Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Baixadas de azucre en persoas non diabéticas

Aínda que hai varias causas que poden provocar unha hipoglucemia, as recomendacións dietéticas para liquidala son sempre moi parecidas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 26deAbrilde2007

ImgImagen: cnice
Hai persoas que sofren ou sufriron algunha vez hipoglucemias ou baixadas de azucre en sangue sen chegar a ter unha diabetes, o que se coñece como hipoglucemia reactiva. Esta síndrome hipoglucémico dáse sobre todo en adultos novos, máis concretamente en mulleres. Polo xeral comeza como consecuencia un desequilibrio emocional, asociado a tensión e ansiedade, e os seus síntomas aseméllanse aos dunha baixada de azucre.

Que é a hipoglucemia reactiva?

Unha hipoglucemia é un trastorno que pode experimentar unha persoa diabética. As hipoglucemias reactivas danse en persoas que non chegaron a desenvolver unha diabetes. O concepto de hipoglucemia reactiva, en cambio, refírese a un estado de cansazo e debilidade que padece unha persoa a consecuencia duns niveis de glicosa en sangue por baixo dos seus valores normais.

A hipoglucemia diabética aparece como consecuencia do xaxún, dun exceso de actividade física ou dunha dose excesiva de insulina ou antidiabéticos orais. As súas consecuencias poden chegar a ser moito máis graves (ata chegar ao coma diabético) que as da hipoglucemia reactiva, cuxos síntomas son máis leves. Por exemplo, en reactívaa os niveis de insulina non afectan, xa que adoitan ser normais. Así, o malestar que provoca remóntase facilmente con alimentos ricos en carbohidratos sexan do tipo que sexan. Con todo, na hipoglucemia diabética, son necesarios alimentos ricos en azucres simples.

A hipoglucemia matutina, a máis habitual, padécese normalmente como consecuencia de non incluír hidratos de carbono na cea

Despois dunha comida onde se incluíron alimentos ricos en hidratos de carbono, ben sexan simples (froita, azucres, doces ou pastelería) ou complexos (cereais e derivados, legumes ou patacas), aumentan os niveis de glicosa no sangue. Ao cabo dunhas horas prodúcese un descenso destes niveis, máis ou menos rápido en función do tipo e a cantidade de alimentos inxeridos. En persoas hipoglucémicas o descenso de glicosa que se produce ao cabo dun tempo é máis brusco que o que se dá noutras persoas, de aí a aparición dunha serie de síntomas que producen malestar. Este é un dos motivos polos cales as persoas que sofren hipoglucemias deben distribuír a inxesta total diaria en 5 ou 6 tomas para evitar estas baixadas de glicosa.

Síntomas e consellos nutricionais

A hipoglucemia pode producirse en calquera momento do día. Unha das máis coñecidas é a hipoglucemia matutina, é dicir, durante a mañá, unha das causas da cal adoita ser saltarse a cea o día anterior ou non incluír na mesma alimentos ricos en hidratos de carbono. Aínda que despois o almorzo á mañá seguinte sexa completo, son moitas as posibilidades de sufrir unha baixada de azucre a media mañá.

É conveniente porse en mans de nutricionistas, que transmitirán as pautas de alimentación adecuadas para previr as hipoglucemias

Os síntomas que van unidos a unha hipoglucemia reactiva teñen relación co sistema nervioso e o cerebro, debido a que a glicosa é o seu sustento principal. Debilidade, fatiga, irritabilidad, nerviosismo, falta de concentración, sudoración, mareos, náuseas, tremores ou ansiedade son algunhas das súas manifestacións. Todas estas sensacións van remitindo de forma espontánea ou melloran rapidamente se se toman alimentos ricos en carbohidratos.

Para evitar hipoglucemias reactivas, unha das primeiras medidas que se deben adoptar é incluír carbohidratos na cea e no resto das comidas, en cantidade sempre proporcional ás calorías de cada inxesta. Para iso é conveniente porse en mans de expertos en nutrición, que serán quen poderán transmitir as pautas e as recomendacións máis adecuadas.

Ademais dos consellos nutricionais, é necesario practicar exercicio físico de forma suave e regular para normalizar os niveis de glicosa.

Un menú adecuado

O seguinte menú contén unha repartición equilibrada dos hidratos de carbono en cada unha das tomas do día:

Almorzo:
-Vaso de leite con cereais de almorzo
-Un kiwi

Media mañá:
-Café con leite e azucre
-Galletas

Comida:
-Acelgas con pataca
-Linguado ao forno con champiñóns
-Iogur azucarado
-Auga e pan

Merenda:
-Unha froita

Cea:
-Ensalada de leituga, cebola e tomate
-Tortilla de patacas
-Queixo fresco
-Auga e pan

Recena:
-Unha froita

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións