Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Aprender a adelgazar

A clave para adelgazar reside en non renunciar ao pracer de pratos lixeiros e saborosos que poidan compartirse co resto de comensais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 02deXaneirode2008

PIÑEIRO Uno dos propósitos máis populares que se expoñen millóns de persoas ao comezar o ano novo é adelgazar. Poucos meses despois, a maioría dáse conta, non sen certa sensación de frustración e fracaso, que esta é unha das metas máis difíciles de conseguir na vida. É conveniente centrar a atención tanto no peso como no volume e, para conseguilo, non se trata de quitar eses quilos de máis a golpe de martelo, senón de aprender a adelgazar. A alianza entre a vontade e a ciencia é fundamental para perder graxa corporal. O éxito está na disciplina.

Comer é unha función cerebral complexa que comprende aspectos químicos, fisiológicos, psicolóxicos, emocionais, culturais e educacionales. Calquera dieta hipocalórica estándar limita o acto de alimentarse en moitos destes aspectos non só a nivel cuantitativo, senón tamén cualitativo. Unha dieta disociada, hiperproteica ou calquera outra dieta milagre rompe coa cultura inmersa nos hábitos alimentarios de cada individuo. Por este motivo, vale a pena aprender a adelgazar de forma individual, contemplando unha nova forma para comer de forma sa e equilibrada e que sirva de ferramenta saudable para utilizar ao longo dos anos.

Cando, como e que comer

Comer ben adelgaza e comer mal engorda. A clave reside en adelgazar sen renunciar ao pracer de pratos lixeiros e saborosos que poidan compartirse co resto de comensais, sen ter que estar «de réxime» a metade da vida. Convén perder a graxa corporal e o exceso de líquidos atendendo ás recomendacións da Organización Mundial da Saúde, de forma paulatina e lentamente (de 500 g a 1 quilo por semana). O feito de tomar menos kilocalorías diarias non é suficiente para conseguir a meta.

A enerxía proveniente dos alimentos debe distribuírse en catro ou cinco inxestas diarias para manter baixo control a glucemia e impedir que o exceso de glicosa transfórmese en graxas inoportunas. Ademais, é fundamental comer lentamente, hábito que mellora a digestibilidad dos alimentos; fai comer menos, xa que dá tempo a que apareza a sensación de saciedade no cerebro; e permite conseguir un constatado beneficio psicolóxico ao respectar o ritmo dun acto co que se debe gozar.

Toda perda de peso corporal debe sustentarse en tres puntos básicos: alimentación equilibrada e hipocalórica, exercicio físico continuado e unha relación saudable coa comida. A pregunta a que comer cada día non ten que representar un problema. O básico é seguir unhas pautas dietéticas coherentes que aseguren un achegue nutricional suficiente e que non sexan moi distintas ao que comeremos de forma habitual en casa. Comezar as comidas e as ceas cun caldo de verduras ou un vaso de auga axuda a ocupar espazo no estómago sen reportar calorías, de maneira que haberá menos sitio para o resto de alimentos. Así chegará antes a sensación de saciedade.

Toda perda de peso debe sustentarse nunha alimentación equilibrada, exercicio físico e unha relación saudable coa comida

É interesante que o prato de comidas e ceas inclúa, polo menos, un alimento rico en hidratos de carbono (patacas, legumes, pasta, arroz ou pan), outro rico en proteínas (carnes, peixes ou ovos) e unha verdura ou unha ensalada para achegar fibra ao organismo, ademais de vitaminas e minerais indispensables para o bo funcionamento orgánico. Para as sobremesas, unha froita da estación ou un lácteo desnatado serán o colofón nutricional perfecto para facer que a comida e a cea sexan equilibradas.

Axuda profesional

A obesidade é un aumento do peso corporal por acumulación anormal de graxa, que supera o peso ideal teórico (relación constitución/talla-peso) a consecuencia dun desequilibrio entre a formación e a utilización de graxa no organismo. É unha síndrome (cadro clínico complexo con moi diferentes causas) que presenta signos e síntomas concretos e que supón un gran risco sanitario.

As estatísticas que saen á luz desde múltiples organismos acreditados a nivel de saúde pública constatan que a media de duración de vida das persoas obesas e das persoas con sobrepeso é significativamente menor á das que presentan un peso normal. A isto súmase que a mortalidade por diabetes , cirrosis hepática, apendicitis, litiasis biliar e accidentes cardiovasculares é practicamente o dobre de alta nas persoas con exceso de peso. Por todos estes motivos, é necesaria a axuda dun equipo interdisciplinar que diagnostique as causas concretas da obesidade ou o sobrepeso e que debuxe terapéuticamente un camiño alcanzable para o individuo que ten que adelgazar.

Na área da alimentación, o nutricionista é o profesional que se encarga do adestramento dietético e do deseño dunha ferramenta alimentaria individualizada. Doutra banda non se debe esquecer que a causa de sobrepeso e obesidade é, nunha alta porcentaxe de casos, unha relación insana coa alimentación, de orixe psicolóxica (vivencia de tensión) ou psicopatolóxico (trastornos da conduta alimentaria). Nestes casos, ademais da axuda do médico e do nutricionista, requírese orientación psicolóxica e psiquiátrica.

Peso e volume

Img cintametrica1
Adelgazar é cuestión de que tanto a agulla da báscula como a hebilla do cinto váianse desprazando cara á esquerda, é dicir, é un proceso que require baixar de peso e tamén de talla, sobre todo de perímetro abdominal.

Ademais de eliminar graxa e azucres da dieta, para diminuír o volume corporal convén facer cambios na cociña, substituíndo o sal por outras opcións que aderecen pratos como o limón, as herbas aromáticas, o vinagre e as especias. Tamén convén beber polo menos dous litros de auga ao día. Así se axuda ao traballo renal e evítase a retención de líquidos. A sensación de hinchazón do abdome en períodos de adelgazamento, durante os cales se comen máis vexetais, pode deberse a problemas de flatulencia . As verduras máis flatulentas son a leituga, a alcachofa, as coles, o brócoli, o pepino, a cebola e os rábanos. Débese prescindir destas verduras puntualmente ata observar menos hinchazón.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións