Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

As froitas con menos azucre

Algunhas froitas teñen a metade de azucre que outras, un dato que non implica que teñan un perfil nutricional mellor

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 13deAgostode2018
img_frutas menos azucar hd

Todas as froitas conteñen azucre, incluso as que non nos parecen froitas nin son doces, como o aguacate, o tomate ou a berenjena. Pero non todas conteñen a mesma cantidade, e neste artigo recompilaremos as que teñen menos. O dato pode resultar de interese para as persoas con diabetes, a pesar de que mesmo con esta patoloxía, pódese comer froita. E é que a froita (unha vítima frecuente das dietas milagrosas e os mitos alimentarios) é un alimento moi san e completo que, ademais do azucre, achéganos vitaminas, minerais e fibra, imprescindibles para coidar a saúde.

Antes de pasar á lista, outro dato de interese: non é o mesmo o azucre naturalmente presente nos alimentos que o azucre engadido. Pode haber alimentos procesados con menos azucre que unha nectarina (unhas patacas fritas de bolsa, por exemplo), pero cun perfil nutricional peor. Ademais, tampouco é o mesmo o azucre da froita cando a comemos a bocados (masticando), que cando a bebemos en zume. O pediatra Carlos Casabona explica neste artigo por que. En suma, se queremos comer algo doce, a mellor opción sempre será unha peza de froita fresca, ao natural e de tempada.

Froitas con menos de 5 g de azucre por cada 100 g de peso

Img frutos bosque ant

Neste grupo están as máis acedas, como a lima ou o limón. Resultan difíciles para comer soas, pero pódense utilizar como aliños en ensaladas vexetais (en lugar do vinagre), para macerar alimentos (carne de pito, marisco ou peixe) ou para evitar a oxidación doutras froitas (como a mazá e o plátano) en contacto co aire. Se facemos unha macedonia, verter un pouco de zume de lima ou limón evitará que estas froitas se poñan negras.

Tamén atopamos as fresas e os chamados froitos vermellos ou froitos do bosque, como as frambuesas ou as mouras. Un cuenco con 100 gramos destas froitas contén entre 4,2 e 4,9 gramos de azucres totais: un pouco menos que o pan branco e case tres veces menos que un croissant. Ademais, achégannos moitos máis nutrientes saudables, como os antioxidantes e a fibra.

Froitas con menos de 8 g de azucre por cada 100 g de peso

Img melon hidratante 01
Neste grupo, que vai dos 5 aos 8 gramos de azucres totais, hai unhas cantas estivais, como a sandía e o melón (que son froitas moi hidratantes) ou as nectarinas. Se as dúas primeiras achégannos moita auga e sensación de frescor, estas últimas son un doce manxar que podemos gozar ben frío, tanto en casa como na praia.

Ademais destas froitas de verán está o pomelo, cuxo sabor amargo pode facernos pensar que non ten azucre, a pesar de que ten case a mesma cantidade que as nectarinas. O pomelo posúe moitas propiedades saudables, aínda que pode interferir coa acción dalgúns medicamentos (impedindo ou diminuíndo a súa absorción). Se tomamos ansiolíticos, fármacos para reducir o colesterol, antihistamínicos ou medicamentos para regular a tensión arterial, convén consultar co médico.

Froitas con menos de 10 g de azucre por cada 100 g de peso

Img dieta rendimiento escolar

Neste grupo, que vai dos 8 aos 10 gramos de azucre, hai un número importante de froitas coñecidas. Están os pexegos amarelos, a piña e algúns tipos de cereixas (non todas, xa que as hai máis e menos doces). Tamén atopamos albaricoques, peras, algunhas variedades de mazá (como a Granny Smith) e arándanos, que son os que conteñen máis azucre de todo o grupo. Hai tamén cítricos, como as laranxas, as mandarinas e as clementinas, que nos achegan vitamina C, acedo fólico, fibra e potasio.

E que froitas están por encima dos 10 gramos de azucre? Entre as máis coñecidas -e consumidas- no noso país, achamos os higos, as uvas, a granada e o plátano. Significa isto que teñen un peor perfil nutricional ou que debemos evitalas? En absoluto. As froitas son alimentos saudables que nos achegan diversos nutrientes que coidan o noso organismo. Os expertos fan fincapé en que os alimentos, sexan do tipo que sexan, deben considerarse como un todo; non basta un nutriente para definilos.

Etiquetas:

azucre frutas-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións