Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Bebidas isotónicas: 7 recomendacións de uso e consellos de compra

Non todas as bebidas para deportistas son eficaces e ningunha delas é recomendable para consumir como refrescos. Contámosche cando e como bebelas, e en que debes fixarche para elixir

bebidas para deportistas como elegir

Para evitar a deshidratación e as súas consecuencias durante a práctica deportiva intensa ou prolongada, é necesario seguir unha rutina adecuada de hidratación. Esta debe comezar antes do exercicio, para non empezar con carencias; seguir de forma regular durante o desenvolvemento, para manter a hidratación e o achegue de enerxía; e continuar despois da súa finalización, para repor as perdas de auga, sales e hidratos de carbono. O idóneo é consumir un grolo destas bebidas (uns 150-250 ml) cada 15 minutos.

O máis importante destas bebidas é a composición (se se axustan aos criterios recomendados ou non), pero tamén hai que considerar outros aspectos que poden parecer banais e que en realidade non o son, como o sabor e a temperatura de consumo. É importante que a bebida resulte apetecible ou polo menos que o seu sabor non cause rexeitamento. Por iso utilízanse ingredientes como edulcorantes, aromas e colorantes. Tamén é recomendable que a súa inxesta nos “anime” a beber (a presenza de sal pode estimular a sensación de sede) e, en definitiva, que sexa fácil de beber. Para axudar a iso recoméndase que a bebida se tome a uns 15-21 ºC, o cal facilita ademais o baleirado gástrico e a absorción.

7 consellos de uso das bebidas para deportistas

  • 1. As bebidas deportivas están destinadas unicamente á práctica de actividades deportivas intensas ou prolongadas no tempo (máis dunha hora de duración). En caso de actividades moderadas ou de curta duración, é suficiente con beber auga.
  • 2. Estas bebidas non deben utilizarse para o consumo recreativo, fóra do ámbito deportivo. Nese contexto son insanas debido ao seu contido en azucres engadidos e sal.
  • 3. É necesario seguir unha adecuada rutina de hidratación, tomando unha cantidade adecuada de forma regular e frecuente, antes, durante e despois da actividade física.
  • 4. Recoméndase beber uns 150-200 ml cada 15-20 minutos, pero inxesta e frecuencia deben adaptarse ás necesidades de cada situación, segundo factores como o tipo de actividade física, a climatoloxía, a fisionomía de cada persoa, etc. (normalmente uns 6-8 mililitros por quilogramo de peso corporal e hora de exercicio).
  • 5. É aconsellable ter en conta aspectos como o sabor e o formato de presentación para elixir os que mellor se adaptan aos nosos gustos e necesidades.
  • 6. En caso necesario, convén buscar un adecuado asesoramento profesional.
  • 7. É recomendable facer probas durante os adestramentos para atopar a bebida que mellor nos encaixa e, sobre todo, para practicar a rutina de consumo, de modo que consigamos repor auga, sales e enerxía sen carencias e sen sufrir molestias gastrointestinales.

Bebidas isotónicas: consellos de compra

Non todas as bebidas deportivas son eficaces. Deben cumprir unha serie de requisitos en canto a composición:

  • Achegar de enerxía entre 80-350 kcal/l.
  • Polo menos o 75 % da enerxía debe proceder de hidratos de carbono de alto índice glucémico.
  • A concentración de sodio debe estar entre 460-1.150 mg/l.
  • A concentración de hidratos de carbono debe atoparse entre o 6-9 %.
  • É recomendable que conteñan unha combinación de diferentes hidratos de carbono.
  • A presenza doutros ingredientes como vitaminas e minerais non é necesaria e mesmo podería ser contraproducente.
  • O contido de ingredientes como edulcorantes ou aromas facilita o consumo da bebida.

bebidas isotonicas

Por que Nutri-Score non é útil para elixir estas bebidas

Se nos fixamos na cualificación Nutri-Score deste tipo de bebidas, vemos que case todas se engloban na categoría D. Isto ocorre porque este sistema basea a súa puntuación en aspectos como o achegue de enerxía e o contido de fibra, proteína, froitas e verduras, azucre ou sal. As bebidas para deportistas teñen algunhas características que en principio poden parecer negativas (achegan enerxía e conteñen sal e azucres) e carecen doutras que a priori poden parecer positivas (non teñen fibra, nin vexetais, por exemplo). Con todo, neste tipo de produtos en concreto, estes criterios non son válidos porque o que se busca nunha bebida de reposición é precisamente o que acabamos de citar: que achegue certa cantidade de enerxía, azucres e sales, e que careza doutros ingredientes que poden retardar a súa dixestión.

Así pois, a ferramenta Nutri-Score e os criterios polos que nos guiamos habitualmente para decidir se un alimento é saudable non son útiles neste caso. De feito, poden despistarnos. Podemos atopar un exemplo no produto Powerade Zero, que ten unha puntuación B en Nutri-Score por carecer de azucres e non achegar enerxía. Isto, que pode parecer positivo nunha bebida de uso recreativo (como un refresco), non resulta útil nunha bebida deportiva.

Agora ben, é necesario ter claro que as bebidas deportivas están destinadas a situacións moi concretas: a práctica de actividade física intensa ou prolongada (máis dunha hora). Fóra dese contexto non resultan útiles e poderían mesmo resultar prexudiciais nun consumo continuado. Isto significa que tampouco son recomendables para a actividade física que a maioría das persoas realiza habitualmente, é dicir, de baixa intensidade ou de curta duración. Neses casos é suficiente con beber auga e repor despois os nutrientes coa alimentación habitual.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións