Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Así é unha dieta vegana correcta

Evita o consumo de ultraprocesados, prioriza os cereais integrais, toma produtos con proteínas vexetais e suplementa con vitamina B12, segundo criterio profesional
Por María Huidobro 23 de Febreiro de 2020
Dieta vegana

Un de cada dez españois rexeita en maior ou menor grao os alimentos de orixe animal co obxectivo de coidar o seu corpo. As dietas vexetais ofrecen moitas bondades, pero algúns dos produtos que permiten inxerir non son necesariamente sans. Non sempre vexetariano é sinónimo de saudable. Detectalos pasa por prestar atención á súa composición e desconfiar de certos ultraprocesados deseñados para substituír ingredientes prohibidos. Por iso dámosche varios consellos para que a túa dieta vegana sexa correcta.

En teoría, o crecemento da poboación vexetariana debería supor un aumento do consumo de froitas, verduras e legumes, pero a realidade non é así. A industria detectou un gran nicho de mercado nas indicacións veggie ou vegan e alagou os comercios con produtos destas características, pero sen mencións ao seu valor nutricional. Ocorre o mesmo que cos alimentos ultraprocesados non veganos: resulta imprescindible ler as etiquetas para coñecer que conteñen.

Os consellos para unha dieta vegana sa son similares aos que se darían para outra que permitise a carne:

  • Evitar o consumo de ultraprocesados.
  • Aumentar o consumo de legumes a catro racións á semana.
  • Inxerir, polo menos, tres racións de froita e dúas de verdura diarias.
  • Priorizar os cereais integrais.
  • Tomar produtos con proteínas vexetais (tofu).
  • Suplementar con vitamina B12, segundo criterio profesional.

En xeral, a alimentación vegana é unha elección correcta se os ingredientes vexetais dispoñibles combínanse de forma adecuada e inxérense na cantidade suficiente para cubrir as necesidades nutricionais. O consumo de froitas e vexetais sempre é positivo, pero, ao non inxerir carne e derivados, corremos o risco de sufrir un déficit de vitamina B12, unha nutriente clave para moitos procesos biolóxicos e que só achegan os alimentos de orixe animal. Este tipo de dietas sempre debe suplementarse con esta vitamina.

En canto aos nenos, hai que ter especial coidado, xa que a inxesta da vitamina B12 é importante para o seu desenvolvemento e crecemento. Se os menores non van inxerir ningún produto de orixe animal, teñen que porse en mans dun profesional da nutrición para que elabore unha dieta que complemente as súas necesidades nutricionais, e dun médico que indique a suplementación de vitamina B12.