Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

As verduras conxeladas na dieta da deportistas

O consumo diario de variedades vexetais como a espinaca, o brócoli ou as xudías verdes é clave pola súa riqueza en nutrientes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 09 de Febreiro de 2017
img_moviles funcionalidades desconocidas 1

A nutrición desempeña un papel significativo na preparación dun atleta. Trátase para comer o mellor posible para conseguir un rendemento óptimo, sen sufrir esgotamento físico e sen esquecer que o plan diario de alimentación dependerá de varios factores, como a hora e intensidade do adestramento, a duración dos exercicios ou o peso de cada persoa. O seguinte artigo explica cal é a importancia das verduras na dieta deportiva, que nutrientes achegan e como poden ser de especial utilidade as verduras conxeladas.

Imaxe: Maridav

Para conseguir o máximo rendemento ao realizar actividades deportivas, hai que ter moi presente a selección de alimentos que conforman a dieta. Unha boa nutrición pode marcar a diferenza no ritmo e a capacidade de esforzo que require cada proba deportiva.

Nesta liña, as verduras son alimentos reguladores fundamentais en calquera dieta, en especial na dos deportistas. O consumo diario de variedades como a espinaca, o brócoli, as xudías verdes ou os guisantes é clave pola súa riqueza en gran cantidade de vitaminas, minerais, fitonutrientes, fibra e auga. Ademais, estas verduras conteñen altos índices de:

  • Magnesio: participa na relaxación muscular e na formación de ATP , a molécula enerxética por excelencia.
  • Ácido fólico: necesario para a formación de glóbulos vermellos e axuda a unha mellor circulación sanguínea.
  • Vitamina B2: fundamental no metabolismo enerxético, é dicir, para o conxunto de reaccións químicas necesarias para a produción de enerxía e o mantemento da vida.
  • Vitamina K: destaca pola súa acción no coidado dos ósos e resulta indispensable en todos os procesos de coagulación e cicatrización.
  • Vitamina C: antioxidante e necesaria para a formación do tecido conjuntivo.
  • Calcio: vital para ósos sans e fortes.
  • Hierro: compoñente esencial da hemoglobina (proteína que transporta o osíxeno aos tecidos) e mioglobina (proteína que transporta o osíxeno no músculo).

Outros vexetais, como a coliflor ou o tomate, son ricos en vitaminas B8, importante no funcionamento do sistema nervioso e circulatorio e na produción de enerxía. A carencia de vitamina B8 provoca dor muscular e fatiga.

As verduras, por tanto, achegan multitude de nutrientes que melloran a recuperación do deportista e resultan imprescindibles para mellorar o estado do sistema inmunológico. Ademais, as froitas e verduras ocupan o segundo posto en importancia na pirámide alimenticia e, segundo as recomendacións da Organización Mundial da Saúde (OMS), débense consumir polo menos de tres a cinco racións diarias, xa que supoñen a base dunha dieta saudable.

Dentro da oferta e variedade no campo das verduras, destacan as conxeladas pola súa facilidade ao preparalas, porque achegan os mesmos micronutrientes que as verduras frescas, porque aforran tempo -indispensable para moitos deportistas que dispoñen de moi pouco- e porque chegan á mesa nas mesmas condicións e coa mesma calidade coa que son recollidas na horta, con todas as súas vitaminas e minerais. E é que grazas ao proceso de ultracongelación ao que son sometidas as verduras conxeladas, lógranse conservar os valores nutritivos e organolépticos destes alimentos.

Canto necesita comer cada deportista?

A cantidade de alimentos que necesita un deportista dependerá de diversos factores como a idade, a complexión física e o tipo de deporte que realice. A regra xeral é que é preciso consumir a cantidade de alimentos necesarios para repor a alta cantidade de enerxía que se queima en cada xornada deportiva.

Os especialistas recomendan, a aquelas persoas que practican deporte de forma profesional, inxerir alimentos cada tres horas, xa que mantén os niveis de glicosa en sangue, permite dispor da enerxía necesaria e evítase a sensación de fame que pode producir fatiga ou cansazo.

A cantidade de enerxía que proporciona un alimento mídese en calorías . A maioría das persoas necesitan entre 1.500 e 2.000 calorías ao día. Os deportistas aumentan esta cifra entre 1.000 e 1.500 calorías máis. Un deportista novo, aínda en pleno crecemento, precisa case 5.000 calorías ao día, se é que practica deporte de alto nivel.

Necesítanse 50 nutrientes esenciais, entre vitaminas, minerais, acedos grasos e aminoácidos. As vitaminas e minerais que o corpo precisa proveñen naturalmente dos alimentos, en especial das froitas e verduras. Comer variedade de verduras axuda a obter moitos dos nutrientes que require o organismo. Recoméndanse todas e é aconsellable tomalas de varias cores -verde, amarelo, branco, laranxa e vermello-, pois cada cor proporciona nutrientes específicos necesarios tanto para unha mellor recuperación como para unha mellor saúde.

Co obxectivo de concienciar á sociedade sobre a necesidade de incorporar as verduras na dieta diaria como hábito de vida saudable, a Asociación Española de Fabricantes de Vexetais Conxelados (ASEVEC) conta cun espazo en Internet que permite coñecer con profundidade e rigor o mundo das verduras conxeladas. Na páxina pódese ver o proceso de fabricación das verduras conxeladas, as zonas españolas onde se recollen as diferentes variedades, consellos de saúde e ata o mellor tratamento e uso na cociña para elaborar deliciosos pratos.

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións