Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

As sustancias e os alimentos que mellor sintan á microbiota

Algúns alimentos vexetais conteñen fibras e polifenoles que constitúen a comida perfecta paira as bacterias da microbiota intestinal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 26deOutubrode2021
nueves almendras avellanas microbiota Imaxe: jackmac34

Á nosa microbiota encántanlle os prebióticos. Estes compostos que teñen algúns alimentos vexetais equilibran e melloran a cantidade, a variedade e a actividade das bacterias que a conforman. É dicir, sintan ben, e en consecuencia, tamén a nós estas sustancias síntannos ben. A continuación dicímosche cales son e repasamos os alimentos que as conteñen e que, por tanto, deben estar presentes na nosa dieta.

Fibras altamente fermentables

Nos últimos anos multiplicáronse as investigacións ao redor das fibras solubles e os seus efectos beneficiosos sobre a saúde. Non somos capaces de dixerilas nin de asimilalas, polo que chegan ao intestino groso intactas e alí son fermentadas polas bacterias. Son, por tanto, prebióticos.

  • Pectinas (mazás, zanahoria). É a fibra máis fermentable e favorece a diversidade bacteriana. Para que alimenten nosa microbiota, estes alimentos teñen que estar cociñados, non crus.
  • Almidón resistente (patacas, boniatos, arroz e pasta). Neste caso, os alimentos deben ser cociñados primeiro e arrefriados despois. O obxectivo é que o almidón modifique a súa estrutura e sexa capaz de resistir o proceso dixestivo. Así se poderá fermentar e producir os ácidos grasos de cadea curta.
  • Mucílagos (sementes de liño e de chía). Se tomamos estas sementes tal cal, pasarán polo noso intestino e as excretaremos sen máis. Paira obter a súa fibra debemos remojarlas en auga e deixar que espese o líquido.
  • Fructooligosacáridos (espárrago, cebola ou allo porro). Son un tipo de fibra alimentaria soluble que destaca pola súa capacidade paira modificar a composición da microflora do colon.
  • Inulina (achicoria, allo, alcachofa ou plátano). Tamén son un tipo de fibra soluble que serve de alimento paira a microbiota intestinal.
  • Galactooligosacáridos (leite materno). Estimula o crecemento das bacterias boas no intestino do bebé, por iso engádese tamén nalgúns leites de fórmula.

Polifenoles

Atópanse en alimentos de orixe vexetal e destacan pola súa alta capacidade antioxidante. Tamén favorecen o desenvolvemento das bacterias beneficiosas.  Aínda que o viño e o aceite tamén os conteñen, só chegan ao intestino groso os que van acompañados de fibra, polo que nestes produtos perden os seus beneficios.

  • Froitos vermellos.
  • Froitos secos, sobre todo améndoas, noces e avellanas.
  • Cacao con máis do 85 % de pureza.
  • Especias, principalmente anís estrelado, menta seca, jengibre, cúrcuma e canela.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións