Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

As espinacas, Popeye e o ferro

No Día Mundial das Espinacas, desmontamos un dos mitos máis estendidos sobre esta verdura
Por EROSKI Consumer 26 de Marzo de 2018

Comer espinacas arreo nonnos fará nin máis altos nin máisfortes. Polo menos, non como oera Popeye, o aguerrido mariñode cómic, famoso tantopor salvar á súa amada Olivia das fechoríasdo malvado Brutus como polas súas cheas de espinacas.Durante anos, varias xeraciónscreron cos ollos pechados que estas follas en conservaproporcionaban ao mofletudo personaxetoneladas de enerxía grazas ao seu descomunalachegue de ferro. Con todo, anos máis tardedescubriuse que dita riqueza mineralnon era tal e, por tanto, tampouco os músculosde Popeye tiñan a súa orixe nesa verdura. Polo Día Mundial das Espinacas, este artigo aborda as súas propiedades e ofrece catro apuntes sobre elas.

Img dia espinacasImagen: fotovincek

Unha errata fomentou o consumo de espinacas durantedécadas. Cando o debuxante Max Fleischerdeu vida ao personaxe de Popeye, alá polos anos30 do século XX, as anemias por carencia deferro eran moi comúns, polo que os seus cómicse películas foron utilizadospolas autoridades sanitarias como reclamopara popularizar o consumo de espinacas. Senembargo, aquelas crenzas estaban baseadasnun erro de transcrición que se descubriuuns anos despois.

Sucedeu que, ao plasmar no papel o seu estudosobre as espinacas publicado en 1870, ocientífico alemán Erich Von Wolf colocou mal acoma dos decimais no dato relativo ácantidade de ferro , de forma que esta foi multiplicadapor dez. Así, o 3,5 mg de ferro quehai cada 100 g de espinacas, transformáronseen 35 mg. Con todo, e a pesar de que o erro secorrixiu en 1937 (67 anos despois), o mito hapermanecido ata hoxe.

Propiedades que si teñen as espinacas

Img espinacas hoja verde hd
Imaxe: alebloshka

No entanto, o feito de que non sexa a maior fonte de ferro do reino vexetalnon é motivo para desprestixiar o perfil nutricionaldesta verdura, que segue sendo un alimento con interesantes contidos noutros nutrientes. Neste sentido, destacan os seus 1,8 g/100 g de fibra , que fandas espinacas un excelente recurso para favorecer otránsito intestinal.

Agora ben, onde realmente hai que pór o focoé no seu achegue de vitaminas e sales minerais, aspecto eno que sobresae do resto de verduras. En relación coa súariqueza vitamínica, as espinacas presentan cantidadeselevadas de provitamina A e de vitaminas C e E, todas elasde acción antioxidante. Así mesmo, é moi boa fonte devitaminas do grupo B como a vitamina B9 (folatos), B2,B6 e, en menor proporción, tamén B3 e B1.

En canto ao seu contido en minerais , son ricas encalcio, ferro, magnesio, potasio e sodio, ademais de presentartamén boas cantidades de fósforo e iodo. O queocorre é que o calcio é de menor aproveitamento que oque procede dos lácteos ou outros alimentos que son fontedeste mineral.

Algo similar ocorre co ferro: o das espinacas édo tipo non hemo, o cal se absorbe con maior dificultadeque a forma hemo presente na carne e os seus derivados. Senembargo, a vitamina C que conteñen as follas de espinacasmellora notablemente a absorción de ferro.

Catro apuntes sobre as espinacas

  • Un truco. Se ferveas follas en auga e saldurante 30 segundos elogo lávaas con augafría ou xeo, elimínaseo seu sabor forte e fíxasea súa cor; así, sen chegar acociñalas do todo.
  • Un consello. Se estánhúmidas, ao lixo. Asespinacas hande conservarsesecas, polo queé recomendablegardalas naneveira sen lavare en recipientesherméticos. Seobserva queteñen corescuro, texturahúmida e uncheiro forte,mellor tiralas.
  • Unha advertencia. O consumo de espinacas debe limitarse nos bebés menores dun ano, como explica o dietista-nutricionista Xullo Basulto neste artigo.
  • Unha idea. Prepare unhas deliciosas espinacas con pasas e mazá.