas.

Os peixes desmenuzados e triturados serven para elaborar saborosos e nutritivos patés para untar en torradas integrais, como o de anchoas ou atún.

O polbo cocido permite preparar en pouco tempo pratos fáciles de cociñar en casa, como o polbo á galega, salteado con verduras, en ensalada , cunha fritada de pementos ou á vinagreta.

Deliciosas e lixeiras pódense preparar uns espetos de peixe e marisco, como a de lagostinos ao pemento, combinado con rape e salsa lixeira americana ou á galega, intercalado con polbo, de sepia e salmón, de sepia e boniato ou de palometa e mexillóns.

O peixe marinado en casa, como o salmón, permite preparar deliciosos rolos recheos de ensaladilla de aguacate, de cogollos e salsa mostaza, mini ensaladas individuais, mini sándwiches de salmón con salsa tártara ou vistosos canapés.

Co salmón cru quedan deliciosas e cun gusto inconfundible receitas como o tartar con queixo cremoso ou o carpaccio.

CAMBIOS SAUDABLES

Os inconvenientes dalgúns pratos mencionados son varios: o sal, o abuso de salsas graxas (maionesa, tártara, rosa, alioli) e os rebozados e frituras.

Un cambio saudable é substituír as salsas que acompañan a estes pratos por vinagretas variadas, con distintos vinagres, que darán o contrapunto de sabor ao aperitivo. Cunha selección idónea de herbas e especias pódense aromatizar vinagres e aceites e obter uns condimentos que, á vez, dan un gusto destacado ao prato e reducen a cantidade de sal engadido.

As luras e similares (polbo, sepia, pota) son mariscos inconvenientes para quen teñen o colesterol alto, aínda que resultan máis saudables que embutidos, queixos, fritos e tapas similares que adoitan cociñarse en bares e tabernas.

Os peixes que se serven crus, aínda que estean marinados, hanse de conxelar polo menos durante 24 horas para evitar a infección por anisakis . Esta medida de seguridade alimentaria hase de seguir por norma nos establecementos de hostalaría e restauración que sirvan calquera prato de peixe cru, como carpaccios, ceviches ou sushis.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións