Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Beneficios dos alimentos integrais

Os alimentos integrais son beneficiosos para a saúde, pero o seu consumo é aínda moi baixo no noso país

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 27deAbrilde2012
Img pan semillas hd Imaxe: manyakotic

Os alimentos integrais, comparados cos seus homólogos refinados, son máis ricos en nutrientes, como vitaminas e minerais, en fibra e outros moitos compostos fitoquímicos e bioactivos con recoñecidos beneficios para a saúde.Unha revisión bibliográfica publicada na revista científica Public Health Nutrition e levada a cabo por autores españois referéndao: o consumo regular de cereais integrais (pan, pasta, arroz, cereais do almorzo) contribúe á redución dos factores de risco relacionados con enfermidades crónicas, en especial de enfermidade cardiovascular, diabetes tipo 2 e certos tipos de cancro, así como varias enfermidades gastrointestinales. O artigo incide nos beneficios dos alimentos integrais, ademais de en o seu escaso consumo en España.

Img pan semillas 01
Imaxe: manyakotic

Cereais integrais, moito máis que nutrientes

Os cereais integrais, ao non estar refinados, conteñen todas as partes do gran:

  • A envoltura exterior, rica en fibra.
  • O xerme, con vitaminas do grupo B e minerais como o ferro, o zinc ou o selenio.
  • O endosperma, constituído sobre todo por hidratos de carbono complexos.

Img desay1 01
O gran enteiro tamén contén acedos grasos esenciais e compostos fitoquímicos de tipo fenólico, fitoestrógenos e lignanos, entre outros. Tales son os efectos do refinado, que un estudo publicado na revista oficial da Academia de Nutrición e Dietética estadounidense revelou que, mentres o pan branco contén oito sustancias fitoquímicas, no pan integral pódense contar ata 800. Esta armazón de nutrientes, fibra e fitoquímicos sería o responsable das vantaxes dos alimentos integrais sobre a saúde.

Ao contrario do pensado en ocasións, a fibra non sería a única responsable de tantos beneficios. Os estudos prospectivos realizados en amplas mostras da poboación indican que a redución dos eventos cardiovasculares é maior do esperable, como consecuencia das accións metabólicas da fibra.

Consumo de cereais integrais en España

O coñecemento dos beneficios dos cereais integrais por parte dos cidadáns é insuficiente, o cal afecta, como é lóxico, ao seu consumo. Así o evidencia a Enquisa Nacional de Inxesta Dietética Española de 2011, segundo a cal, a cantidade media de pan integral que se comeu por persoa e día foi inferior a cinco gramos. Pola contra, o pan branco chegou aos 77 gramos/persoa/día. Se se analiza o pan de molde, a diferenza tamén é ampla, con 8,3 gramos para o pan de molde branco e 1,25 gramos para o integral.

Img 75837g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Cos cereais de almorzo ocorre algo similar: os integrais supuxeron 0,8 gramos/persoa/día dun total de 5,5 gramos de cereais de almorzo, entre os que figuran os chocolateados, os de millo ou os de trigo, entre outras variedades. Tamén se obtiveron datos acerca da pasta e o arroz integral. No primeiro caso, a cantidade é ínfima: de 0,12 gramos/persoa/día sobre un total de 20,7 gramos. Para o arroz, aínda que os datos son lixeiramente superiores (0,4 gramos/persoa/día sobre un total de 17,9 gramos), reafírmase que o consumo de alimentos integrais na nosa contorna é, sen dúbida, minoritario.

Fibra dietética, protagonista nos alimentos integrais

O Instituto Nacional de Cancro estadounidense define a fibra, de forma sinxela e comprensible, como a parte da froita, vexetais, legumes e grans enteiros de cereais que non pode dixerir o sistema dixestivo humano. Aínda que é habitual clasificala como soluble e insoluble, entidades norteamericanas de prestixio, como o Instituto de Medicamento e a Academia de Nutrición e Dietética, así como a Organización Mundial da Saúde (OMS), consideran que esta división non é útil nin desde un punto de vista analítico nin fisiológico. Propoñen, para valorar os efectos fisiológicos, utilizar os conceptos de fermentabilidad e viscosidade da fibra.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

As vantaxes da fibra para o organismo responden o feito de que sexa un composto non digerible. A través de diversos mecanismos, demostrou influír nos niveis de colesterol, glicosa e insulina en sangue, incrementar o volume das feces e promover a evacuación normal, entre outros. En xeral, pódese afirmar que, ao animar aos cidadáns a comer alimentos de orixe vexetal ricos en fibra, pódese ter un impacto significativo na prevención e o tratamento de doenzas como a obesidade, a enfermidade cardiovascular, a diabetes tipo 2, o estreñimiento e, mesmo, algún tipo de cancro. A Asociación Americana de Dietética resumiuno en 2008 ao afirmar que a máis fibra dietética, menos enfermidades crónicas.

Etiquetas:

Dieta fibra

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións