Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

As conservas imprescindibles no verán

Algunhas conservas axudan a manter unha dieta saudable sen necesidade de pasar moito tempo na cociña

No verán, sobre todo en vacacións, o descanso e o lecer réstanlle tempo á cociña. En xeral, prefírense facer outras cousas antes que porse cos fogóns como no resto do ano. Con todo, si se quere estar ben, coa pel tersa e hidratada, o pelo brillante e san, e sentirse con enerxía e vitalidade para emprender todo tipo de actividades. Para iso, todo conta: o exercicio, a hidratación, o descanso e, por suposto, a alimentación. As conservas, e en particular as de peixe, son moi útiles e prácticas para manter unha dieta saudable sen pasar moito tempo na cociña. O seguinte artigo explica como sacarlles proveito.

Imaxe: Simaron

Conservas de peixe: principais vantaxes

Imaxe: CONSUMER EROSKI

Cando hai pouco tempo ou poucas ganas de cociñar, os alimentos en conserva convértense en grandes aliados e interesantes alternativas nutricionais. No verán, as conservas de peixe triunfan: aumenta o seu consumo porque son prácticas e, ademais, gustan. Proba diso son os datos que ofrece o Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio Ambiente (MAGRAMA). Cada ano, no noso país, consómense 4,1 quilos de conservas de peixe e de marisco por persoa. O atún, as sardiñas, os mexillóns e a caballa son as estrelas da despensa. E a explicación, ademais dos nosos hábitos dietéticos, é que este tipo de alimento representa unha excelente opción gastronómica e nutricional por varias razóns:

  • Son moi apetecibles.
  • Combinan moi ben cos pratos frescos.
  • Non necesitan preparación e incorpóranse con facilidade á dieta.
  • Son óptimas desde o punto de vista nutricional.
  • Resultan económicas.
  • Adáptanse a comidas na praia ou no campo.

Apetecibles e nutritivas, as conservas de peixe poden formar parte de numerosas preparacións frías e quentes: desde aperitivos, revoltos e tortillas, ata pizzas, tostas, sándwiches e bocadillos, sen esquecer que complementan moi ben ás pastas, os arroces e os legumes. No verán, cando fai calor, destaca o seu uso nas ensaladas e os pratos frescos de fácil preparación, que tamén axudan a combater as altas temperaturas e estar mellor hidratados.

Como planificar o menú con conservas de peixe

  • As conservas de peixe teñen un alto contido en proteínas e en graxas. Por iso, para lograr un menú equilibrado, é importante complementalas con alimentos baixos en graxas, ricos en hidratos de carbono e en fibra, é dicir, pastas, arroces, legumes ou patacas.
  • Como a dieta debe ser variada, o idóneo non é consumir conservas a diario, senón dúas ou tres veces por semana, para non abusar.
  • No verán, ou nos días de calor, interesa completar os menús con pratos frescos (ensaladas) e hidratantes (gazpacho andaluz, zume de tomate, vichyssoise fría, etc.).
  • Tamén é conveniente incluír os alimentos de tempada, xa que teñen múltiples propiedades beneficiosas para a saúde.

    • Froitas: aguacate, albaricoque, cereixa, ciruela, fresa, pexego, melón, nectarina, níspero e sandía.
    • Verduras: xudía verde, pataca, pepino, allo porro, tomate e cenoria (que, ademais, poden tomarse en frío).

Cinco propostas sinxelas de menú:

  • 1. Pasta con mexillóns. Ensalada fresca con queixo branco. Pan ou biscotes. Froita natural.
  • 2. Ensalada de garavanzos, atún, cebola e ovo cocido. Gazpacho andaluz. Pan ou biscotes. Froita natural.
  • 3. Ensalada de cogollos de Tudela, sardiñas, queixo fresco e olivas. Zume de tomate. Pan ou biscotes. Xeado.
  • 4. Arroz con tomate, cebola e atún. Vichissoise fría. Pan ou biscotes. Froita natural.
  • 5. Tomates raff con ventresca e cebola. Pizza de atún e salmón. Froita natural.

As vantaxes nutricionais das conservas de peixe

Desde o punto de vista nutricional, as conservas de peixe son unha excelente fonte de proteínas, minerais e vitaminas.

  • Minerais: sobresaen achéguelos de calcio, ferro, fósforo e magnesio. No caso da sardiña, o tratamento térmico triplica o contido de calcio, xa que ao incluír a espiña, esta abrándase e o seu calcio pasa da espiña á carne. Se en fresco unha sardiña contén un 50 mg de calcio por cada 100 gramos de peso, cando está enlatada coa espiña pode conter de 200 a 250 mg deste mineral.
  • Vitaminas: destacan as vitaminas A, D e B. O recipiente metálico supón unha protección das vitaminas fronte aos axentes que as destrúen, como o osíxeno do aire e a luz.
  • Graxas: ácidos grasos omega 3. O proceso tecnolóxico que dá lugar á conserva incrementa o contido en materia graxa. Pero, en boa medida, o que se incrementa é a porcentaxe de acedos grasos insaturados.

Estudos realizados en distintos centros de investigación permitiron constatar a excelente digestibilidad das proteínas do peixe en conserva. Baixo o efecto da calor da cocción, as proteínas e os almidones se hidrolizan, o que facilita a súa dixestión. Isto supón, ademais de maior facilidade na dixestión, que o organismo aproveitará mellor os nutrientes contidos nestes alimentos.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións