Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

As mellores ensaladas para protexerse do sol

Os ingredientes ricos en antioxidantes aumentan a defensa cutánea contra a radiación UV e contribúen ao coidado da boa aparencia da pel

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 17deXuñode2013
Img ensalada Imaxe: Ivan Prole

Que comida levar á praia? A seguridade alimentaria é unha das principais razóns para elixir uns alimentos e non outros cando imos comer fose algo que preparamos en casa. Non é baladí, posto que as altas temperaturas estivais son un factor de risco que se debe controlar para previr a salmonelosis ou outras toxiinfecciones alimentarias. Con todo, existen outros criterios para escoller ‘alimentos de praia’, e un deles é o coidado da pel contra os raios UV do sol. Diversidade de ensaios clínicos examinaron as cualidades protectoras que teñen certos alimentos e nutrientes. En base a eles, ao longo destas liñas descríbense cales son as ensaladas máis idóneas pola súa maior concentración en carotenoides fotoprotectores.

Img ensalada
Imaxe: Ivan Prole

Ensaladas: máis cor, maior protección solar

Nos tecidos expostos ao sol e ao aire -como a pel dos brazos, as pernas e a cara sobre todo-, a luz do sol induce procesos de oxidación e envellecemento. Por iso é preciso achegar, coa alimentación, compostos antioxidantes como reforzo aos sistemas de protección endóxenos, é dicir, os propios do organismo. Os carotenoides, pigmentos colorantes dispersos en multitude de vexetais -principalmente en froitas e hortalizas-, presentan actividade antioxidante específica a nivel celular.

O b-caroteno e o licopeno, os respectivos colorantes de cenorias e tomates, atópanse entre os compostos máis destacados deste grupo e son os predominantes no sangue e nos tecidos humanos. Ambos os compostos modulan propiedades da pel cando se inxeren como parte dos alimentos ou como complementos dietéticos. Hai evidencia de que protexen a pel contra as queimaduras solares (eritema solar) mediante o aumento da defensa contra o dano da luz UV, aínda que a súa eficacia fotoprotectora non é comparable co uso dun protector solar.

Img ensalada sol
Imaxe: CONSUMER EROSKI

No entanto, os vexetais comprenden unha mestura complexa de compoñentes, de maneira que en conxunto exercen un efecto sinérgico á recoñecida actividade antioxidante e fotoprotectora observada nos carotenoides. Como exemplo; as moléculas como o fitoeno e fitoflueno son precursores dos carotenoides maiores (beta-caroteno ou licopeno) e prodúcense en diversas froitas e hortalizas. O seu espectro de absorción cobre o rango UVB e UVA, de maneira respectiva, o que podería contribuír para os efectos fotoprotectores de alimentos ricos en carotenoides.

Xunto a elas están a luteína e xeaxantina, abundantes na xema de ovo e no millo, que mostraron o seu rol protector en enfermidades oculares pola súa capacidade de absorber o espectro de luz daniña para o ollo. Tamén se discute o potencial fotoprotector da vitamina E, moi abundante no xerme de trigo ou outros cereais e froitos secos (pipas de girasol, abelás e améndoas), alimentos fáciles de engadir ás ensaladas. Os aceites vexetais (de girasol, de millo, de oliva virxe extra) tamén son fonte concentrada da devandita vitamina.

Ensaladas para a praia: ideas saborosas e prácticas

Todas estas ensaladas deberían acompañarse dun alimento enerxético para que a receita sirva de prato único. A pasta (macarrones, espaguetis, espirais…), o arroz integral, o cuscús ou diversos legumes son o complemento idóneo.

Dieta fotoprotectora: un mes antes do verán

Aconséllase comezar cunha dieta rica en antioxidantes polo menos un mes antes da exposición ao sol

A renovación fisiológica da pel require o seu tempo, polo que se precisan varias semanas para conseguir os efectos protectores derivados da inxesta de carotenoides. Por esta razón, aconséllase planificar menús ricos en antioxidantes polo menos un mes antes da exposición máis prolongada ao sol, un mes antes do verán. Un estudo asinado por investigadores da Heinrich-Heine-Universität en Düsseldorf (Alemaña) advirte que a fotoprotección a través dos compoñentes da dieta tales como b-caroteno ou licopeno é moito máis baixa que a que se consegue mediante o uso de filtros solares de uso tópico. Con todo, aseguran que o achegue dietético óptimo de micronutrientes antioxidantes aumenta a defensa cutánea contra a radiación UV, compatible coa protección a longo prazo. Ademais, contribúe ao mantemento da saúde da pel e da súa aparencia, máis hidratada, tersa e brillante.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións