Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Bebidas que cobren as necesidades de froitas e verduras

Estes preparados presentan interesantes cualidades nutricionais e poden formar parte dunha dieta equilibrada, pero en ningún caso han de ser considerados sustitutivos da froita e as verduras

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 30 de Novembro de 2006
img_verduritasp

Dun tempo para acó, o mercado ofrece alimentos que son presentados á cidadanía como opcións que axudan á saúde. É o caso das bebidas que pretenden cubrir parte das necesidades de froitas e hortalizas diarias. Estes preparados, efectivamente presentan interesantes cualidades nutricionais e poden formar parte dunha dieta equilibrada, pero é importante destacar que en ningún caso han de ser considerados sustitutivos da inxesta de froitas e hortalizas frescas. Trátase dunha opción máis á hora de completar e reforzar o consumo diario destes alimentos.

Existen no mercado diferentes preparados deste tipo. Algúns só conteñen froita e outros combinan froitas e hortalizas, mesmo os hai que ademais engaden como aderezo aceite de oliva virxe extra.

Tipos de preparados

Bebidas de froita.Componse de purés, pulpa, zume
e anacos de froitas variadas. Non engaden conservantes, colorantes nin azucres.
Na súa etiqueta alegan que equivalen a 2 racións de froita.

Bebidas de froitas e hortalizas. Son bebidas procedentes de
zume concentrado e de concentrados de froitas e hortalizas variadas, que non conteñen
azucre engadido, nin conservantes nin colorantes. Indican que chegan
a cubrir a metade das necesidades diarias de froitas e verduras.

Bebidas de froitas e hortalizas, aderezadas con aceite de oliva virxe
extra
. Non proceden de concentrados, senón que se elabora a partir de
vexetais frescos. Unha bebida deste tipo di que achega 1 das 5 racións recomendadas de froitas e verduras ao día.

Cales son as súas propiedades nutricionais?

En xeral, de acordo á súa composición nutricional, trátase de bebidas
de baixo achegar calórico que inclúen variedade de nutrientes: azucres
-das froitas e hortalizas das que proceden-, vitaminas, minerais, fibra
e sustancias antioxidantes.


Respecto da súa etiquetaxe, a propósito de que as
hortalizas e froitas frescas son fonte destacable de vitaminas C, B9 e prol-vitamina
A, o que se observou é que non todos estes datos figuran na información
nutricional descrita nos seus envases. Por tanto, o adecuado sería que
na etiquetaxe destas bebidas figurase a cantidade que achegan de devanditos
nutrientes por cada 100 mL, co fin de saber se
realmente equivalen a 1 ou máis racións de hortalizas ou froitas frescas
respecto destes nutrientes. Doutra banda, a adición de aceite de oliva
extra nalgúns deles, enriquéceas en graxas monoinsaturadas e vitamina
E.

Froitas e hortalizas: cinco ao día, á marxe dos preparados

Os expertos recomendan a súa inxesta ata
Alcanzar, polo menos, os 400 g diarios de cada un deles; é dicir 5 racións
diarias entre froitas e hortalizas.

Pero, que é unha ración?

1 ración de froita = 120 a 200 g de froita, sen pel nin corazón
nin pebidas -peso en cru e sen desperdicios-.

Isto equivale a unha peza de froita mediana -pera, mazá, laranxa, plátano, pexego, pomelo, chirimoya, etc.-; unha rodaja grande de melón, sandía ou piña; dous ou tres pezas de albaricoques, ciruelas, mandarinas, higos, nísperos, etc.; e 150 g -1 cunca- de fresas, cereixas, uvas, mouras,
etc.

1 ración de hortalizas = 150 a 200 g de hortalizas -peso
en cru e sen desperdicios-.
Unha ración de hortalizas equivale a un prato normal de hortalizas
cociñadas -200 gramos-, 1 prato de ensalada variada -160 gramos-, 1 berenjena,
1 calabacín, 1 tomate grande, 2 pepinos ou 2 cenorias.

Como lograr cumprir a recomendación

É sinxelo. Basta con introducir algo de verdura como ingrediente do primeiro
prato e/ou acompañamento dos segundos nas principais comidas,
así como 3 pezas de froita cada día.

A modo
de exemplo, pódese incluír: espinacas (200 gramos) con garavanzos
e lombo con pementos (50 gramos) na comida, e un puré de pataca e verdura
(150 gramos) e peixe acompañado dun tomate de ensalada (120 gramos) na
cea. Ademais de 3 pezas de froita ao longo do día: unha no almorzo, outra a media mañá e a terceira ao termo da comida ou a cea.

Por que son tan importantes?

As hortalizas e as verduras frescas, como as froitas, son alimentos que contribúen a hidratar o noso organismo polo seu alto contido de auga, ademais de ser nutritivas e saudables. Son ricas en vitaminas -C, B9, prol-vitamina A, etc.-, minerais -en especial, potasio e magnesio-, fibra e en menor medida, en almidón e azucres, de aí o seu baixo achegar calórico.

Son tamén unha fonte indiscutible de sustancias de acción antioxidante, polo que se consideran fundamentais para a saúde e indispensables dentro do concepto de dieta equilibrada, contribuíndo a reducir o risco de enfermidades cardiovasculares, dexenerativas e mesmo de cancro. Ademais, as hortalizas e verduras xunto coas froitas, son as principais fontes dietéticas de vitamina C e de prol-vitamina A en a dieta, por iso é polo que deban estar presentes na nosa mesa a diario.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións