Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Aperitivos de peixe saudables

Os bocados de produtos do mar sacian o apetito sen cargar a dieta diaria de calorías, graxas e colesterol
Por Maite Zudaire 30 de Xuño de 2010
Img mejillones2def listado

O tempo de lecer nos días de asueto cópase, en parte, con encontros gastronómicos a media mañá ou media tarde para tomar o aperitivo. En bares, tabernas e restaurantes, as tapas máis comúns son bocados pequenos pero moi calóricos, ben porque están fritos, como croquetas, tigres, gambas, rabas ou pementos, ou porque os seus ingredientes son moi grasos e salgados, como embutidos e queixos. Por saúde, convén buscar o punto de equilibrio e tomar entre horas aperitivos máis lixeiros, saudables e dixestivos. Unha elección adecuada é decidirse entre a variedade de bocados deliciosos con produtos do mar combinados con verduras de tempada, marinados ou encurtidos, que sacian por un momento o apetito, sen cargar de calorías, graxas e colesterol a dieta diaria.

A variedade de tapas nos chiringuitos de praiaou nos bares limítase, en gran medida, a alimentos fritos ou recubertos de salsas graxas, que resultan máis zumentos e se resecan menos co paso das horas, como croquetas e similares, tortillas de patacas, patacas bravas ou pescaditos fritos, entre os máis comúns. Como contrapartida destaca, con todo, o exceso de calorías, graxas, colesterol e sal, que pode descompensar o esforzo e a vontade de seguir unha dieta equilibrada o resto do ano.

Aperitivos de mar caseiros

Unha alternativa máis saudable é decantarse polos aperitivos elaborados con produtos do mar e prescindir das salsas graxas que, polo xeral, acompañan a estas tapas, como maionesa, salsa rosa, tártara e alioli. Se a variedade deste tipo de pratos escasea, talvez quede a posibilidade de alternar o vermú en casa con preparacións sinxelas, rápidas e máis saudables. A clave para non excederse na cantidade está en ser consciente de que é un aperitivo, un bocado pequeno, que pode servirse en recipientes unitarios, de uso individual como mini boles, bandexas ou culleres pequenas.

En tempada, son deliciosos os bocados de marisco, como os chipirones encebollados, o salpicón de cangrexo, os mexillóns ao vapor con tomate picante ou á mariñeira. Un puñado de ameixas frescas son o deleite para quen gustan deste delicado molusco, se se serven salteadas con perexil e aceite de oliva virxe, en salsa verde, á parmesana ou con salsa de tomate picante.

O verán é plena tempada de anchoas e sardiñas que resultan moi gustosas se se preparan marinadas en zume de froitas á pementa ou con escabeche de verduras troceadas.

Os peixes desmenuzados e triturados serven para elaborar saborosos e nutritivos patés para untar en torradas integrais, como o de anchoas ou atún.

O polbo cocido permite preparar en pouco tempo pratos fáciles de cociñar en casa, como o polbo á galega, salteado con verduras, en ensalada , cunha fritada de pementos ou á vinagreta.

Deliciosas e lixeiras pódense preparar uns espetos de peixe e marisco, como a de lagostinos ao pemento, combinado con rape e salsa lixeira americana ou á galega, intercalado con polbo, de sepia e salmón, de sepia e boniato ou de palometa e mexillóns.

O peixe marinado en casa, como o salmón, permite preparar deliciosos rolos recheos de ensaladilla de aguacate, de cogollos e salsa mostaza, mini ensaladas individuais, mini sándwiches de salmón con salsa tártara ou vistosos canapés.

Co salmón cru quedan deliciosas e cun gusto inconfundible receitas como o tartar con queixo cremoso ou o carpaccio.

CAMBIOS SAUDABLES

Os inconvenientes dalgúns pratos mencionados son varios: o sal, o abuso de salsas graxas (maionesa, tártara, rosa, alioli) e os rebozados e frituras.

Un cambio saudable é substituír as salsas que acompañan a estes pratos por vinagretas variadas, con distintos vinagres, que darán o contrapunto de sabor ao aperitivo. Cunha selección idónea de herbas e especias pódense aromatizar vinagres e aceites e obter uns condimentos que, á vez, dan un gusto destacado ao prato e reducen a cantidade de sal engadido.

As luras e similares (polbo, sepia, pota) son mariscos inconvenientes para quen teñen o colesterol alto, aínda que resultan máis saudables que embutidos, queixos, fritos e tapas similares que adoitan cociñarse en bares e tabernas.

Os peixes que se serven crus, aínda que estean marinados, hanse de conxelar polo menos durante 24 horas para evitar a infección por anisakis . Esta medida de seguridade alimentaria hase de seguir por norma nos establecementos de hostalaría e restauración que sirvan calquera prato de peixe cru, como carpaccios, ceviches ou sushis.