Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Atención á graxa trans

Para saber se un produto ten graxa trans débese comprobar, na súa etiqueta, se presenta graxas hidrogenadas ou parcialmente hidrogenadas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 25deAbrilde2007

ImgImagen: cnice
Hoxe en día sábese que o exceso de graxa saturada na dieta ten un efecto prexudicial para a saúde. Con todo, recentes estudos afirman que o efecto da graxa trans pode resultar aínda máis perigoso. A industria alimentaria para elaborar determinados produtos como snacks, galletas, pastelería ou produtos precocinados utiliza diferentes tipos de aceites e graxas. Nalgúns casos empréganse aceites de oliva, girasol ou soia; noutros casos aceites de coco e de palma ou ben graxas hidrogenadas ou parcialmente hidrogenadas. Entón, De onde xorden as graxas trans? Que ocorre se se abusa delas?

Que é a graxa trans?

A graxa trans aparece como resultado de engadir hidróxeno a algúns aceites vexetais, un proceso químico chamado hidroxenación. Concretamente, este proceso consiste en inxectar hidróxeno aos ácidos grasos poliinsaturados dos aceites de sementes como o de girasol ou o de soia, obtendo así o que se coñece como graxas hidrogenadas ou parcialmente hidrogenadas. O que en realidade sucede é que parte das graxas poliinsaturadas transfórmanse en graxas saturadas. Desta forma modifícase o aspecto físico dos aceites, que pasan de líquido a estado sólido. No momento en que a configuración da graxa vese modificada é cando se fala de graxas trans. Por tanto, non todas as graxas hidrogenadas contéñenas. Nesta transformación, os aceites vexetais enriquécense en graxas saturadas, que consumidas en exceso poden provocar graves consecuencias para a saúde.

A incorporación deste tipo de graxas fai que aumente a vida útil dos produtos nos que se emprega este proceso, potencia o seu sabor e mellora a súa textura. Ademais, a adición de graxas hidrogenadas aos produtos abarata os custos, algo que comporta beneficios para a industria alimentaria.

Que alimentos conteñen graxa trans?

Para identificar se un produto contén ou non graxa trans débese atender á información que ofrece a etiqueta do produto. Na lista de ingredientes é onde se indica se o produto ten graxas hidrogenadas ou parcialmente hidrogenadas (indicativo de que o produto podería conter graxas trans).

O abuso graxa trans ten efectos negativos a longo prazo como o aumento do colesterol, o atraso na maduración do cerebro e un maior risco de diabetes 2

Evitar as graxas trans é realmente difícil, xa que forman parte de moitos alimentos. Atópanse con frecuencia en snacks e aperitivos salgados (flocos de millo ou patacas fritas), produtos precocinados (empanadillas, croquetas, canelones ou pizzas), galletas, margarinas e pastelería industrial. Así, non hai que esquecerse de consultar as etiquetas se se consomen estes produtos con frecuencia. No entanto, algunhas clases de margarinas que foron sometidas a procesos de hidroxenación conseguiron reducir en gran medida a cantidade de graxas trans da súa composición.

O abuso destas graxas

No marco dunha dieta equilibrada o consumo ocasional de produtos que inclúen graxas trans non vai provocar consecuencias negativas para a saúde. O problema radica no abuso destes produtos, xa que ademais de provocar un aumento de peso vai supor un risco para a saúde. Co paso dos anos son cada vez máis os estudos que determinan as consecuencias que ten un exceso de graxas trans na dieta, aínda máis graves que as que producen as graxas saturadas. O maior problema é que os seus efectos se producen a longo prazo.

A principal consecuencia, coñecida desde hai anos, é a súa influencia sobre o colesterol. Abusar deste tipo de graxas contribúe a aumentar os niveis de colesterol e de triglicéridos en sangue, o que provoca un maior risco de sufrir enfermidades cardiovasculares. Concretamente, fan que diminúa o colesterol “bo” ou HDL e elevan o “malo” ou LDL.

Con todo, o colesterol non é o único afectado pola presenza das graxas trans. Tamén poden atrasar o crecemento e a maduración do cerebro. E é que as graxas son esenciais, xa que forman parte da membrana das células, e a presenza das mesmas pode levar ao organismo a formar paredes celulares defectuosas.

Os ácidos grasos trans tamén parecen aumentar o risco de diabetes tipo 2 en mulleres, segundo os resultados dun estudo aparecido no American Journal of Clinical Nutrition, asinado por investigadores da Universidade de Harvard, en Estados Unidos.

Control do consumo

ImgImagen: cnice
En definitiva, as graxas trans son aínda máis prexudiciais para a saúde que as graxas saturadas propias da carne, a manteiga e dalgúns produtos lácteos.

Por tanto, é recomendable revisar a etiquetaxe dos alimentos e non abusar daqueles que conteñan este tipo de graxas. Convén substituílos por repostaría caseira que, aínda que tamén presenta un importante contido calórico, poden prepararse con graxas saudables como aceite de oliva ou girasol, e poden incluír ingredientes tan saudables como a froita ou os lácteos.

Desde a páxina de CONSUMER EROSKI pódese acceder a varias alternativas á pastelería industrial, tanto doces como salgadas.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións