Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

As sardiñas

O peixe estival por excelencia é unha fonte natural de ácidos grasos omega 3 que axuda na prevención de enfermidades do corazón e dos vasos sanguíneos
Por maitezudaire 7 de Xullo de 2005

As sardiñas son peixes pelágicos, é dicir, que viaxan polas diferentes capas de auga. Estes peixes son comúns nos mares que bañan a península ibérica, xa que nadan polas augas cálidas e salgadas. Agrúpanse en grandes bancos na superficie mariña, e pódense divisar porque forman unha especie de mancha no mar producido polos seus movementos coordinados.

As virtudes nutritivas da sardiña

A sardiña inclúese dentro dos peixes azuis ou grasos, xa que posúe case 10 g de graxa por cada 100 g de porción comestible. Ademais destaca pola calidade da súa graxa, concentrada en ácidos grasos omega-3, así como polo seu elevado contido en proteínas, en torno ao 17%, e pola variedade de vitaminas e minerais. Entre as vitaminas atópanse algunhas do grupo B (B1, B3 e B12), as cales permiten o aproveitamento de os nutrientes enerxéticos (hidratos de carbono, graxas e proteínas). Ademais intervén en numerosos procesos de gran importancia funcional como a formación de glóbulos vermellos, a síntese de material xenético, a produción de hormonas sexuais, etc. A sardiña contén tamén cantidades significativas de vitaminas liposolubles (solubles en graxa) como a vitamina A, D e E. En canto aos minerais, a sardiña contén fósforo, calcio (máis abundante nas sardiñas en conserva que se comen con espiña), magnesio, potasio, ferro, zinc e iodo.

As sardiñas coidan o teu corazón

Os ácidos grasos poliinsaturados e en concreto o omega 3, abundantes nas sardiñas, son os responsables de moitas das propiedades saudables que presenta este peixe, xa que están relacionados coa prevención e o tratamento das enfermidades cardiovasculares como o infarto de miocardio e os accidentes cerebrovasculares. A causa principal destes trastornos é a aterosclerosis, enfermidade na que as graxas (principalmente colesterol), vanse depositando nas paredes das arterias facendo que o seu diámetro diminúa e que perdan elasticidade, de maneira que o sangue que circula por elas é cada vez menor, podendo chegar a provocar obstrución das arterias e infarto ou trombosis. O consumo de sardiñas para a prevención cardiovascular deriva da súa riqueza en omega-3, sustancias capaces de aumentar o HDL ou “bo colesterol” e reducir o LDL-c ou “mal colesterol”, así como o colesterol total e os triglicéridos sanguíneos, e de facer o sangue máis fluída.

Sardiñas contra as dores articulares

A partir dos ácidos grasos omega 3 prodúcense no corpo unhas moléculas chamadas prostraglandinas que son compostos químicos que impiden a produción de sustancias inflamatorias, moitas das cales son as responsables da inflamación e a dor en caso de artrite reumatoide. Por iso, unha dieta rica en ácidos grasos omega 3 -as sardiñas contéñenos en abundancia- podería mitigar a inflamación e o dor que acompañan ás enfermidades inflamatorias.

A cantidade recomendable de acedos omega 3 que se necesita para que o organismo experimente os beneficios citados é de 2 e 3 g semanais, e isto conséguese consumindo peixe azul (ración de 150 gramos), como as sardiñas, de 2 a 3 veces por semana.