Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Auga, hidratación e saúde

Beber cando se ten sede é suficiente paira compensar a perda de líquidos, excepto en situacións extremas de calor e humidade

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 13deXullode2010

A auga é un compoñente esencial paira a vida. Debe achegarse una cantidade suficiente de líquidos coa alimentación paira favorecer as accións fisiológicas e compensar as perdas, que aumentan en ambientes de calor, co exercicio e en determinadas enfermidades e trastornos pasaxeiros como as gastroenterites. Estes son parte dos argumentos que serviron de base paira dar forma á “Declaración de Zaragoza”, que recolle una serie de recomendacións en torno ao consumo de auga, infusións, bebidas estimulantes, refrescos azucarados, bebidas lácteas e outros elementos líquidos da nosa dieta. A comisión de expertos da Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC) e o Observatorio da Nutrición e Actividade Física culminaron a iniciativa co desenvolvemento dun decálogo e una pirámide da hidratación saudable.

Hidratación saudable

/imgs/2010/07/beber-auga.xl1.art.jpg

Como recoñecemento á importancia da auga no ámbito da saúde, así como noutras dimensións, como a gastronómica, a estética, a lúdica e a cultural, a Sociedade Española de Nutrición Comunitaria promove a “Guía paira una Hidratación Saudable”. A publicación abarca informacións craves sobre os requirimentos básicos de auga e a hidratación en situacións fisiológicas especiais, como é o caso das persoas maiores, a etapa infantil e xuvenil, o embarazo ou a práctica de actividade física.

Ademais, os autores configuraron una “Pirámide da hidratación saudable” a modo de guía, similar á exposta paira a Alimentación Saudable e a Actividade Física Saudable. No deseño da pirámide, trataron de buscar un equilibrio entre todas as fontes de líquidos que poden formar parte da alimentación habitual.

A Pirámide da hidratación reflicte a frecuencia de consumo recomendada de diferentes bebidas, ademais da augaOptouse por clasificar as diferentes bebidas e organizáronse en distintos niveis, a partir da frecuencia de consumo recomendable, de maneira que as bebidas situadas na base serán as de consumo habitual frecuente e as situadas cara ao vértice serán as opcionais ou de consumo esporádico.

Paira a clasificación das bebidas e a súa posterior escenificación na pirámide da SENC, os autores declaran que consideraron os criterios seguintes: a cantidade de enerxía e de nutrientes achegados por 100 ml, a contribución á inxesta total de enerxía e ao peso corporal, a contribución á inxesta diaria de nutrientes esenciais, a evidencia de efectos beneficiosos paira a saúde e dos efectos prexudiciais, así como a capacidade de hidratación e equilibrio hidrosalino.

/imgs/2010/07/piramide-hidratacion3.jpg

Grupo 1. Augas minerais, augas de manancial ou de billa de baixo contido salino.

Grupo 2. Augas minerais ou da billa con maior contido salino. Bebidas refrescantes sen azucre/acalóricas. Té ou café sen azucre.

Grupo 3. Bebidas con certo contido calórico e nutrientes de interese. Zumes de froitas naturais. Zumes de verduras (tomate, gazpacho…) e caldos. Zumes comerciais a base de froita (100%). Leite ou produtos lácteos baixos en graxa sen azucre. Leite ou produtos lácteos con azucre e substitutos de leite. Cervexa sen alcol. Bebidas paira deportistas. Té ou café con azucre.

Grupo 4. Bebidas refrescantes carbonatadas ou non, endulzadas con azucre ou fructosa.

Paxinación dentro deste contido


RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións