Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Bocadillos caseiros: a opción sa para xantares e merendas infantís

Os bocadillos, ademais de ser variados, teñen como finalidade didáctica adoitar ao neno a comer variedade de "recheos"

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 02deMaiode2012
Img bocadillo Imaxe: jules

A pastelería e os doces ocupan demasiado espazo e atención na alimentación cotiá dos máis pequenos. Un bo hábito é comezar por recuperar as preparacións caseiras de xantares e merendas que tiñan ao bocadillo como protagonista. Poden ser bocadillos doces ou salgados, pero sen perder a perspectiva da variedade e da educación do gusto e do padal dos máis pequenos, a quen lles custa aceptar os cambios na forma para comer, os sabores e as texturas novas.

Img bocadillo2 art
Imaxe: jules

Un pan rico e con fundamento nutritivo é aquel que se prepara coa fariña de trigo integral, e mesmo, é mellor aínda se se elabora con fermento nai ou se contén unha mestura de fariñas de distintos cereais e sementes. Estes son os tipos de pans que debería haber en casa e os que deberían comer os nenos nas distintas comidas caseiras. Un pan de boa calidade ten máis aguante, de modo que pode servir para comelo no almorzo ou para preparar o bocadillo do xantar.

O pan no almorzo

O papel educativo dos pais é escoller para os bocadillos os alimentos que máis interesen para a boa nutrición

Non hai motivo para relegar o pan durante o almorzo ás torradas con manteiga ou margarina e marmelada. Hai formas sinxelas e ricas de fomentar o consumo deste alimento na primeira comida do día: desmigado e mesturado co leite, untado con tomate e aceite de oliva, acompañado de atún ou dunhas lonchas finas de xamón, etc.

Os bocadillos dos xantares e as merendas infantís han de ser variados e, ademais de agradables ao padal do neno, terán un fin didáctico “encuberto”: adoitar ao neno a comer variedade de recheos “”. O papel educativo dos pais é escoller para os bocadillos os alimentos que máis interesen para a boa nutrición e para a aprendizaxe do gusto dos máis pequenos. Os vexetais, os peixes e os froitos secos non deberían faltar nos bocadillos semanais dos nenos. Pero como facerlles comer peixe en bocadillo?

Bocadillos con peixe

O atún, o bonito, as sardiñas, as anchoas e a caballa son os peixes en conserva máis comúns. Cos peixes frescos, tamén coas conservas de peixe, pódense elaborar deliciosos patés, á vez que son unha maneira de aproveitar restos de comidas. Un exemplo é o paté caseiro de atún (sen o picante), receita da que se poden facer versións cos distintos peixes en conserva. Por que non levar para xantar un bocadillo de tortilla de anchoas ou de ajetes e gambas?

O equilibrio nutricional conséguese se non se exceden as racións de ovos en toda a semana, que para un neno en idade escolar sitúanse en 3-5 unidades. Tamén é moi fácil que os nenos coman pescado en hamburguesa. Para non saturar o seu apetito, para a comida ou a cea, pódeselles preparar un minibocadillo con hamburguesas de grosor moi fino e de pequeno tamaño. A idea é ser orixinal e variar tanto como sexa posible ao longo das 52 semanas do ano que se deben encher con xantares e merendas.

Algunhas ideas son: minihamburguesas de bonito e anchoas, de atún en conserva, verdel, salmón, bacallau ou pescada.

Sándwich ou bocadillos con vexetais

O xamón serrano ou york, os queixos e o fiambre de pito ou pavo ou ben o atún son habituais nos bocadillos infantís. Adoitar ao neno a que estes bocadillos se acompañen con algo vexetal (unhas rodajas de tomate, o pan untado con tomate, unhas follas de leituga fresca, aros de cebolleta fresca ou rehogada) é unha boa e necesaria idea. Se o neno é bo comedor e adoitar a comer de todo, non se lle limitaron as posibilidades ás comidas típicas da súa idade, non terá reparo en probar o zumento bocadillo con verduras asadas, pavo e queixo Edam.

Bocadillos orixinais: aproveitar a riqueza gastronómica doutras culturas

As variedades de pans son múltiples tanto nas súas formas como nos seus ingredientes de elaboración. Na cultura árabe, se estila como aperitivo o pan de pita untado con hummus, un delicioso paté de garavanzos, que ben pode servir de tentempié para os pequenos. Os bagel ou bocadillos de orixe xudía (redondos e cun buraco no centro) con crema de queixo son outra opción diferente. Aínda que non son fáciles de atopar, hainos de distintos sabores, cunha masa elaborada a partir de distintos ingredientes (ovo, allo, cebola…) ou cubertos por sementes de sésamo, mapoula, allos secos, etc.

Os crepes recheos de algo doce (froitas e crema de algarroba, froitas con iogur, plátano e chocolate quente) ou as galetes salgadas (recheas de xamón, queixo, salmón afumado, tofu…) son o tentempié vespertino típico francés. Outra opción son os pans untados con crema de cacahuete ou mel e tahini.

PANS ESPECIAIS PARA COMER ENTRE HORAS

As variedades de pans actuais fai posible ofrecer ás nenos novidades para variar almorzos, xantares e merendas. Algúns pans son tan gustosos, que serven para comelos sós, como os pans de muesli, que poden conter mestura de froitas desecadas (pasas, orejones, mazá, plátano ou coco). En panadarías artesás, elabóranse pequenos bocadillos de pan con pebidas de chocolate, que fan as delicias dos máis pequenos.

As tostaditas con pasas son habituais para untar co foie-gras. Pódense propor aos nenos para que as coman soas, como aperitivo, ou acompañadas dun pouco de requeixo e mel. Os pans con mesturas de froitos secos, ademais de ter un bo sabor, convértense nunha maneira sa de que os nenos se adoiten a tomar froitos secos con frecuencia.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións