Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

As mellores tapas para o verán

As tapas máis saudables son aquelas máis lixeiras, que non inclúan ingredientes grasos nin salsas e si hortalizas frescas, peixes e mariscos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 08deAgostode2013
Img mejores tapas hd Imaxe: phb.cz

O tapeo é un costume nacional tan asentada no noso país, como coñecida fóra. Segundo Saborea España, asociación que ten por obxectivo promocionar a gastronomía como principal atractivo turístico, a “tapa e o tapeo son elementos diferenciais da gastronomía e sociedade española”. No Instituto Médico Europeo da Obesidade (IMEO) consideraron relevante este costume e publicaron unha lista coas mellores tapas do verán. A clave para que este picoteo acougue o apetito e sexa saudable está en escoller aquelas tapas máis lixeiras, libres de salsas grasientas e calóricas e que estean compostas por hortalizas frescas, peixes e mariscos. A continuación apúntanse sete.

Img mejores tapas
Imaxe: phb.cz

O sete tapas máis saudables do verán

Desde as 50 Kcal dunha “gilda” ás 250 Kcal dun frito ou unha ración individual de patacas bravas con salsa rosa. Escoller entre unha tapa ou outra fai a diferenza entre a boa (e saudable) costume de acougar o apetito e todo o contrario: que o “tapeo” sexa un mal hábito alimentario con exceso de calorías, graxas, sal e colesterol. No presente artigo, ademais de coñecer as tapas máis saudables, proponse suxestións e pequenos matices para facer que o picoteo sexa máis san e lixeiro aínda.

  • 1. Gilda. É unha banderilla con encurtidos como guindillas, pepinillo e oliva e unha conserva de peixe (polo xeral, un boquerón ou un taco de atún ou bonito), picados nun escarvadentes. Os encurtidos tomados antes dunha comida favorecen a secreción gástrica polo que predisponen ao estómago cara a unha mellor dixestión. Pódense considerar as tapas máis lixeiras de todas. Dentro das banderillas, outras propostas interesantes, aínda que máis proteicas, son a do taco de atún ou bonito aderezado con vinagreta, ou o medio ovo duro con gamba e oliva.
  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    2. Gazpacho. Unha cunca de gazpacho (150 ml) elaborado con tomate, pemento, pepino e aceite de oliva virxe prové ao corpo dunha boa dose de vitamina C, provitamina A, licopeno, vitamina E e selenio, todos eles compostos antioxidantes, ademais doutros nutrientes reguladores como folatos, magnesio e potasio. Tomado entre horas, é un aperitivo refrescante, hidratante e moi nutritivo. Sacia e despraza a outros aperitivos e bebidas menos equilibrados como snacks, refrescos ou bebidas azucaradas. Algunhas suxestivas versións do gazpacho son as que mesturan as hortalizas propias desta sopa estival con froitas como a sandía ou as cereixas. Sen tomate, pódese elaborar unha sopa fría tamén moi remineralizante como o gazpacho de leituga e espinacas. Hai quen confunden o gazpacho co salmorejo, aínda que este último só ten en común ao tomate como protagonista.

  • 3. Salpicón de marisco. A composición da receita de salpicón é moi particular e, en gran medida, a elección dos ingredientes responde os costumes hogareñas. Hai quen combinan peixes brancos cocidos como a pescada, o congro e o rape con marisco (lagostinos, gamba, polbo) e mesturan o conxunto con hortalizas troceadas (pementos, cebolleta fresca, tomate…) e unha vinagreta suave. A calidade dos ingredientes determinará a calidade gastronómica e nutricional do prato. As salsas rosas en abundante cantidade, así como os sucedáneos de peixe (palitos de cangrexo e similares) adoitan ser acompañantes habituais, que dan un sabor máis pronunciado ao prato pero empobrecen a súa calidade. Do uso equilibrado dos distintos ingredientes dependerá o mellor resultado.

  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    4. Sepia á prancha con allos. A familia dos cefalópodos inclúe á sepia, a lura, os chipirones, a pota e o polbo. O seu achegar proteico é elevado, o seu achegue enerxético é modesto, e é baixo o seu contido en graxas, aínda que o valor calórico pode variar de forma notable segundo o modo de cociñado. Á prancha ou ao forno e sen acompañamento de salsas graxas son as opcións máis aconselladas. En caso de dislipemia, estes mariscos teñen o inconveniente de que achegan entre 150-220 mg de colesterol por cada 100 gramos, cantidade que triplica ou cuadriplica ao dos mariscos de cuncha ou moluscos (mexillóns, ameixas, chirlas, berberechos ou recoiro).

  • 5. Mexillóns á vinagreta. Os moluscos son opcións máis adecuadas en caso de hipercolesterolemia en comparación cos crustáceos, como gambas ou lagostinos. A vinagreta é un condimento idóneo para non aumentar as calorías dun prato lixeiro de mexillóns elaborados ao vapor. O seu alto achegue de proteínas ten un rápido efecto saciante, polo que tomados de aperitivo acougan o apetito para chegar á comida principal sen necesidade para comer con ansias, de maneira impulsiva. Outras salsas que gornecen ben a estes moluscos son a salsa vermella picante (non apta para estómagos delicados), a salsa romesco, con viño branco ou en escabeche.

  • 6. Revolto de champiñóns. Nesta tapa, o ovo -fonte proteica de referencia- acompáñase de champiñóns, os vexetais de menor achegue enerxético. O resultado é unha tapa proteica, saborosa e nutritiva. Adoita acompañarse dunha rebanada de pan, que complementa en hidratos de carbono a ración e suma calorías.

  • 7. Cogomelos con allo e unha rebanada de pan. Preparadas coa cantidade xusta de aceite, os cogomelos ao ajillo son un aperitivo livián, saboroso, rico en fibra e un tanto saciante. Algunhas versións lixeiras e igual de saudables son os cogomelos á prancha ou as rehogadas con cebolleta fresca.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Na listaxe das tapas máis saudables tamén se inclúen outras propostas cun denominador común: o seu achegar proteico. Por exemplo, os pementos recheos de bacallau, o atún con pemento do piquillo ou o xamón con tomate.
Outros aperitivos non contemplados neste ranking son tanto ou máis recomendados para gozar con saúde dun entrante, como o melón con xamón, as gambas ao ajillo, os espetos ou os encurtidos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións