Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Bebidas hipertónicas: enerxía en forma de hidratos de carbono

A hidratación hipertónica só se aconsella cando se desenvolven exercicios prolongados a baixas temperaturas: non se súa apenas, pero gástanse carbohidratos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 05deAgostode2008
Img ciclista Imaxe: Oquendo

A práctica de exercicio físico provoca provoca transpiración. A suor ten como función equilibrar a temperatura corporal, aínda que leva unha perda de auga e electrolitos. A cantidade e tipo de líquido que o deportista necesita tomar para compensar a dita perda de auga e electrolitos depende da duración e intensidade do exercicio e tamén das condicións climatolóxicas (temperatura e humidade relativa).

Existen no mercado infinidade de marcas comerciais que fabrican diversas bebidas para deportistas. En xeral, pódense clasificar en tres tipos: as bebidas hipotónicas , as isotónicas e as hipertónicas. As primeiras son aquelas que presentan unha concentración de solutos (sustancias disoltas no líquido) inferior á do plasma sanguíneo, é dicir, están menos concentradas que o plasma. As isotónicas posúen unha concentración de solutos igual á do plasma, mentres que no caso das hipertónicas esta concentración é superior.

Bebidas hipertónicas: que son?

A cantidade e tipo de bebida necesaria depende da duración e intensidade do exercicio e das condicións climatolóxicas
As bebidas deseñadas particularmente para a práctica de exercicio físico posúen uns compoñentes en común; auga, hidratos de carbono e electrolitos (sodio, potasio, fósforo e cloro). As bebidas hipertónicas presentan unha elevada concentración de sustancias disoltas no líquido, en concreto a súa concentración é superior ao 10%. Debido a esta característica, o organismo libera auga para diluír este líquido inxerido ata que chegue a ser isotónico, é dicir, de igual concentración que o plasma.

A consecuencia da secreción orgánica de auga, o deportista pode sufrir problemas gastrointestinales como diarrea e vómitos, o que favorecería a deshidratación con graves resultados. Por tanto, as bebidas hipertónicas non están aconselladas en situacións nas que fai moita calor ou o deportista súa en exceso.
Como e cando

Cando a perda de suor non é alta e, por tanto, non é necesario tomar moitos líquidos, pero hase de achegar enerxía en forma de hidratos de carbono, as bebidas hipertónicas si son unha opción apropiada. Se nesta situación, no canto de tomar unha bebida hipertónica, o deportista decántase por unha isotónica ou unha hipotónica (de concentración inferior ao 6%, como a auga), non recibe a cantidade suficiente de hidratos de carbono e corre o risco de sufrir un desfalecemento.

Por iso, as situacións nas que se recomenda a inxesta de bebidas hipertónicas son aquelas en as que leva a cabo un exercicio prolongado a baixas temperaturas, non se súa en exceso, e non é necesario un achegue excesivo de líquido, pero si de hidratos de carbono que compensen o gasto de enerxía.

TIPOS DE BEBIDAS

Img bebidaenergetica1
As bebidas deportivas teñen compoñentes comúns: auga, hidratos de carbono simples (glicosa, fructosa, glicosa) ou complexos (polímeros de glicosa, maltodextrinas) e electrolitos (sodio, potasio, cloro, fósforo, magnesio e calcio). Algunhas marcas inclúen vitaminas e aditivos colorantes, aromatizantes e edulcorantes. A diferenza entre unhas e outras estriba principalmente no grao de concentración dos seus compoñentes. Por iso, ademais das bebidas hipertónicas, existen distintos tipos de bebidas, isotónicas e hipotónicas.

Bebida isotónica: este tipo de bebidas contén azucres e electrolitos á mesma presión osmótica que o sangue (330 miliosmoles/litro -mmosml/l-). Cando dúas solucións teñen a mesma presión dise que son isosmóticas ou isotónicas. Por esta razón, o líquido sae do estómago, pasa ao intestino onde é absorbido e de aí vai ao torrente sanguíneo sen dificultade, o que favorece a rápida e óptima asimilación dos seus compoñentes. Se o exercicio é intenso, o ambiente é caloroso ou se súa moito, tomar unha bebida isotónica axuda a repor líquidos, electrolitos (sobre todo sodio e cloro) e enerxía (glicosa), perdidos durante o esforzo.

Axuda a atrasar a fatiga, evitar lesións por calor (cambras e síncope), mellorar o rendemento e acelerar a recuperación. As bebidas isotónicas serven tamén para acelerar a recuperación en caso de diarrea, xa que ao ser a súa composición similar ao soro oral, que se vende en farmacias, e polo seu agradable sabor adoitan ser mellor toleradas. Poden converterse na mellor forma de beber líquidos para quen son reticentes a beber auga soa, como nenos e anciáns.

Bebidas hipotónicas: nestas bebidas a concentración de partículas por unidade de volume é inferior á do plasma sanguíneo (menor presión osmótica). A auga é o mellor exemplo de bebida hipotónica, salvo as moi ricas en sales. En xeral, tras exercicios moderados que duran menos dunha hora non é necesario un achegue extra de electrolitos; é suficiente beber simplemente auga antes, durante e despois do exercicio para conseguir unha adecuada hidratación. A auga, en combinación cunha dieta equilibrada, xa proporciona ao organismo a hidratación suficiente e os niveis necesarios de electrolitos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións