Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Batidos de verán: coados pola froita!

Antes de trocear unhas fresas e lanzalas con alegría á licuadora, toma nota destes consellos gastronómicos e nutricionais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 21deXuñode2019

Xuño é a antesala das vacacións de verán e, tamén, de varias tentacións para o padal. O mes dos días longos, as tardes cálidas e as noites tépedas condúcenos a unha nova estación na que reinan algunhas das froitas máis apetecibles do ano. A partir destas semanas, as fruterías transfórmanse nun festival de propostas naturais que nos seducen coas súas cores vibrantes e o seu perfume dulzón. Ademais de mellorar os nosos almorzos, merendas e sobremesas, moitas das froitas estivais préstanse para elaborar deliciosos refrescos, licuados e batidos caseiros.

Img colados por fruta
Imaxe: AndrewLozovyi

É difícil resistirse ao que sabe rico, en especial cando é atractivo e está presentado con mimo. Un batido de froitas colorido, espumoso e recentemente feito cumpre con esta premisa, e máis se nolo ofrecen ben fresco, nun bonito vaso de cristal, cando aperta a calor. Tentador? Desde logo. Fácil de facer? Tamén. Pero antes de trocear unhas fresas -ou unhas cereixas, unhas nectarinas, unhas ciruelas…, sen óso- e lanzalas con alegría á licuadora, hai algúns segredos (nutricionais e gastronómicos) que deberías coñecer.

Teñen froita, pero non son froitas

Img refrescos sin azucar alcohol hd
Imaxe: ehaurylik

Deixémolo claro desde o principio: non hai mellor maneira para comer a froita que a bocados, enteira. Ningún zume, batido ou licuado, por moi caseiro que sexa, pode substituír a unha peza de froita ao natural, e isto é así por diversas razóns.

A principal ten que ver co azucre. Unha cousa é inxerir os azucres naturalmente presentes nas froitas, masticándolas, e outra moi distinta, liberar eses azucres das súas celas vexetais e bebérnolos. O noso organismo non os recibe igual nin os procesa da mesma maneira. Como advirte a Organización Mundial da Saúde (OMS), o consumo habitual de azucres libres favorece algúns problemas de saúde, entre os que destacan o sobrepeso, a diabetes de tipo 2 e a carie dental.

Que máis debemos saber desde o punto de vista nutricional? Que as froitas perden parte da súa fibra cando se licúan (cando se espremen, pérdena toda), o que lles resta capacidade para saciarnos. Isto nótase sobre todo cos zumes: se comes, por exemplo, unha laranxa sentirás máis saciado que se bebes o zume de dous (as que se necesitan para encher un vaso). Así, non só inxerirías o dobre de calorías e azucres, senón que, ademais, probablemente acabarás acompañado a bebida con algo (un bocadillo, unhas galletas, un croissant…) porque o zume, por si só, non chea. É un cambio substancial.

Isto non significa que debamos privarnos do pracer de beber un zume ou un batido de froitas. Tan só que o seu consumo debe ser ocasional, para gozar como algo especial en lugar de facelo todos os días. Ademais, como veremos a continuación, non todos os refrescos caseiros son iguais.

Breve dicionario de bebidas

Img batido helado cerezas hd
Imaxe: Kate_Smirnova

Ademais do zume tradicional, que se obtén espremendo ou majando as froitas, existen os licuados e os batidos. En que se diferencian? Na textura e na composición. O licuado é un zume de froita ao que se lle engaden outros ingredientes líquidos, como leite, auga ou bebidas vexetais. O batido, en cambio, faise mesturando a froita triturada (non espremida) con outros elementos que poden ser líquidos ou non (desde auga e leite ata iogur, froitos secos ou xeado). A textura será máis ou menos espesa segundo que lle agreguemos ao batido, pero sempre terá unha consistencia máis densa que un licuado e un zume. Á súa vez, ao conservar anacos de froita (coa súa pulpa, a súa fibra e mesmo a súa pel) encheranos máis.

As combinacións son infinitas e acertar é cuestión de probar e de gustos, pero aquí van algúns exemplos moi ricos:

  • Zume de laranxa e cenoria. Un vaso (200 ml) de zume de laranxa achéganos, ademais de potasio e vitamina C, ao redor de 86 kcal e 20 g de azucre. A mesma cantidade de bebida, pero mesturando zume de laranxa e de cenoria (100 ml de cada unha), segue brindándonos vitamina C e potasio, pero reduce o azucre nun 25 % e contén unha importante cantidade de betacarotenos, precursores da vitamina A (tan beneficiosa para a pel nos días de sol).
  • Licuado de pexego. Se o facemos con auga, un vaso de licuado de pexego ten, aproximadamente, 65 kcal e 15 g de azucre. Se utilizamos leite desnatada, estes valores aumentan (100 kcal e 20 g de azucre), pero tamén o fan outros nutrientes. O contido de calcio, por exemplo, multiplícase por dez. Os ingredientes froiteiros son a elección: quen di pexego di nectarinas, albaricoques, ciruelas, cereixas…
  • Batido de plátano e fresas. Un plátano (80 gramos) e un puñado de fresones ou fresas triturados con auga poden transformarse nun batido lixeiro de 80 kcal e 14 g de azucre, rico en potasio, acedo fólico, calcio e vitamina C. Ademais, conterá fibra dietética (que nos outros dous exemplos está ausente). As cantidades e proporcións poden variar segundo os teus gustos (para que quede máis espeso ou máis líquido). E os ingredientes (máis aló das froitas que elixas) tamén modifican o resultado final. Por exemplo, se utilizas 100 gramos de xeado de crema en lugar de auga, o batido terá catro veces máis calorías e case o triplo de azucre. Máis que unha bebida, unha sobremesa.

Consellos con moito mollo

Img que es smoothie hd
Imaxe: TeriVirbickis
  • Utensilios. Para facer zume, se non tes unha prensa, podes valerche dun morteiro e un rallador, ademais do exprimidor (para cítricos). Por exemplo, ralla unhas cenorias, ou corta uns trocitos de piña, envólveos nun pano fino (e limpo) e apértao para extraer o mollo. Para os batidos, unha batidora (de vaso ou de man) é perfecta.
  • Usa froitas maduras. Canto máis maduras, mellor. Os licuados e batidos son unha solución práctica e rica para darlle saída a esas pezas que se quedaron un pouco pasadas, e así evitar tiralas.
  • Lávaas ben. A fina pel de moitas froitas de tempada pódese incorporar aos batidos. Albaricoques, pexegos, paraguaios, ciruelas… Non fai falta pelalas: lávaas ben, quítalles o óso e listo!
  • Non engadas azucre (de ningún tipo, nin sequera mel ou siropes). As froitas en zume ou batido xa conteñen todo o azucre libre que necesitas. Outros ingredientes, como o leite e o xeado, tamén conteñen carbohidratos.
  • Mellor frescas que frías. Cando os alimentos e as bebidas están demasiado fríos, cústanos máis percibir todo o seu sabor e dulzor. Para apreciar as bondades da froita, serve estes licuados e batidos frescos, pero non fríos.
  • Demasiada sede? Primeiro auga. Se sentes moita sede, a mellor bebida para acougala é a auga. Os zumes, licuados e batidos son para beber máis lentamente, gozando do seu sabor.
  • Contra o aburrimento, cor. Se queres animar unha xerra de auga fría, engádelle unhas rodajitas de lima, laranxa ou limón, ou unhas hojitas de menta ou hierbabuena.

Img portada 06 19
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

batido fruta-gl zume

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións