Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

As verduras que se colleitan no inverno

Os vexetais da estación invernal, como as alcachofas ou o brócoli, teñen moitas propiedades beneficiosas para a saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 02 de Febreiro de 2018

As verduras conxeladas teñen a vantaxe de poder consumirse en calquera momento do ano. Con todo, convén coñecer cal é a tempada de cada alimento e en que época atópanse no seu estado óptimo de recolección, xa que así está asegurado que as vitaminas e os minerais que achegan estean intactos. Algunhas das verduras que se colleitan no inverno son o calabacín, os guisantes, as fabas, as xudías ou os pementos, aínda que, como se comenta neste artigo, desempeñan un papel moi importante as alcachofas, as espinacas e acelgas, a coliflor, as coles de Bruxelas e o brócoli.

A natureza é moi sabia e, por iso, en cada estación ofrece os alimentos que os humanos necesitan. O inverno é época de protexer o sistema inmunitario, por iso atópanse froitas e verduras moi ricas en vitamina C. Tamén son produtos abundantes en fibra, que equilibra a flora intestinal e é beneficiosa para o organismo, e en potasio, que regula a presión arterial e mellora a saúde cardiovascular.

As verduras conxeladas son frescas; recóllense no seu punto óptimo de maduración para someterse con rapidez ao proceso de ultracongelación. Este método permite que estes alimentos cheguen á mesa nas mesmas condicións e coa mesma calidade coas que son recollidas na horta. Todo o proceso de ultracongelación, desde que as verduras son colleitadas do horto ata que están envasadas, tarda menos de 24 horas; por tanto, están no seu momento óptimo de valor. Ademais, pódense conseguir fóra de tempada, xa que están ao alcance de todos, durante todo o ano.

Algunhas das verduras que se colleitan nesta época do ano son o calabacín, os guisantes, as fabas, as xudías ou os pementos. As seguintes que se analizan con máis detemento desempeñan un papel especial:

Alcachofas

Imaxe: Denira

A alcachofa colléitase entre xaneiro e abril. É unha hortaliza rica en fibra, potasio, magnesio e fósforo. Ademais, contén unha porcentaxe moi elevada de auga e achega poucas calorías. Unha das cualidades das alcachofas é que se poden comer crúas -en ensalada, con aceite e sal-, ao forno, fritas ou fervidas.

Acelgas e espinacas

Estas verduras recóllense durante os meses de inverno e fan honra ao seu nome pola cor, verde intenso, que as caracteriza. Este verde escuro indica que son moi ricas en provitamina A e, en especial, en ácido fólico.

Imaxe: alebloshka

As acelgas son unha das verduras con maior contido de folatos, que interveñen na produción de glóbulos vermellos e brancos e na formación de anticorpos do sistema inmunológico. Ademais, presentan un alto contido en magnesio, sodio, iodo, ferro e calcio. O mineral máis abundante é o potasio, necesario para a transmisión e xeración do impulso nervioso e para a actividade muscular normal.

As espinacas, aínda que se colleitan durante todo o ano, son un vexetal que perde as súas propiedades, se non se consome nun prazo curto. Por iso, a versión conxelada é a mellor forma de consumila, xa que así se garante que achegan case todos os nutrientes. Rica en betacaroteno e provitamina A, que prevén enfermidades dos ollos, fortalece o sistema inmunitario. Tamén é fonte de ácido fólico, beneficioso para a formación de tecidos e o sistema nervioso, e de vitamina B9.

Brócoli, coles de Bruxelas e coliflor

O brócoli, as coles de Bruxelas e a coliflor pertencen á familia das crucíferas, que están moi presentes durante os meses de inverno. Estas verduras caracterízanse polo seu cheiro cando son cociñadas, derivado dos seus altos compostos de xofre aos que se atribúen lle propiedades saudables.

Imaxe: nblxer

O brócoli é unha verdura de moi curta duración, pois perde os seus nutrientes en poucos días, polo que sempre é mellor compralo e conservalo conxelado. O brócoli é rico en fibra, vitamina C, vitamina A e niacina. Ademais, tamén contén minerais como o potasio e, en menores cantidades, calcio, sodio e magnesio. Pódese preparar de moitas maneiras e dise que é un dos alimentos máis saudables.

A coliflor trátase unha verdura da que só se come a cabeza. O seu principal compoñente é a auga, aínda que tamén presenta un alto contido en potasio e un baixo achegue en sodio, o que favorece a eliminación de líquido do organismo. Os ácidos grasos omega 3 e a vitamina K que posúe axudan a previr a inflamación crónica que desencadea condicións como artrites e dor crónica.

As coles de Bruxelas constitúen a maior fonte de vitamina C respecto das verduras da súa mesma familia. Son unha fonte interesante de folatos e, en menor proporción, de beta-caroteno e vitaminas do grupo B. Entre os minerais destaca a presenza de potasio, fósforo e iodo, así como cantidades discretas de zinc, calcio (de pobre absorción), magnesio e sodio. O contido de fibra insoluble é elevado, o que favorece a sensación de saciedade e o tránsito intestinal. Ademais, as coles son ricas en ácido cítrico, que potencia a acción beneficiosa da vitamina C.

Co obxectivo de concienciar á sociedade sobre a necesidade de incorporar as verduras na dieta diaria como hábito de vida saudable, a Asociación Española de Fabricantes de Vexetais Conxelados (ASEVEC) conta cun espazo en Internet que permite coñecer con profundidade e rigor o mundo das verduras conxeladas. Na páxina pódese ver o proceso de fabricación das verduras conxeladas, as zonas españolas onde se recollen as diferentes variedades, consellos de saúde e ata o mellor tratamento e uso na cociña para elaborar deliciosos pratos.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

ASEVEC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións