Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Aumentar as defensas de forma natural

Moitos alimentos conteñen sustancias capaces de estimular o sistema inmunológico
Por EROSKI Consumer 30 de Novembro de 2004

É ben sabido que levar a cabo unha alimentación sa, variada e equilibrada, axuda a previr a aparición dalgunhas enfermidades, ademais de xogar un papel fundamental no mantemento da saúde. Por iso é importante lembrar que moitos alimentos son fonte de innumerables sustancias capaces de axudar ao sistema inmune a desenvolver as súas funcións.

Alimentos que potencian as defensas do organismo Ao longo da vida existen épocas nas que por diferentes motivos, as defensas poden verse mermadas. Nestes casos nada mellor que ofrecer ao corpo unha boa cantidade de vitaminas como a A, C e E, e de minerais entre os que destacan o ferro, o zinc, o selenio e o cobre.

A vitamina C posúe unha importante capacidade para aumentar as funcións do sistema inmunológico xa que favorece a produción de interferón, un factor celular que interfere na capacidade dos virus para infectar as células. Tamén participa na formación de colágeno, un compoñente esencial das membranas celulares, polo que contribúe ao mantemento das barreiras naturais contra as infeccións. Ademais, o déficit de vitamina C fai que as células encargadas da destrución de microorganismos non poidan dirixirse cara a eles para destruílos.

A vitamina E tamén posúe a capacidade de potenciar as defensas do organismo, de feito varios estudos afirman que en humanos a reposta do sistema inmunológico aumenta tras a administración de vitamina E. En o caso da vitamina A, esta representa un papel moi importante en a defensa fronte ás infeccións e no bo mantemento das mucosas. Observouse que unha deficiencia desta vitamina provoca alteracións en o número de linfocitos (células responsables da resposta inmunitaria), así como unha diminución da resposta inmune, unha alteración das mucosas e un aumento na susceptibilidade ás infeccións. Tamén se observaron alteracións nas funcións do sistema inmune como consecuencia dunha deficiencia de vitaminas do grupo B debido a unha diminución na produción de anticorpos.

Dentro dos minerais, o ferro xoga un papel importante xa que a súa deficiencia pode afectar á proliferación celular e por tanto diminuír a resposta inmune. Doutra banda, unha falta de selenio fai que diminúa a actividade bactericida e a resposta dos anticorpos fronte a certos tóxicos. O cobre é un axente antiinflamatorio e antiinfeccioso, aínda que neste caso é difícil que teña lugar unha deficiencia xa que o cobre atópase amplamente distribuído en diferentes alimentos e o corpo necesítao en cantidades moi baixas.

Estas vitaminas e minerais atópanse en gran variedade de alimentos, se ben os ricos por excelencia nestes micronutrientes son as froitas, as verduras e as hortalizas. Entre as froitas atópanse algunhas tan coñecidas e consumidas como a piña, o melón, as fresas ou as laranxas, e outras tan exóticas e orixinais como o mango, o caqui ou a guayaba. Dentro do grupo de verduras e hortalizas destacan o pemento, o tomate, as verduras da familia da col, a cenoria e as verduras de folla verde en xeral, polo que as ensaladas e pratos de verduras variadas poden resultar unha fonte inigualable de vitaminas e minerais.

Existen ademais outros alimentos que tamén poden contribuír ao mantemento das funcións inmunitarias como é o caso dos cereais de gran enteiro, os froitos secos ou o aceite de oliva, rico en vitamina E, así como os legumes, boa fonte dalgúns minerais como o zinc.

E ademais… Existen plantas con propiedades moi interesantes das que nos podemos aproveitar por exemplo a equinácea, o espino albar, as follas de grosello, o tomiño, o escaramujo, a alfalfa ou a genciana, xa que axudan a reforzar a inmunidade. Con elas pódense elaborar saborosas e reconfortantes infusións.

No entanto, existen outros moitos factores que inflúen sobre o estado de nosas defensas e que convén ter en conta. Algúns deles como a falta de descanso ou a tensión, supoñen un dos principais inimigos do sistema inmunitario. Ademais apenas existe tempo para facer un pouco de exercicio, e pola contra o consumo de sustancias tóxicas como o tabaco ou o alcol vai en aumento, polo que as defensas ven afectadas de forma negativa.